Heeft iemand nog Groene Os Spier support
Moderator: Lizzy
- ingeastrid
- 4-sterren

Re: Heeft iemand nog Groene Os Spier support
Hoi, dat is een goede tip!
Met 15 gr kom ik met deze kat ws een heel eind!
Maar ik wacht even af wat Groene Os nou heeft geantwoord over de nieren, want het mag natuurlijk helemaal niet belastend voor de nieren zijn!
:-)
iNGE
Met 15 gr kom ik met deze kat ws een heel eind!
Maar ik wacht even af wat Groene Os nou heeft geantwoord over de nieren, want het mag natuurlijk helemaal niet belastend voor de nieren zijn!
:-)
iNGE
-
judith1967
- 5-sterren

oke,dan wacht ik af.Ben wel nieuwsgierig naar het antwoord.Lizzy schreef: Ik heb zojuist bericht van de Groene Os gekregen. De persoon die het antwoord direct weet, is momenteel niet beschikbaar. Ik heb al wel door gekregen dat gezonde honden (en dat geldt dus ook voor oudere honden) zonder nierproblemen: op geen enkele wijze schade kunnen ondervinden aan de nieren, door dit middel. Het spul heeft beslist geen belastend effect op de nieren. Hoe het zit met honden die in meer of mindere mate nierschade hebben (en of zij dus veilig dit product kunnen gebruiken): dat horen we binnenkort.
Laat bij Cairo over 2 weken bloed prikken om te kijken hoe het met zijn nieren is.
Ik zal dit topic dus even goed in de gaten houden.
Zijn er meer honden die de spiersupport lekker vinden?
Ik had een heel klein beetje CB met 1 maatschep ss...moest er zelfs nog een beetje water bij doen anders kreeg ik de ss er niet goed doorheen.
Vervolgens nog 30 druppels pijncomposituum en Gandor die deed me daar lekker smikkelen
Vind het overigens nogal een overheersende geur hebben de ss.
Ik had een heel klein beetje CB met 1 maatschep ss...moest er zelfs nog een beetje water bij doen anders kreeg ik de ss er niet goed doorheen.
Vervolgens nog 30 druppels pijncomposituum en Gandor die deed me daar lekker smikkelen
-
judith1967
- 5-sterren

Ojahoor Cairo eet ook zijn eten met smaak op,ook al zit de SS eroverheen.pippy schreef: Zijn er meer honden die de spiersupport lekker vinden?
Als ik niet zoveel vleesvocht heb dan doe ik er ook een beetje water bij.
Hoe geven de BARF-ers hun honden de spiersupport?
Gisteren hadden ze lamsrib en toen heb ik bewust nog een beetje CB ontdooit voor de ss.
Dus ben benieuwd hoe de "echte" BARF-ers dit doen.
Misschien heb ik er wat aan.
Gisteren hadden ze lamsrib en toen heb ik bewust nog een beetje CB ontdooit voor de ss.
De Groene Os heeft me vandaag keurig teruggebeld. Een paar dingen.
Sec gezien zit er niet teveel fosfor in het product Spier Support. Dus ook honden met minder goedwerkende nieren, kunnen Spier Support gebruiken. Het product bevat per 10 gram Spier Support 4,8 mg fosfor.
Honden met ernstig nierfalen: daar kun je beter overleg plegen met je dierenarts, in hoeverre het nog verantwoord is om Spier Support toe te dienen.
Honden met spieratrofie DOOR nierfalen (doordat ze eiwit verliezen): in deze gevallen heeft het geen zin om Spier Support toe te dienen. Dat lijkt mij logisch, want met Spier Support los je het nier probleem niet op.
Sec gezien zit er niet teveel fosfor in het product Spier Support. Dus ook honden met minder goedwerkende nieren, kunnen Spier Support gebruiken. Het product bevat per 10 gram Spier Support 4,8 mg fosfor.
Honden met ernstig nierfalen: daar kun je beter overleg plegen met je dierenarts, in hoeverre het nog verantwoord is om Spier Support toe te dienen.
Honden met spieratrofie DOOR nierfalen (doordat ze eiwit verliezen): in deze gevallen heeft het geen zin om Spier Support toe te dienen. Dat lijkt mij logisch, want met Spier Support los je het nier probleem niet op.
Ik geef vlees/orgaanvlees met groente en daar gooi ik de Spier Support bij. Voor Brutus kwak ik daar of een beetje vis uit blik of een eitje of wat yoghurt bij, om het voor die knappe knul nog een beetje eetbaar te maken (hij krijgt nu ook Rust Compositum vanwege Linga's loopsheid en da's erg veel viessmakend poeder...).pippy schreef: Hoe geven de BARF-ers hun honden de spiersupport?
-
judith1967
- 5-sterren

