voedselallergie en na ruim zes weken Carnibest huid weer erg slecht

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:voedselallergie en na ruim zes weken Carnibest huid weer erg slecht

Lessie
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lessie »

Hallo Lizzy,

Ik denk dat je het even verkeerd gelezen hebt. Volgens de dierenarts heeft hij absoluut GEEN allergie van buitenaf. Dus zou hij NIET kunnen reageren op pollen, huisstofmijt of iets dergelijks. Dat zouden dus alle onderzoeken hebben uitgewezen. Het MOET volgens hem dus aan de voeding liggen.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

dan zou ik als ik jou was zelf gaan samenstellen. Dan weet je exact wat je hond binnenkrijgt en waar hij op reageert. Het lijkt ingewikkeld maar dat is het echt niet.
Het is een kwestie van adresjes/contacten en hier op het forum helpen ze mensen erg graag verder.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Lessie"]
Hallo Lizzy,

Ik denk dat je het even verkeerd gelezen hebt. Volgens de dierenarts heeft hij absoluut GEEN allergie van buitenaf. Dus zou hij NIET kunnen reageren op pollen, huisstofmijt of iets dergelijks. Dat zouden dus alle onderzoeken hebben uitgewezen. Het MOET volgens hem dus aan de voeding liggen.
[/quote]

Ohhwwww, sorry! Zeker verkeerd gelezen. Nou, ik betwijfel dus of dat waar is.... Waar maakt hij dat precies uit op? Welke onderzoeken?

En als het persee aan het voer moet liggen: dan zou ik zeker zelf gaan samenstellen! Joh, dat is een eitje! We 'praten' (schrijven) je ZO bij!
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

[quote="Laura2004"]
Carnibest eend/rijst wordt wel als eliminatie dieet verkocht en volgens mij zit er geen olie in. Ik heb het ook als eliminatie dieet gebruikt, maar ben later zelf gaan samenstellen (hele eenden). Het zou mij ook niks verbazen als het door de rijst komt.
[/quote]
Het wordt verkocht als elimentatie dieet maar dat zegt niets. Als ze puur gemalen eend verkochten zonder toevoegingen dan vind ik het een elimentatie dieet.
Ik heb de samenstelling van CB eend opgezocht dit zit erin:
Vers eendenvlees, rijst, koudgeperste zonnebloemolie, vitaminen en mineralen. Vier ingredienten teveel naar mijn zin want in welke vorm de vitaminen en mineralen worden toegevoegd staat er niet bij. Daar zou ik van willen weten of ze gluten, soya, gist en lactose vrij zijn.
Als er eendennekken in worden verwerkt zit je met een hond met een ernstige graanovergevoeligheid ook al fout.

Plaats reactie