Moet ik ook nog rekening houden met het gewicht dat hij op volwassen leeftijd ongeveer behoort te hebben? Ik dacht dat het zo'n 35 a 40 kilo wordt.... Als ik dan uitga van 2,5% hoeveelheid voedsel (bij volwassen leeftijd), dan kom ik op zo'n kilo per dag.... Ik neem dan aan dat ik de pup dan qua percentage en hoeveelheid ook rond de kilo per dag aan voeding moet blijven geven toch? En als het ver boven de kilo komt, dan het percentage verlagen van bijv. 7% naar 6%? Of is dat weer een rare gedachtenrkonkel waar niets van klopt?
Rachel.
Wanneer afbouwen maaltijden bij pup
Moderator: Lizzy
Re: Wanneer afbouwen maaltijden bij pup
Je hebt het helemaal goed.
Ik heb Twizzle nooit veel meer gegeven dan de "maximale" hoeveelheid voor haar waarschijnlijk volwassen gewicht. Wat een goed percentage is voor jou hond moet je gewoon uitvinden. Twizzle krijgt nu 3,5 % en dat is tot nu toe goed, maar het zou zomaar kunnen dat ze straks dicht gaat groeien, dan krijgt ze uiteraard minder.
Als je dus 1 kilo per dag zou kunnen geven aan jou volwassen hond, zou ik denk ik ook niet veel meer geven als een kilo per dag, misschien een periode iets meer als je hond echt mager zou worden. Naarmate zijn gewicht dan toeneemt wordt het percentage vanzelf lager, dus alles stabiliseert als het ware.
Maar het blijft kijken naar (en voelen aan) de hond.
Ik heb Twizzle nooit veel meer gegeven dan de "maximale" hoeveelheid voor haar waarschijnlijk volwassen gewicht. Wat een goed percentage is voor jou hond moet je gewoon uitvinden. Twizzle krijgt nu 3,5 % en dat is tot nu toe goed, maar het zou zomaar kunnen dat ze straks dicht gaat groeien, dan krijgt ze uiteraard minder.
Als je dus 1 kilo per dag zou kunnen geven aan jou volwassen hond, zou ik denk ik ook niet veel meer geven als een kilo per dag, misschien een periode iets meer als je hond echt mager zou worden. Naarmate zijn gewicht dan toeneemt wordt het percentage vanzelf lager, dus alles stabiliseert als het ware.
Re: Wanneer afbouwen maaltijden bij pup
Ok, bedankt!Twiz schreef: Je hebt het helemaal goed.
Rachel.