Verdikkeme, 200 pillen norit naar binnen gekieperd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Verdikkeme, 200 pillen norit naar binnen gekieperd

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

conleeuw schreef: lizzy, die honden van jou houden jou wel lekker bezig zeg, nee 200 + pillen is niet veel, ze kunnen heelwat hebben, je wil niet weten hoeveel actieve kool er bij een kind die iets vermoedelijks heb ingenomen naar binnen wordt gejast, dus daar zou ik me zeker niet druk om maken. Ik denk dat de enige wat ze er aan zullen overhouden is mogelijk een zwarte toet en zeer zeker pik zwarte ontlasting.  ;D sorry :-[ ik mag niet lachen, maar het is toch wat. Ik zou ze geloof ik ook maar orgaan geven en de botten achterwegen laten, met het achterliggende idee, alles er wat sneller doorheen, maar ik wist helemaal niet dat brem zo giftig was :-\ nou vreten mijn honden graag een takje of twee, wat boombast kan er ook altijd wel in, verder let ik nooit zo goed op wat ze wel of niet allemaal aan stokjes, takjes en dies meer naar binnen werken, toch zal ik nu wel wat beter opletten :-\ sterkte met de twee ettertjes ;)
Bedankt voor de bevestiging :-*. Vind ik toch wel even prettig om te horen!

Je mag wel lachen hoor! Het is ook eigenlijk wel om te lachen. Nu, achteraf ;D

Brem is niet zo heel giftig. Het doet eigenlijk alleen wat wanneer ze er veel van binnen krijgen. Het is een soortgelijke werkzame stof (volgens de DA he) als nicotine. Dus ze kunnen er onrustig van worden maar er zelfs een ademhalingsstilstand van krijgen, in grote hoeveelheden. Aangezien Linga nogal een echte houtvreter is en ik niks meer van de wortel van de plant terug vond, heb ik besloten toch geen risico te nemen. Liever veel Norit dan een ademhalingsstilstand....

Maar goed, van 2 takjes worden ze dus niet ziek!

De etters liggen overigens nog steeds languit uit te buiken. Niks aan het handje. Linga was nogal pissig dat ze de tuin niet meer in mocht. Maar daar wil ik ze dus even niet meer hebben, zonder toezicht >:(. Lamstralen >:(
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

ik heb zo'n vermoede dat het bij jullie tuinieren wordt, alles wat mogelijk giftig kan zijn wordt er vast uitgeplukt, of jij moet nog de illusie hebben dat ze het ooit nog eens een keer afleren :D ik ben erg blij dat mijn honden niet aan de giftige planten zitten, ik heb namelijk digitalis in mijn tuin, maar heb nog nooit gezien dat mijn honden er ook maar naar kijken..... nu begin ik al schrijvend toch te twijfelen of ik het er niet toch maar uit moet halen :-\
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Het blijft toch lachen met die spikkels, never a dull moment! Tuig is het!
Jeetje, wat zullen die zwart schijten straks  ;D ;D ;D

Ik zou ze ook iets laxerends geven en verder niks. Komt ervan, moet je maar niet beter willen tuinieren dan het vrouwtje  ;)

Ik heb trouwens de goudenregen uit mijn tuin gehaald, niet alleen vanwege de kinderen (die waren al groot toen) of de buurkinderen (wel klein) maar ook vanwege de allesverslindende monsterhonden. Je weet maar nooit ... Taxus staat er trouwens nog wel maar dat lusten ze niet.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Nou lekker is dat zo'n stel vandalen >:( ::). Wel een mazzel dat ze die 200 :o :o tabletjes zo netjes naar binnen gewerkt hebben en dat je ze niet stuk voor stuk naar binnen hebt hoeven werken ;).
Sterkte nog voor de goede afloop, maar zo te lezen ben je daar niet zo bang meer voor :-\.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Hihihihiihihihiihihih

Fijn klusje hè? En ik schrik niet van de hoeveelheid en ik weet ook wat voor smerige zwarte bende het geeft.
Je hebt mazzel dat ze het aten, vaak is dat niet zo en dan moet je dwangvoeren met intens zwarte smurrie die overal vlekken geeft (valt bij die honden van jou dan niet op :D)

