ik haat die krengen
Tientallen teken!!! Help!! Is er nou niks tegen te doen? JA, APPELAZIJN!!(pag.5)
Moderator: Lizzy
Re:Tientallen teken!!! Help!! Is er nou niks tegen te doen???
ik wacht even Karin af, hoe het met haar anti tekenspul gaat....mocht het niet helpen dan ga ik daar maar weer aan een of ander poedertje, vermengt met water, wat ik vorig jaar heb gebruikt......het is van Bayer, het zal wel gif zijn
ik moet Tof er met 4 poten inzetten en dan een beetje spatten tegen haar buik, en dan afdrogen, het werkte erg goed...hoe het heet, geen idee, maar ik was toen echt radeloos, 20 teken op een kluitje was niks, en dat 3 tot 4 keer per dag 
ik haat die krengen
ik haat die krengen
Ik snijd een citroen met schil en al zo fijn mogelijk...een eetlepel gedroogde rozemarijn...een liter kokend water erop....24 uur laten staan...zeven en dan doe ik op de liter nog 5 a 10 druppels teatree olie.
Voor ik naar de bossen ga spuit ik hier de honden mee in.
Ik vind het helpen, zeker pluk ik dan nog teken weg maar als ik het eens vergeet om mijn doggy's te besproeien dan zitten ze 10 keer zoveel onder de teken !!!
De vachten plaken niet van dit spulletje..ze blinken er zelfs wat van !!!
groetjes Will
Voor ik naar de bossen ga spuit ik hier de honden mee in.
Ik vind het helpen, zeker pluk ik dan nog teken weg maar als ik het eens vergeet om mijn doggy's te besproeien dan zitten ze 10 keer zoveel onder de teken !!!
De vachten plaken niet van dit spulletje..ze blinken er zelfs wat van !!!
groetjes Will
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
ik kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden ben met de effectiviteit van de scalibor band, als mijn honden het om hebben krijgen ze echt geen ene teek. Dus ik hou het bij scalibor, en pas geleden heb ik een beetje in de literatuur gegraaid over testen die gedaan is met betrekking tot de gif di in de scalibor gebruikt, wordt en ik vindt het erg meevallen. Als ik dan moet kiezen tussen de risico van een of andere door teken overgebrachte ziekten en scalibor, dan heb ik mijn keuze snel gemaakt. Dan moet ik erbij zeggen, dat ik op de veluwe loop (dagelijks) en dat hier zeker wel eens vaker een of ander tekenziekten voorkomt. 
Wij hebben voor Uschi de scalibor tekenband, wij wandelen heel veel en hebben ook een campingplaats in Dwingeloo waar heel veel teken zitten, maar tot op heden nog geen teek gevonden 
tegen de vlooien krijgt ze frontline
Ook wassen we haar met teatree shampoo, misschien is dit ook een optie.
succes ,
groetjes Ans en Uschi
tegen de vlooien krijgt ze frontline
Ook wassen we haar met teatree shampoo, misschien is dit ook een optie.
succes ,
groetjes Ans en Uschi
-
Boefke
Ik gebruik niks, maar ik geloof ook dat ik mazzel heb met de teken (hier valt het mee). Wel laat ik zo mogelijk mijn hond na het wandelen een paar keer zwemmen. Daar houden die beestjes niet zo van, en diegene die zich nog niet hebben vastgezet spoelen er dan vanzelf af.
Volgens mij is de ene hond ook lekkerder voor teken dan de andere, op Jamie komen we veruit de meeste tegen, bij Tara maar 3 of 4.
Gisteren ben ik bij de Tuinen geweest en heb even druppels opgehaald om Lizzy's mix te maken, hopelijk helpt dat wat, en het receptje van Java (Will) zal ik ook even bewaren.
Verder ben ik erg benieuwd naar de ervaringen hier met ledum.
De chemische middeltjes laat ik nog heel even aan de kant staan (omdat de chemische middelen die ik gebruikt heb tot nog toe niet hielpen) en ik erg bezorgt ben met het geven van chemische middeltjes aan Jamie ivm het MDR1 defect. Maar ik houd ze in m'n achterhoofd.
Gisteren ben ik bij de Tuinen geweest en heb even druppels opgehaald om Lizzy's mix te maken, hopelijk helpt dat wat, en het receptje van Java (Will) zal ik ook even bewaren.
Verder ben ik erg benieuwd naar de ervaringen hier met ledum.
De chemische middeltjes laat ik nog heel even aan de kant staan (omdat de chemische middelen die ik gebruikt heb tot nog toe niet hielpen) en ik erg bezorgt ben met het geven van chemische middeltjes aan Jamie ivm het MDR1 defect. Maar ik houd ze in m'n achterhoofd.
Het viel me gisteren trouwens ook op, dat er veel minder teken zijn als het flink regent. Dat wordt aldoor verplicht in de regen lopenBoefke schreef: Ik gebruik niks, maar ik geloof ook dat ik mazzel heb met de teken (hier valt het mee). Wel laat ik zo mogelijk mijn hond na het wandelen een paar keer zwemmen. Daar houden die beestjes niet zo van, en diegene die zich nog niet hebben vastgezet spoelen er dan vanzelf af.
Ik had juist meer teken na de heftige storm/regenbui van de week... Onvoorspelbare smerige gore enge vieze rotbeesten zijn het
!
