Hyperallergeen en KVV??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Hyperallergeen en KVV??

Lucinda
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Lucinda »

Ik koop mn eend ook altijd bij www.versvoeding.nl...als je dan voor zaterdag besteld heb je het de dinsdag tussen 15.00 en 19.00 in huis... en ze komen het dus netjes afleveren... heb het nou al een paar keer daar besteld samen met nog wat andere spullen... ze hebben daar dus ook de carnibest eend & rijst.... en het ziet er allemaal netjes uit..

Een goeie dierenarts is hier in de buurt weinig te vinden... ik ga zelf meestal naar de Vroege in Heenvliet... maar weet niet of die heel veel verstand heeft van voeding.. maar het is voor de rest wel een goeie dierenarts....

iig sterkte voor Terry.. altijd weer vervelend als ze wat hebben

Gr Lucinda
Jo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jo »

Even een aanvulling op Lucinda ...
Vroege is inderdaad een goede dierenarts. Hij is sowieso al NIET tegen het geven van kvv, dus dat scheelt al  ;)
Daarnaast hebben we DA SCHEP nog ( niet te verwarren met Schell uit de Gaarden) Als je daar naartoe wilt gaan kun je het beste naar Beijerland gaan. Daar zit DA Schep zelf.....ze hebben hier in Spijkenisse ook wel een praktijk maar ik vind ze daar ietswat te snel met het geven van een AB kuur en daar hou ik niet van.
DA Schep zelf is wel oké ! ;)
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Thanx!  ;)

Ik ben het vandaag ook bij de poelier wezen vragen en die levert ook eend. Het is wel tamme eend. Maakt dat nog wat uit? Zowel filet als hele eenden kunnen ze bestellen.

Deze vraag richt ik even tot Lizzy, omdat zij nu helemaal op de hoogte is v d situatie:
Kan ik naast de Carnibest tamme eendfilet koken en als beloning gebruiken tijdens de training? Moet ik hem nu wel probiotica geven als ik het ovegiet of moet ik echt NIKS anders geven naast de Carnibest?

Terry is wel weer opgeknapt vandaag. Hij heeft al een paar keer gegeten en heeft niet meer zo'n erge buikpijn. De venkelthee doet naar mijn idee wonderen.
Laatst gewijzigd door Eeffie op za 24 feb 2007, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Eeffie schreef: Thanx!  ;)

Ik ben het vandaag ook bij de poelier wezen vragen en die levert ook eend. Het is wel tamme eend. Maakt dat nog wat uit? Zowel filet als hele eenden kunnen ze bestellen.
Tamme eend is prima. Wilde eend vinden een hoop honden zelfs goor.
Deze vraag richt ik even tot Lizzy, omdat zij nu helemaal op de hoogte is v d situatie:
Kan ik naast de Carnibest tamme eendfilet koken en als beloning gebruiken tijdens de training??
Ja absoluut kun je eendfilet geven als beloning. Je kunt het ook drogen in de oven trouwens.

Moet ik hem nu wel probiotica geven als ik het ovegiet of moet ik echt NIKS anders geven naast de Carnibest?
Ja, geef wel probiotica en okugest en de pillen van de DA maar verder echt niks. Overgiet het eerst even met gekookt water, laat het afkoelen, doen er dan pas probiotica bij.
Terry is wel weer opgeknapt vandaag. Hij heeft al een paar keer gegeten en heeft niet meer zo'n erge buikpijn. De venkelthee doet naar mijn idee wonderen.
Wat heerlijk dat Terry vandaag een beetje opgeknapt is zeg. Ik maakte met echt een beetje zorgen! Gelukkig dat hij de venkelthee lust en dat hij er goed op reageert (wereldspul, venkelthee). Nou, ik hoop zo dat het vanaf nu alsmaar beter blijft gaan! We duimen!
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Vandaag gaat het alweer wat beter met Terry!!!
Hij kijkt alweer een stuk vrolijker uit z'n ogen en hij heeft niet meer gespuugd sinds gisteren nacht.

Vanmorgen was de ontlasting zelfs hard! Hoe blij je kunt zijn als je hond zit te poepen en het is geen diarree......  :P

Ik zal even opzoeken hoe ik de filet moet drogen in de oven (temperatuur enzo) in een ander topic en dan ga ik dat v d week doen als het binnen is.

Misschien ook een tip voor anderen: Terry vindt het leuk/bijzonder om uit een ander schaaltje/bakje of zelfs van een lepel te drinken. Zo ging de venkelthee naar binnen. Uit het bakje van de poes was helemaal een topper.

Ik ben ook erg blij dat hij weer wat opgeknapt is. Bedankt voor alle adviezen en de zorgen. Ik ben heel blij dat ik dit forum als steuntje in de rug heb voor al mijn vragen. Lizzy bedankt!! Ik hou jullie op de hoogte.  ;)
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Nou zie ik net in de agenda dat Terry op korte termijn ontwormt moet worden. Moet ik met zijn gevoeligheid en het eendendieet nog rekening houden met ontwormen?

Het ontwormen moet sowieso gebeuren, maar welke vorm is nu aan te raden? Tablet of pasta?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

[quote="Eeffie"]
Nou zie ik net in de agenda dat Terry op korte termijn ontwormt moet worden. Moet ik met zijn gevoeligheid en het eendendieet nog rekening houden met ontwormen?

