Gaat er nou echt geen belletje rinkelen...?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Gaat er nou echt geen belletje rinkelen...?

Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

die DA moet ook wat verdienen  ;D ;D ;D
Anya
1-ster
1-ster

Bericht door Anya »

Ik erger mij heel erg aan die reclame van Pedigree en die zgn. gebitscontrole. Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn, dat die kiezen niet voor de aardigheid in die hondenbek zitten.  >:(

Wat moet ik nu doen?

Ik heb de test ingevuld en ik heb aangegeven, dat mijn hond de laaste tijd geen of minder brokken eet. Volgens de test moet ik nu de dierenarts bezoeken. Ik heb gekeken in de lijst van deelnemende dierenartsen en daar staat mijn eigen dierenarts bij.  ??? Sterker nog, deze dierenarts is niet bepaald pro-vers. Wel pro-Hills.

Ik heb zo'n zin om deze (erg aardige) dierenarts te zieken, door langs te komen en te vragen wat ik moet doen met de uitslag van deze test........ :D
Laatst gewijzigd door Anya op ma 05 feb 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogshome
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dogshome »

Was van de week bij onze da.
En hij keek even naar de gebitten van onze honden,
en zei zo zo dat ziet er goed uit.
Waar poetsen jullie die mee,ik zei met vleesbotten en pens  :P
Ow, zei hij  ;D en meer niet  ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Tiko schreef: Was van de week bij onze da.
En hij keek even naar de gebitten van onze honden,
en zei zo zo dat ziet er goed uit.
Waar poetsen jullie die mee,ik zei met vleesbotten en pens  :P
Ow, zei hij  ;D en meer niet  ;D
Uitgel*ld ;D ;D ;D
macgirlie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door macgirlie »

Dommel70 schreef: Ik erger mij heel erg aan die reclame van Pedigree en die zgn. gebitscontrole. Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn, dat die kiezen niet voor de aardigheid in die hondenbek zitten.  >:(

Wat moet ik nu doen?

Ik heb de test ingevuld en ik heb aangegeven, dat mijn hond de laaste tijd geen of minder brokken eet. Volgens de test moet ik nu de dierenarts bezoeken. Ik heb gekeken in de lijst van deelnemende dierenartsen en daar staat mijn eigen dierenarts bij.  ??? Sterker nog, deze dierenarts is niet bepaald pro-vers. Wel pro-Hills.

Ik heb zo'n zin om deze (erg aardige) dierenarts te zieken, door langs te komen en te vragen wat ik moet doen met de uitslag van deze test........ :D

Het maakt helemaal niet uit wat je invult! Probeer alle combinaties maar.... er staat telkens dat het verstandig is om je DA te bezoeken en een gebitscontrole te laten uitvoeren. Pftttt. zo kan ik ook geld verdienen. Ze krijgen zeker te weinig klanten voor inentingen en ontwormingstabletten. Die heb ik me in het begin ook laten aansmeren en staan hier ongebruikt te verpieteren. Nog nooit een worm gezien! De laatste keer dat ik bij de DA was, was voor JayJay ivm een blaasontsteking en raad eens wat ze me aangeraden hebben??????

Juist...... een zak anti-blaasgruisbrokken! Hoe langer ik er over nadenk hoe beroerder ik er van word. Zum kotzen!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

macgirlie schreef: Het maakt helemaal niet uit wat je invult! Probeer alle combinaties maar.... er staat telkens dat het verstandig is om je DA te bezoeken en een gebitscontrole te laten uitvoeren.
Nee hoor, als je alles met 'nee' beantwoordt niet.
macgirlie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door macgirlie »

Misschien snel even aangepast op de site? Ik weet toch zeker dat ik gisteren overal "nee" heb ingevuld omdat ik dacht als ik "ja" invul bij de vraag over de brokken dat het dan sowieso al fout zou gaan  :(
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Ik heb het er pakweg een jaar geleden uitgebreid met Maarten Kappen over gehad en ook hij en zijn vriendin denken/zeggen dat vers domweg het allerbeste ois. Maar volgens zijn zeggen willen er een hele hoop mensen niet aan. Eng, gevaarlijk, te veel moeite, hogere energierekening etc etc. Mag geloof ik echter al blij zijn dat Maarten er zo tegenaan kijkt als ik hier zo links en rechts de reacties van da's lees. Toch wel in en in triest er zouden zoveel honden en katten veel sneller en blijvend van hun probleem afkomen :'( Ik heb gelukkig zo'n probleem nooit gehad, ik had 'slechts'een hond die domweg weigerde te eten. SLIMME HOND! Blijkt nu.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Cindy de Wolf schreef: Ik heb het er pakweg een jaar geleden uitgebreid met Maarten Kappen over gehad en ook hij en zijn vriendin denken/zeggen dat vers domweg het allerbeste ois. Maar volgens zijn zeggen willen er een hele hoop mensen niet aan. Eng, gevaarlijk, te veel moeite, hogere energierekening etc etc. Mag geloof ik echter al blij zijn dat Maarten er zo tegenaan kijkt als ik hier zo links en rechts de reacties van da's lees. Toch wel in en in triest er zouden zoveel honden en katten veel sneller en blijvend van hun probleem afkomen :'( Ik heb gelukkig zo'n probleem nooit gehad, ik had 'slechts'een hond die domweg weigerde te eten. SLIMME HOND! Blijkt nu.
Jammer dat diezelfde Maarten Kappen van die anti-barf-artikelen schrijft in onze hond......
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Lizzy schreef: Jammer dat diezelfde Maarten Kappen van die anti-barf-artikelen schrijft in onze hond......
Wanneer was dat dan? Hij zei toen wel dat hij in de loop van de tijd het resultaat gezien heeft. Dit verbaasd mij eigenlijk :-[ :-\
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Het is echt teleurstellend dat er geen belletjes gaan rinkelen bij al deze mensen  :-\

