zorgen maken of niet? het is gewoon de kattenpubertijd!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:zorgen maken of niet? het is gewoon de kattenpubertijd!
Hier hebben ze daar geen last van, als je je eten niet lust dan eten de honden het op en heb je pech, dus die puberen misschien wel maar niet als het om eten gaat 
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
ja, hier verdwijnt het ook in de hondenbak, maar dat interesseert meneer sjonnie niet.
hij is nu bezig om de bodem uit de kattenbak te schrapen nadat ie eerst heel klaaglijk door het huis heeft lopen miauwen omdat ie niet naar buiten mocht
(hij mag vanmiddag wel weer naar buiten, want dat wormenspul zal na 2 dagen zijn werk wel gedaan hebben toch? ik heb trouwens geen wormpje gezien)
hij is nu bezig om de bodem uit de kattenbak te schrapen nadat ie eerst heel klaaglijk door het huis heeft lopen miauwen omdat ie niet naar buiten mocht
(hij mag vanmiddag wel weer naar buiten, want dat wormenspul zal na 2 dagen zijn werk wel gedaan hebben toch? ik heb trouwens geen wormpje gezien)
Re:zorgen maken of niet?
Ik heb er hier ook 1 van die leeftijd die flink aan het puberen is. Zijn broers waren iets eerder en nu hij. Hij lijkt ineens te beseffen dat hij een plaatsje in de groep moet veroveren en begint druk aan de (gecastreerde)poezen te snuffelenjeanne schreef: bij deze verklaar ik Sjonnie dus in de kattenpubertijd![]()
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

De twee 'jongsten' (bijna 9) zijn ook van die ongelofelijke meuten met eten. Vandaag vreten ze het lamsvlees uit je handen met medeneming van vingers, morgen staan ze ernaar te kijken alsof je ze wilt vergiftigen. Jaren hebben ze kip gevreten, van de week keken ze ernaar van 'naaaah, laat maar'. Tot vreugde van de bejaardenclub, die vreten namelijk alles

Het vreemde is dat de jeugd echt geen grammetje dunner wordt. Ik denk dat ze alternatieve leveanciers hebben
Het vreemde is dat de jeugd echt geen grammetje dunner wordt. Ik denk dat ze alternatieve leveanciers hebben
Hier ook: als er over blijft, krijgt de hond het.
Sowieso worden de eendagskuikens gewoon helemaal opgegeten.
Ter afwisseling geef ik ze nog wel eens kippemaagjes of runderpoulet ofzo. Verder moeten ze gewoon niet zeuren, puberteit of niet
Sowieso worden de eendagskuikens gewoon helemaal opgegeten.
Ter afwisseling geef ik ze nog wel eens kippemaagjes of runderpoulet ofzo. Verder moeten ze gewoon niet zeuren, puberteit of niet
Vaak eet bij mij ook die rooie dweil niet,dan gaat hij naar buiten 10 min.later terug en gaat zich uitgebreid zitten wassen.Denk ik ,die heeft buiten de deur gegeten maar waar?
Re:zorgen maken of niet?
jeanne schreef: bij deze verklaar ik Sjonnie dus in de kattenpubertijd![]()
vast brekkies bij de burenWanda schreef: Vaak eet bij mij ook die rooie dweil niet,dan gaat hij naar buiten 10 min.later terug en gaat zich uitgebreid zitten wassen.Denk ik ,die heeft buiten de deur gegeten maar waar?
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
nou ja, 
na een dag weer niets gegeten te hebben
heb ik Sjonnie betrapt op het kaalplukken van de vergeten botten van de honden in de tuin
Die botten liggen er al een paar dagen, en blijkbaar vind meneer dat heerlijk want er zitten nog ieniemieniestukjes vlees aan.
maar goed, feit blijft dat ie toch erg weinig eet,
raar beest
heb ik Sjonnie betrapt op het kaalplukken van de vergeten botten van de honden in de tuin
raar beest
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
uh, als ik het zo teruglees lijkt het net alsof ik het over botten van honden hebjeanne schreef: nou ja,
heb ik Sjonnie betrapt op het kaalplukken van de vergeten botten van de honden in de tuinDie botten liggen er al een paar dagen, en blijkbaar vind meneer dat heerlijk want er zitten nog ieniemieniestukjes vlees aan.
raar beest
bedoel ik dus niet hè?
Mijn " rooie dweil " is ook hevig aan het puberen, maar dat uit zich niet in slechte eetlust, integendeel, hij vreet zo'n beetje alles wat los en vast zit als hij de kans krijgt. Begint ook vrij mollig te worden moet ik toegeven
Overigens komt hij niet echt los buiten, alleen in de kattenren, dus echt jagen kan hij ook niet. Nee, die rooie van mij is aan het proberen of hij de beide oude ex-katers "eronder" kan krijgen en dat zal vast wel gaan lukken, want vooral Mistral is eigenlijk al niet meer tegen hem opgewassen; Zip redt het nog wel, die is dan ook vrij vinnig. Mistral help ik af en toe door met de plumeau te zwaaien, daar heeft die rooie een heilig respect voor. (Heb hem er nog nooit iets mee gedaan). De honden krijgen af en toe ook een veeg uit de pan, maar die zijn mans zat. Voor ons is hij superlief, zal nooit krabben of bijten.