Het ontwormen moet sowieso gebeuren, maar welke vorm is nu aan te raden? Tablet of pasta?

[/quote]

Heeft hij wormen dan? Als niet, niet ontwormen. En eerlijk gezegd zou ik een zo zieke hond zelf helemaal niet ontwormen, tenzij je gegronde redenen hebt om aan te nemen dat hij een ernstige wormbesmetting heeft.
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

[quote="Kruimel"]
Heeft hij wormen dan? Als niet, niet ontwormen. En eerlijk gezegd zou ik een zo zieke hond zelf helemaal niet ontwormen, tenzij je gegronde redenen hebt om aan te nemen dat hij een ernstige wormbesmetting heeft.
[/quote]

In zijn ontlasting zie ik ik niks, maar hij is eind september voor het laatst ontwormt.
Ik zit het hele weekend al te lezen over allerlei ziektes en aandoeningen en kwam een stuk tegen over wormen en hun infecties. Dat gaat ook gepaard met braken/diarree, dus dacht daarom meteen aan ontwormen.

Ik ga nu overal spoken zien geloof ik hoor!  :D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

[quote="Eeffie"]
In zijn ontlasting zie ik ik niks, maar hij is eind september voor het laatst ontwormt.
Ik zit het hele weekend al te lezen over allerlei ziektes en aandoeningen en kwam een stuk tegen over wormen en hun infecties. Dat gaat ook gepaard met braken/diarree, dus dacht daarom meteen aan ontwormen.

Ik ga nu overal spoken zien geloof ik hoor!  :D
[/quote]

Kan ik me voorstellen hoor! Maar ik zou bij een hond in zijn conditie niet zomaar met gif gaan werken, en ontwormingsmiddelen zijn gif. Als je da meewerkt zou je een ontlastingonderzoek kunnen laten doen. Dan weet je of hij besmet is en hoe erg. Een geringe besmetting is geen probleem, houdt de weerstand tegen wormen op peil. Een stevige besmetting is reden om maatregelen te nemen.

Mijn honden zijn al in geen jaren ontwormd, katten idem dito. De honden hebben echt nergens last van, ze zijn kerngezond, de katten een enkele keer een lintworm, daar krijgen ze dan wat tegen. Maar sinds ze vers eten nooit meer een lintworm gezien.
Kijk, het zal best zo zijn dat mijn honden een enkel wormpje hebben. Maar dat is echt geen drama, daar kunnen ze prima tegen, ze gaan er beslist niet acuut aan dood noch worden ze er ziek van.
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Ik zou een ontlasting onderzoek laten doen.
Van drie dagen een klein beetje ontlasting in een potje doen,en naar de da brengen om na te laten kijken.
Mijn da staat elke keer weer te fronsen, en meld dat ontwormen net zo duur is als het onderzoek.
Maar ondertussen doe ik dit al ruim 2 jaar om de 6 maand, en er is nog nooit geen besmetting aangetoond!
En daardoor is mijn hond met gevoelige darmen, dus mooi een portie gif bespaard!
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

[quote="Sanyo"]
Ik zou een ontlasting onderzoek laten doen.
Van drie dagen een klein beetje ontlasting in een potje doen,en naar de da brengen om na te laten kijken.
Mijn da staat elke keer weer te fronsen, en meld dat ontwormen net zo duur is als het onderzoek.
Maar ondertussen doe ik dit al ruim 2 jaar om de 6 maand, en er is nog nooit geen besmetting aangetoond!
En daardoor is mijn hond met gevoelige darmen, dus mooi een portie gif bespaard!
[/quote]

Dat vind ik een heel goed idee! Ga ik doen!  ;) bedankt!!
Laatst gewijzigd door Eeffie op ma 26 feb 2007, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Heeft iemand trouwens een idee of het door de eend&rijst komt dat de ontlasting nu grijzig van kleur is?????
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

[quote="Eeffie"]
Heeft iemand trouwens een idee of het door de eend&rijst komt dat de ontlasting nu grijzig van kleur is?????

[/quote]

vraagje: is je hond getest op Giardia? Want aanhoudende diarree + grijze kleur ontlasting, dan gaat er bij mij ergens ver weg een belletje rinkelen.

hier vind je meer informatie over Giardia
Laatst gewijzigd door Femke op ma 26 feb 2007, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Nee daar is hij niet op getest.
Kunnen ze daar ook zo'n buikpijn van krijgen dan?

De ontlasting heeft die kleur pas sinds we eend&rijst voeren en hij is al een maand regelmatig (niet voortdurend) aan de diarree.
Laatst gewijzigd door Eeffie op ma 26 feb 2007, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Zou die grijzige kleur niet van Carnibest kunnen komen?
Ik lees dat die kleur ook kan ontstaan door het eten van botten.

Terry voelt zich trouwens alweer een heel stuk beter!!

p.s. aan de eendfilet van de poelier zit ook nog een stuk huid. Kan ik dat na het koken gewoon aan Terry voeren als beloning?
Laatst gewijzigd door Eeffie op di 27 feb 2007, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie