Ribes nigrum (zwarte bes) als pijnstiller bij arthrose?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re:Ribes nigrum (zwarte bes) als pijnstiller bij arthrose?

Netty
5-sterren
5-sterren

Bericht door Netty »

conleeuw schreef: volgens mij ook gewoon tussen de kruiden van de super (AH) mijn zus heeft het gebruikt en gebruikt het nog dagelijks omdat zij een galsteen had/heeft die zij perse niet wou laten uitplukken, en wat wil, met al haar gedokter (ook chineese kruiden) heeft ze wel een verkleining van de gevreesde galsteen voorelkaar gekregen, de gezicht van de arts in de ziekenhuis...... goud waard ;D wel goed om te weten dat het ook voor gewrichts klachten werkt, ik ga het ook proberen ;D
gebruikt ze dan gewoon de wortel, en zo ja , hoe gebruikt ze het, want op een stukje wortel gaan kluiven zie ik niet zo zitten.
of strooit ze de poeder overal overheen?
maakt ze thee ervan? zou je dat kunnen vragen aan haar, of weet je het zelf hoe ze het doet?
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Netty schreef: gebruikt ze dan gewoon de wortel, en zo ja , hoe gebruikt ze het, want op een stukje wortel gaan kluiven zie ik niet zo zitten.
of strooit ze de poeder overal overheen?
maakt ze thee ervan? zou je dat kunnen vragen aan haar, of weet je het zelf hoe ze het doet?
ze gebruikt het heel veel in haar eten, echt heel veel, en toen zij zich echt slecht voelden heb, kurkuma overgoten met kookwater in een beker of glas, dan laat je het staan tot de poeder heeft gezakt zeg maar, en de boven gebleven bijna heldere geelkleurige water drink je dan op (meestal dronk ze het als het al eenmaal koud was) In de chineese kruiden die zij gebruikten was er ook heel veel kurkuma wortel in verwerkt, dat dronk ze dan als warm/lauw thee.
Netty
5-sterren
5-sterren

Bericht door Netty »

ik ga het gewoon proberen......
alleen niet vandaag 8)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Tis lekker in Indiaas en Indonesisch eten, en je kunt er behoorlijk veel van gebruiken, het overheerst niet qua smaak.
Ik wist trouwens ook niet dat het zulke interessante effecten had! Meer Indiaas eten dus! Dahl met kurkuma, rijst met kurkuma, groente met kurkuma ... ;D
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Kruimel schreef: Tis lekker in Indiaas en Indonesisch eten, en je kunt er behoorlijk veel van gebruiken, het overheerst niet qua smaak.
Ik wist trouwens ook niet dat het zulke interessante effecten had! Meer Indiaas eten dus! Dahl met kurkuma, rijst met kurkuma, groente met kurkuma ... ;D
nou, ik heb vandaag ook maar een start gemaakt, niet zo interessant als jou voorstellen, maar gewoon door de worteltjes, het wordt nogal veel gebruikt in de Zuid Afrikaanse keuken ( maleise invloed) ik vindt het eigenlijk alleen naar stof smaken ;D

Plaats reactie