[quote="Erika"]
Hallo,
Uke is eigenlijk een maand geleden, ongeveer, van de brokken op Duck gegaan totdat ik dat van die koolhydraten en zo te weten kwam en voor Carnibest Diabetes ging met een van de laagste koolhydratengehaltes. Ik ben inderdaad gestopt met brokken omdat ze al een tijdje erg veel moest knagen voor het slikken en ja, toen kwam de diagnose ... De DA voorspelde toen dat ze nog 2-3 maanden te leven had. Echter, vorige woensdag ondervond de DA een opgezette milt en ze was vermagerd (maar opgelet, ze is nog fit en goed van geest, goede eetlust, en zo!). Toen ben ik enorm beginnen twijfelen.
Zondag heb ik dan een mail gestuurd naar mijn DA en het antwoord heeft mij dus echt deugd gedaan maar hij verkorte erg haar levensverwachtingen (enkele weken nog maar). Dus wat nu: ik geef sinds zondag weer koolhydraten om te zien of ze ervan gaat verdikken, om te weten of het de overschakeling brokken-vers vlees is of de ziekte wat de vermagering betreft, en het stelt me al enorm gerust wat de keuze voeding betreft. Waarom:
Zondagavond tagliatelli bij haar Carnibest (ik weet het, express voor Diabetes gaan en dan koolhydraten toevoegen, maar Uke's welzijn gaat voor de centjes): helft van de pasta niet opgegeten, maar het vlees helemaal.
Maandagavond kabeljauwfilet met rijst en groeten: een kwart van de rijst laten liggen, al de rest was op.
Vanmorgen: rijst en groeten met brokjes. Ze moest er niet van hebben. Ik doe er dan een doosje sardienen op, de sardienen waren in no time op. Op de andere maaltijden kreeg ze alleen Carnibest en dat peuzelt ze probleemloos op.
Uke heeft duidelijk plezier aan haar nieuwe menu's en kiest er echt voor. Alleen het brood en de sandwichen, als tussendoortje, daar kan ze nog serieus van smullen. Van de andere dingen ook, maar ze verkiest toch echt haar vlees. Ze is er ook héél goed mee, geen diarrhée of zo, dus ik denk dat ik er goed aan deed om over te schakelen. Ik ben daar nu echt wel overtuigd van. Nu even afwachten hoe het loopt met het geven van zetmeelhoudenden middelen, als het geen verschil maakt qua gewicht en gezien ze het blijkbaar niet mist, gaat ze weer op Carnibest alleen (en allerlei ernaast zonder koolhydraten).
Groetjes,
Erika
[/quote]
Hallo Erika,
Ik denk het ook!
Ik hoop dat Uke nog een tijdje bij jullie blijft.... Zo te lezen heeft ze in ieder geval wel lol in haar verse eten, dus dat is fijn! Knuffels voor Uke!
Ben ik goed bezig (belangrijk)?
Moderator: eelke