Netjes zeg,dat ze je teruggebeld hebben.Lizzy schreef: De Groene Os heeft me vandaag keurig teruggebeld. Een paar dingen.
Zoals ik al eerder schreef,ga ik over 2 weekjes bloed laten prikken,en dan weet ik wat meer over de nieren.
Het product bevat per 10 gram Spier Support 4,8 mg fosfor.
Dat is dus weing,als ik het goed begrijp?
Hoe weinig fosfor mag een hond binnen krijgen,die het aan zijn nieren heeft?
Volgens mij is die laatste vraag niet te beantwoorden. Het hangt bijv. al af van de ernst van de nierproblemen. Maar ik zelf ga dit hele fosforverhaal uit Spier Support vergeten en ik persoonlijk zou het ook aan dieren met nierfalen durven geven. Ik denk namelijk dat het volstrekt niet van toepassing is, het hele fosforgehalte in dit spul, en dat honden met nierproblemen dit spul ook kunnen gebruiken. Die 10 gram is namelijk dagdosis voor een middelgrote hond. Nou, om je een voorbeeld te geven: 100 gram runderhart bevat 214 mg fosfor. Schapenvlees 100 gram, bevat 194 mg fosfor.judith1967 schreef: Netjes zeg,dat ze je teruggebeld hebben.
Zoals ik al eerder schreef,ga ik over 2 weekjes bloed laten prikken,en dan weet ik wat meer over de nieren.
Het product bevat per 10 gram Spier Support 4,8 mg fosfor.
Dat is dus weing,als ik het goed begrijp?
Hoe weinig fosfor mag een hond binnen krijgen,die het aan zijn nieren heeft?
-
judith1967
- 5-sterren

Oke,en Cairo krijgt 1 maatschep dus dat is die 10 gram.Nou ik ga mij dus alweer zorgen lopen maken om niksLizzy schreef: Volgens mij is die laatste vraag niet te beantwoorden. Het hangt bijv. al af van de ernst van de nierproblemen. Maar ik zelf ga dit hele fosforverhaal uit Spier Support vergeten en ik persoonlijk zou het ook aan dieren met nierfalen durven geven. Ik denk namelijk dat het volstrekt niet van toepassing is, het hele fosforgehalte in dit spul, en dat honden met nierproblemen dit spul ook kunnen gebruiken. Die 10 gram is namelijk dagdosis voor een middelgrote hond. Nou, om je een voorbeeld te geven: 100 gram runderhart bevat 214 mg fosfor. Schapenvlees 100 gram, bevat 194 mg fosfor.
Hoe bedoel je? Waarvoor ga je je zorgen maken?judith1967 schreef: Oke,en Cairo krijgt 1 maatschep dus dat is die 10 gram.Nou ik ga mij dus alweer zorgen lopen maken om niks![]()
-
judith1967
- 5-sterren

nou toen ik het verhaal las over dat de SS belastend kon zijn voor de nieren.Lizzy schreef: Hoe bedoel je? Waarvoor ga je je zorgen maken?
voordat ik hier aan vers vlees begon zei mijn vorige dat Cairo een beginnende nierpatient is.En aangezien ik hem al een tijdje SS geeft,ga ik mij zelf nu dus zorgen lopen maken.
Ik bedoel,als ik bloed laat afnemen en het blijkt dat Cairo het idd aan zijn nieren heeft,het mede komt doordat ik dus die SS aan hem geef.
En ik geef de SS nu alweer een halfjaar denk ik.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 18 jan 2007, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik boven al heb geschreven/uitgelegd, denk ik dus dat het volstrekt irreeel is om je daar zorgen over te maken....judith1967 schreef: nou toen ik het verhaal las over dat de SS belastend kon zijn voor de nieren.
voordat ik hier aan vers vlees begon zei mijn vorige dat Cairo een beginnende nierpatient is.En aangezien ik hem al een tijdje SS geeft,ga ik mij zelf nu dus zorgen lopen maken.
Ik bedoel,als ik bloed laat afnemen en het blijkt dat Cairo het idd aan zijn nieren heeft,het mede komt doordat ik dus die SS aan hem geef.
En ik geef de SS nu alweer een halfjaar denk ik.
-
judith1967
- 5-sterren

Dankje,Lizzy.Lizzy schreef: Zoals ik boven al heb geschreven/uitgelegd, denk ik dus dat het volstrekt irreeel is om je daar zorgen over te maken....
Jij hebt mij gerustgesteld.Je hebt ook eigenlijk wel gelijk,maar voel mij soms ook erg onzeker.
Je weet hier zoveel van,ik hecht veel waarde aan jouw advies/tips.
Dankje,Lizzy
Hoi, lang niet gepost hier maar ik heb een vraag over de SpierSupport.
Ik heb een senior hond met spondylose, hij is spieren en kracht aan het verliezen in de achterhand, maar kan ik nu zo die SS geven? omdat ze erbij zetten dat de hond wel in "training" moet zijn..
Weet iemand toevallig of ik de Glucocomplex gewoon door kan blijven geven dan?
Ik heb een senior hond met spondylose, hij is spieren en kracht aan het verliezen in de achterhand, maar kan ik nu zo die SS geven? omdat ze erbij zetten dat de hond wel in "training" moet zijn..
Weet iemand toevallig of ik de Glucocomplex gewoon door kan blijven geven dan?