Okee, wat zal ik doen buiten die norit die er al in zit. Ik zou ze geen eten geven en wat parafine laten opdrinken, dit vinden honden heerlijk. Kan alles ff lekker doorspoelen.
Gister nog bij Fido gedaan die het nodig vond om het strand op te eten en dus zandkasteeltjes een het poepen was :-X
Elise
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elise »

Lizzy schreef: Ik zal het je nog sterker vertellen. Het gifcentrum zei zelfs "ze mogen 1 a 2 gram Norit per kg lichaamsgewicht". Had ik 2 gram genomen, had Linga 448 pillen moeten hebben :o
Wauw! Ik zou niet eens weten waar ik zoveel Norit vandaan zou moeten halen, volgens mij heeft de drogist dat niet eens op voorraad (het zal je trouwens ook wel een fortuin gekost hebben :o).
Ik zou zeggen, giftige planten uit de tuin spitten en er iets onschuldigs voor terug zetten (en de dames even toespreken dat ze dit niet meer mogen doen natuurlijk ;) ;D)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb zoiets dus ook niet in huis (misschien wel een idee, met die etters van mij in huis >:() maar de drogist had potjes waar 180 pillen in zaten en potjes waar 50 pillen in zaten. Dus twee van 180 en 1 van 50 was voldoende om ze beide zo'n hoeveelheid pillen te geven.

Wij hadden trouwens nooit verwacht dat ze de brem uit de tuin zouden graven hoor. Ze hebben de plant ook nooit 1 blik waardig gekeurd en nu ineens hadden ze blijkbaar zin om te kloten >:(

Die twee slopers mogen niet meer samen in de tuin, zonder toezicht >:(

Die spikkels van mij vreten trouwens alles, als je er maar een blikkie vis doorheen doet. Ze zouden zelfs een ingesmeerde baksteen vreten. Tuig is het >:(

Maar ook zo lief........... Die mutsen liggen nu met z'n tweetjes heel gezusterlijk op een kleedje in de tuin. Ik kijk elke minuut wat ze aan het uitvreten zijn maar ze liggen er nu als twee engeltjes, met onschuldige smoeltjes :angel2:
Yvonne K
5-sterren
5-sterren

Bericht door Yvonne K »

ja, ja ze zullen weten dat mamma is boos!!
Sterkte met het tweetal.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk het. Het zijn net twee engeltjes, echt.

Oh Elise, ik moest €20 betalen voor die Norit dus dat viel mee.
Elise
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elise »

Lizzy schreef: Ik denk het. Het zijn net twee engeltjes, echt.

Oh Elise, ik moest €20 betalen voor die Norit dus dat viel mee.
Oww dat valt mee zeg, het klinkt zo duur he, even een paar honderd pillen kopen ;)

Ik zie die twee (b)engeltjes helemaal voor me, zo'n gespikkels smoeltje op de "ik-ben-het-liefste-en onschuldigste-hondje-van-de-heeeeeeeeeeeeeele wereld-stand" :angel2: :angel2: En dan moet je ze toch gewoon een dikke knuffel geven :smitten: :smitten:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Zucht...ik zou ze ook alleen maar slappe hap geven, geen bot, morgen ook nog niet. Het is te hopen dat het er op een fatsoenlijke tijd uit gaat komen en dat het geen nachtwerk wordt. Blij dat mijn brem achter een hekje staat...stelletje slopers.
Boefke

Bericht door Boefke »

Gelukkig deed Brutus niet mee met dit 'avontuur', dan had je nog een tweede drogist moeten plunderen. Wat een toestand...
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Wat een donderstralen heb jij ;D ;D
Moest er toch wel om lachen,alhouwel ik mij voor kan stellen,dat je er niet echt blij mee was.
200 pillen,gelukkig dat ze dan met vis erdoor makkelijk eten.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Jee zeg wat een hoop pillen! Wat moet je zelf wel niet slikken dan na zo'n actie  ::) 8)

Is de zwarte derrie er al weer uit?
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Cathelijn schreef: Jee zeg wat een hoop pillen! Wat moet je zelf wel niet slikken dan na zo'n actie  ::) 8)
Eh, eet jij wel eens een bremstruik dan?  ??? ??? ???

Plaats reactie