Ik vraag me af waarom zoveel mensen zo vreselijk kortzichtig zijn, dat vind ik hartstikke frusterend. Het lijkt wel of het bijna niemand kan schelen dat die brokken troep zijn en dat veel kwalen daar vandaan  komen...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Cindy de Wolf schreef: Wanneer was dat dan? Hij zei toen wel dat hij in de loop van de tijd het resultaat gezien heeft. Dit verbaasd mij eigenlijk :-[ :-\
Nou, het was RUIM nadat Linga daar gehoorgetest was! En Linga is nog geen twee. Hij was daar ter plekke super positief, heeft het nest ook zwaar de hemel in staan prijzen en maaaaanden later staat er een artikel in Onze Hond waarin meneer schrijft dat hij kweet-niet-hoe-vaak honden moet opereren omdat mensen barfen en ze kippennekken voeren en deze vast lopen in maag/darm-kanaal. Ik heb hem daarop een email gestuurd met de vraag of hij deze uitspraak aantoonbaar kon maken. En toen schreef ie "nee, ik bedoel eigenlijk dat mensen harde runderbotten voeren", Ja, en ondertussen heeft hij het hele concept BARF weer een optater naar beneden gegeven >:(. Want DAT stond er niet, in zijn artikel!
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef: Nou, het was RUIM nadat Linga daar gehoorgetest was! En Linga is nog geen twee. Hij was daar ter plekke super positief, heeft het nest ook zwaar de hemel in staan prijzen en maaaaanden later staat er een artikel in Onze Hond waarin meneer schrijft dat hij kweet-niet-hoe-vaak honden moet opereren omdat mensen barfen en ze kippennekken voeren en deze vast lopen in maag/darm-kanaal. Ik heb hem daarop een email gestuurd met de vraag of hij deze uitspraak aantoonbaar kon maken. En toen schreef ie "nee, ik bedoel eigenlijk dat mensen harde runderbotten voeren", Ja, en ondertussen heeft hij het hele concept BARF weer een optater naar beneden gegeven >:(. Want DAT stond er niet, in zijn artikel!
Yep, we kwamen binnen met de pups en het eerste wat Maarten zei was: Zo hee, wat zien deze pups er goed uit. Ik heb zelden zulke mooie en gezonde dalmatische pups gezien. Mag ik vragen wat ze te eten krijgen?

We hebben het toen uitgebreid over rauwe voeding gehad en hij was er helemaal voorstander van en het was helemaal geweldig. Hij vond ze zo mooi strak en ze zaten zo goed in hun velletje..enz enz enz...Het kon niet op.

Een paar maanden later kwam dat artikel.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Lizzy schreef: Nou, het was RUIM nadat Linga daar gehoorgetest was! En Linga is nog geen twee. Hij was daar ter plekke super positief, heeft het nest ook zwaar de hemel in staan prijzen en maaaaanden later staat er een artikel in Onze Hond waarin meneer schrijft dat hij kweet-niet-hoe-vaak honden moet opereren omdat mensen barfen en ze kippennekken voeren en deze vast lopen in maag/darm-kanaal. Ik heb hem daarop een email gestuurd met de vraag of hij deze uitspraak aantoonbaar kon maken. En toen schreef ie "nee, ik bedoel eigenlijk dat mensen harde runderbotten voeren", Ja, en ondertussen heeft hij het hele concept BARF weer een optater naar beneden gegeven >:(. Want DAT stond er niet, in zijn artikel!
:o :o
*Inge*
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door *Inge* »

Mijn DA heeft me ooit na een urine-controle waar albumine in te vinden was bij Trixie, gezegd dat ze dus niet zoveel vlees meer mocht krijgen om haar nieren niet meer te belasten.
Droge brokken/voer uit blik heeft ze nooit gewild (van puppie af) dus wat geef je dan te eten he, dacht ik bij mezelf.
Gezien ze altijd zo verzot was op een kommetje soep met brood, was de raad van de DA om dat dus wat meer te geven (tafelrestjes vond hij ook OK omdat ze altijd mooi op haar gewicht was) en minder vlees. Dus kreeg Trix de ene dag gewoon haar vlees; en de andere dag haar kommetje soep, en nog wat tafelrestjes.
Misschien niet het ideale dieet, maar toch beter dan droge brokken.  Last van tandsteen heeft ze nooit gehad.

Plaats reactie