jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

welke voeding moet ik geven?

carnibest eend&rijst
7
88%
rodi lam & rijst
1
13%
brokjes + vers
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8

Re: jeuk

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Kuszco schreef: Maar het bijten aan poten en veel jeuk in het gezicht doet mij sterk denken aan seizoensgebonden allergie.
Hoeft niet hoor, kan ook prima passen bij een voedselallergie (alleen is deze niet seizoensgebonden).
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

*Dorothea* schreef: Hoeft niet hoor, kan ook prima passen bij een voedselallergie (alleen is deze niet seizoensgebonden).
Ja klopt. Maar het wordt zo vaak op een voedselallergie gegooid dat er vaak niet meer aan wat anders gedacht wordt.
Onze Lotje heeft het alletwee. Maar in het pollenseizoen heeft ze dan weer vooral jeuk in haar gezicht,en aan haar poten. Daarom maak ik dat onderscheid.
Vaak is het een combinatie.
Aangezien die testen allemaal zo duur zijn en je vaak dan nog geen zekerheid hebt
zijn wij zelf gaan uitzoeken en uitsluiten.
Groetjes Liliane
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Op zich ben ik wel benieuwd waarom je denkt aan een voedselallergie. Maar als je dat denkt, dan zou ik zelf gaan voor Carnibest eend. Het liefst zonder rijst. Nou ja, ik zou zelf gaan voor zelf samengesteld met eend. En ik zou gewoon hele eenden gaan halen bij de poelier, Makro of VEN en 9 weken lang gewoon hele eend voeren, verder niks (inclusief de orgaantjes. Die bij de VEN : daar zitten ook de orgaantjes zoals hart en lever nog in). Tenminste... een (1) hele grote "maar". Heeft je hond ooit eerder wel eens eend gegeten? Als het antwoord daarop ja is: dan heeft het totaal geen zin om een eliminatie-dieet te doen met eend. Je hebt echt een eiwitsoort nodig (diersoort) dat je hond echt nog nooit eerder gegeten heeft en geen allergie tegen op heeft kunnen bouwen.

En in deze 9 weken mag hij niks anders. Dus nee, ook geen brood. Dus ja, je zult even goed op je tenen moeten lopen.... Als de problemen na 9 weken opgelost zijn: dan weet je 1 ding: dat het aan de voeding ligt. Verder weet je eigenlijk nog niks, want je weet nog steeds niet aan welke voeding het ligt. En je kunt je hond niet levenslang alleen maar eend blijven voeren. Bovendien: wanneer je hond allergisch is voor een bepaald eiwitsoort, dan is er een grote kans dat wanneer je alleen eend blijft voeren, je hond hier ook een allergie tegen op bouwt. En dan ben je verder van huis.

Dus na 9 weken ga je elke week a elke 2 weken 1 nieuw vleessoort introduceren. En je noteert exact wat je geeft en wanneer. En je bestudeerd je hond heel grondig op allergie-verschijnselen. Dus na die 9 weken ga je bijvoorbeeld geit of rund of lam of konijn of kip aan het menu toe voegen (neem pens apart, dit kan nog wel eens allergische reacties geven, terwijl de hond niet allergisch hoeft te zijn voor rundvlees of schapenvlees, waar de pens ook vanaf komt).

Wanneer de problemen na 9 weken niet opgelost zijn en ook niet verbeterd zijn: dan is de kans dus zeer aannemelijk dat het niet aan het voer ligt. En dan moet je verder gaan kijken.

Ik raad je overigens aan om 1 therapie tegelijkertijd te doen en niet en nieuw eten en een druppeltje en een poedertje. Anders weet je helemaal niet meer wat je zit te doen en weet je ook niet wat je hond helpt bij deze problemen.
neill
1-ster
1-ster

Bericht door neill »

Ik kan het niet genoeg noemeren!! Hoevelen al blij verrast zijn geholpen met Kynosil!! Dit doet echt zoveel positief!! Heeft geen enkele bijwerking eb wordt maximaal opgenomen. Na twee dagen aanwezig in de huidcellen!!
www.kynosil.be
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Hoi Neill.
Ik heb het achter de hand.
Begin eind deze week met homeopathische medicijnen die ik van een hondenfluisteraar heb(als je dat zo kunt noemen). Dat moet ik eerst uitproberen. Lotje is bij haar in behandeling. Ze krijgt dit middel om haar epitheel te herstellen en die moet ze 4 weken slikken.
Daarna volgt de tweede fase.
Maar ik heb dit in mijn achterhoofd,maar ik wil niet met van alles tegelijk beginnen.
Dus er is nog hoop voor Lotje.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
neill
1-ster
1-ster

Bericht door neill »

Hoi Liliane, hopelijk helpt iets snel en wordt alles beter. Heb vernomen van een vriend in Belgie dat de Dermatologen vol lof zijn over de Kynosil. Somige honden die het kregen voor de huid en waar het hielp, en die tevens zwakke darmen hadden hebben ook geen diaree meer! Dit komt door het Organisch silicium die zorgt voor gezonde darmen. Veel succes en we horen het wel. Groetjes, Neill en Pebbles, Faith en Chelsea ;)

Plaats reactie