eierschalen rauw of gekookt, maakt dat uit?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re:eierschalen rauw of gekookt, maakt dat uit?

Cin
2-sterren
2-sterren

Bericht door Cin »

Dat weet ik ook niet, als ik haar dit weekend zie zal ik het eens vragen. Ik wel wel dát er schoonmaakspul op zit...
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Cin schreef: Iemand Dus als mijn eieren niet rechtstreeks van de boer afkomen maar uit de supermarkt, geef ik de honden ei-zonder-schaal...
Iets om over na te denken...
Tja...en als je nooit aan eieren vers van de boer kan komen, dan heb je dus geen andere keus dan supermakt eieren.
Ik weet alleen dat er 'n heel dun laagje van "iets" op de poreuse ei schaal gespoten word zodat de bacterien er niet in kunnen.
Ik heb alleen maar supermarket eieren en de rauwe eieren die MET schaal gegeten worden hebben net zo min als de gemalen schalen,nooit 'n probleem gegeven hoor.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Biologische eieren kopen. Heb je dat probleem niet.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Nou ik weet het niet meer met die eieren hoor. Laatst was er het bericht dat eieren van kippen die buiten lopen (of ze nou biologisch zijn of niet maakt in dit geval niet uit) te hoge doses dioxines bevatten (zit in de grond en wordt via beestjes en zo opgenomen en komt dan via de kip in het ei terecht). En zo via het ei in de hond (of jezelf). In dat opzicht zijn batterij-eieren dus gezonder. Leuke opsteker voor de bio-industrie!
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Kruimel schreef: Biologische eieren kopen. Heb je dat probleem niet.
Ik heb nou geen probleem met supermart eieren, maar ik heb WEL probleem om bio te vinden, dus ik blijf gewoon gewone eieren geven ;)

Plaats reactie