Mijn ervaring is dat alle tea tree mixjes niet werken. Ik heb het maanden geprobeerd de afgelopen jaren zonder succes. Het tekenpercentage bleef even hoog. Balou heeft vrijwel nooit teken. Zij is erg insectenbestendig om de een of andere reden. Kuma is een parasieten magneet. In hele tekenrijke gebieden gebruik ik voor Balou tick and flea spray van Jordan's hippo. Dat is voor Balou al genoeg. Maar voor Kuma met haar dikke vacht maakte het niets uit. Sinds dit jaar gebruik ik Pulvex (werkzame stof permethrin) en ik ben er super tevreden over. Beter een chemisch goedje gebruiken dan iedere dag meerdere tegen eruit halen en allerhande ziektes risceren. Het zijn pipetten en voor een grote hond heb je er twee nodig. Ze werken 2-4 weken. Kuma heeft nu al 3 weken geleden 2 pipetten gehad. Ze heeft 8 keer gezwommen en is 1x met shampoo gewassen. Ze heeft sinds 3 weken geen enkele teek gehad terwijl ze meerdere malen in Austerlitz en de Lage Vuursche is geweest. Dit was anders onmogelijk zonder minimaal 10 teken op te lopen!!!
-
Boefke
amber13 schreef: Het viel me gisteren trouwens ook op, dat er veel minder teken zijn als het flink regent. Dat wordt aldoor verplicht in de regen lopen![]()
![]()
-
roefus
Hier nog geen teek gesignaleerd.
En ik begin me werkelijk af te vragen waarOM niet.
Ik ga het nu ook hartstikke zitten afkloppen (lijkt wel of ik de goden verzoek
).
Chemische middelen zouden overigens mijn 'laatste' redmiddel zijn.
Omdat ik me steeds afvraag wat deze nou werkelijk aanrichten.
En ik begin me werkelijk af te vragen waarOM niet.
Ik ga het nu ook hartstikke zitten afkloppen (lijkt wel of ik de goden verzoek
Chemische middelen zouden overigens mijn 'laatste' redmiddel zijn.
Omdat ik me steeds afvraag wat deze nou werkelijk aanrichten.
En zelfs dát is nog netjes uitgedrukt!Lizzy schreef: Onvoorspelbare smerige gore enge vieze rotbeesten zijn het!
@Roefus: Ik ben erg jaloers op je (en ook blij voor je hoor), dat je geen teken tegenkomt!!! Waar wandel jij als ik vragen mag? (zal wel niet hier in de buurt zijn
@Boefke: Zelf vindt ik het ook niet erg om in de regen te lopen, en Tara en Jamie ook niet, alleen Laddy houdt niet van regen (al wordt het al beter), vooral in de buurt moet je hem bijna achter je aan slépen als het regent
Struiners zijn het gelukkig niet zo, en ze blijven redelijk op de paadjes, maar het maakt weinig uit wat teken betreft....
Enne, die giraffelucht, als dat echt werkt, moeten ze dat in spuitbussen gaan verkopen, vast een gat in de markt
@Helen: De Pulvex hou ik nog even in gedachten, ik ga eerst de zelfbrouwseltjes
Ik gebruik al jaren Pulvex,nu ook bij de shelties.Het helpt goed ,vind ik.Een beter middel ben iik nog niet tegen gekomen.Moet wel zeggen dat de teken dit jaar behoorlijk hardnekkig zijn.Normaal is één pipet per sheltie ruim voldoende,maar ik heb nu (met een tussenpose van twee weken) ieder nog een extra pipet gedruppeld. Op het moment zijn ze tekenvrij !!
-
roefus
Ik wandel gewoon in de limburgse bossen, ook brabantse hei.amber13 schreef: @Roefus: Ik ben erg jaloers op je (en ook blij voor je hoor), dat je geen teken tegenkomt!!! Waar wandel jij als ik vragen mag? (zal wel niet hier in de buurt zijn)
Maar ik merk dat er ook hier genoeg honden zijn die WEL onder de teken zitten en die wandelen in hetzelfde gebied.
Sterker nog, als ik met iemand anders meeloop, dan zit de hond van diegene onder de teken (had er wel 20) en Roefus had er geen één.
Ik weet niet waarom, waardoor ???
werkelijk niet, want ik doe helemaal niets tot nu toe.
Allicht had hij vorig jaar wel eens een teek.
Maar dan heb ik het over een teek of 4, 5....gedurende een hele zomer.
Ik heb me al vaak afgevraagd waardoor het komt.
Oké, hij zwemt haast dagelijks (weet niet of dat ermee te maken heeft, zijn vacht is dan natuurlijk door en door nat en hij schudt zich geregeld uit).
Maar evengoed vraag ik me af of het gewoon eraan kan liggen dat de één er meer 'gevoelig' voor is dan de ander.
Als ik bijvoorbeeld onder de muggenbulten zit, kan degene naast mij er totaal geen last van hebben.
Kortom: ik weet het niet.
En ik blijf nu TOCH maar voorlopig even hard afkloppen (want dit is wel héééél erg de goden verzoeken
-
Lil
Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!Lizzy schreef: Ik had juist meer teken na de heftige storm/regenbui van de week... Onvoorspelbare smerige gore enge vieze rotbeesten zijn het!
Had Boris niet ingespoten, want door de regen spoelt de spray toch eruit en ik dacht het regent, dus weinig teken. Nou bedankt vijf stuks!!
Laatst gewijzigd door Lil op di 23 mei 2006, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.