Gunnar heeft weer een hotspot

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: HOTSPOT !!!

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Arme Gunnar  :-* :-*
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Een hotspot ziet er zo uit. Deze is alweer aan de beterende hand. Spike had hem op vakantie in Frankrijk, het begon als een plek ter grootte van een euro en werd uiteindelijk zo groot als mijn hand. 1 grote pusboel. Het haar viel ook met plukken eruit. Ik had alleen biotex groen bij me maar het werd alleen maar erger. Ik ben naar de da daar gegaan deze heeft de plek geschoren en schoongemaakt, een ab spuit gegeven, pilletjes en creme. Ik durfde op vakantie geen risico te lopen. De foto is van de dag na de behandeling toen was de plek al  mooi droog en schoon.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op zo 29 jul 2007, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

Ik heb dit met mijn oudste hond meegemaakt en ik depte het met Calendula oertintuur(A.Vogel)wat water en dan wat druppels en dan deppen ik heb het altijd standaard in huis voor het schoonmaken van wonden/verwondingen,schaafwondjes e.t.c.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Hoi Nel,
het begin met 1 plek waar de hond steeds op ligt te knagen, bij Gunnar dus op zijn achterhand, maar het kan ook een poot zjn of een ander lichaamsdeel. Doordat de hond daar steeds loopt te knagen en te knauwen wordt het haar kleddernat en wordt de huid eronder zichtbaar. Die is dan knalrood en soms helemaal open, tot bloedens toe. Gelukkig is het bij Gunnar beide keren niet zover gekomen, de huid is gelukkig nog dicht.
Het onstaat als een soortement allergische reactie op een vlooienbeet, of muggenbeet, of iets verkeerds gegeten of zoiets. Binnen een uur kan de huis helemaal knalrood zijn en/of open.
Ik heb van de DA een ontsmettende shampoo gekregen en een verzachtende zalf en het helpt goed, gelukkig !!
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

Als een hond dit vaker heeft kan je er beter een Holistische Da naar laten kijken.
Want bij een gewone Da blijft het alleen maar bij symtoom bestrijding.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Sheddie heeft een paar weken geleden (na die hete periode) voor het eerst sinds jaren weer eens een hotspot gehad.
ik heb de plek rondom kaalgeknipt, schoongespoeld met waterstofperoxide, drooggedept met een tissue en daarna ingesmeerd met honingzalf.
De volgende dag was de plek droog en was het over .........
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Als een hond dit vaker heeft kan je er beter een Holistische Da naar laten kijken.
Het is nog maar de 2e keer bioj Gunnar, maar het is een goede tip Crystal !! Ik ken een goeie homeopaat in de buurt van Breda. Ik zal het in mijn achterhoofd houden !! :)
Decibels

Bericht door Decibels »

Nynke F schreef: Hallo allemaal, Gunnar heeft vanmorgen ineens een hotspot.
Ik heb van die vorige keer dat hij het hadnog die ontsmettende shampoo, die heb ik er verdund opgesmeerd. Het heet Hibiscrub.
Kan ik nu afwachten of moet ik nu per se vandaag nog naar de dierenarts voor antibiotica?
Ik heb de plek kortgeknipt, het is ongeveer in totaal 7 cm rond, met 2 centimeter waar het echt vuurrood is.  Bedankt voor de tips !!
probeer te voorkomen dat ie eraan bijt/krabt of likt. Het haar wegscheren/knippen om de plek en de plek goed droog houden. Onze Xanti had een hotspot op haar staart toen ze drachtig was van haar vorige nest. Ik durfede er niet iets op te smeren, dus heb alleen om de plek het haar weggeknipt en ze heeft een poosje met een mooncollar omgelopen, zodat ze er niet aan kon zitten.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

probeer te voorkomen dat ie eraan bijt/krabt of likt.
Nadat ik het haar weggeknipt heb, de shampoo ingemasseerd en weer weggehaald heb en de zalf erop gesmeerd heb, heeft hij er niet meer aangezeten gelukkig. Omdat ik er weer zo vroeg bij was ::), is de huid nog mooi dicht en ook nog niet gaan "smetten", dus het is gewoon droog.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Bij Spike is de plek ontstaan door een combi van warm broeierig weer en een ontzettend dikke dichte vacht. Hij is te stijf om op die plaats te kunnen krabben of bijten. Het is onvoorstelbaar dat een plek zo snel zo groot kan worden zonder dat ze er zelf bij kunnen komen.
Decibels

Bericht door Decibels »

Joke Miedema schreef: een combi van warm broeierig weer en een ontzettend dikke dichte vacht.
onze vorige collie had er altijd in de zomer regelmatig last van. Het rare is dat Suus (de collie die we nu hebben) een dikkere en vollere vacht heeft en nog nooit een hotspot heeft gehad. Ik denk toch ook dat er een bepaalde 'aanleg' aanwezig moet zijn?
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Spike is bijna 11 en dit was de 2e hotspot die hij heeft gehad, de vorige was al zo'n 5 jaar geleden. Hij heeft een erg dichte ondervacht, je kunt zijn vel bijna niet zien. Dus practisch geen luchtcirculatie.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Gunnar heeft weer een hotspot...

Bericht door Nynke »

Gunnar heeft weer een hotspot. Zelfde plek, net boven zijn staart op zijn flank. Moedeloos wordt ik ervan  :-X :-X :-X
Hij krijgt al ruim 2 weken Drainagecompositum en poeders van Tannetje tegen de jeuk. Nu ineens vandaag heeft hij een hotspot :( :( 

Dus ik heb het maar weer kaalgeknipt, gewassen met Hibiscrub en er Cardiflor opgesmeerd.
henneke
5-sterren
5-sterren

Re: Gunnar heeft weer een hotspot

Bericht door henneke »

ach gut arme knul ik zal hem vrijdag extra knuffen  :-*
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Heeft hij geen last van zijn anaalklieren Nynk? Het is wel een verdachte plek natuurlijk. En aangezien poepen soms ook minder gaat.
Calendulan werkte bij Noah ook altijd goed tegen de jeuk. Hij kwam er zelfs om vragen op een gegeven moment :smitten:

Knuffel voor mijn grote vent  :-*

Plaats reactie