Happy Tail schreef:
....De meeste supermarkten krijgen hun vlees ook ingevroren binnen en dan vries je het toch ook weer in? de kwaliteit kan achteruit gaan doordat de watermoleculen op een of andere manier beschadigd raken met de koude verschillen. En er kunnen meer bacterien komen, maar als je het koud genoeg zou houden dan kunnen ze amper groeien lijkt me en dat zal menige hond een worst zijn.
Volgens mij wordt het bij een supermarkt tijdens vervoer en in de koelcel op een temperatuur net boven het vriespunt gehouden. Hoe dat in de winkel zit weet ik niet, maar daar zal het wel een paar graden warmer zijn.
Ik ken een slager die een ossehaas 3 maanden in zijn koelcel van 0 graden heeft laten liggen. Hierna heeft hij het met zijn gezin heerlijk opgegeten, het was de lekkerste die hij ooit had gegeten!
Onder de 0 graden is de bacteriegroei traag maar zeker niet 0. Als je dan het vlees ontdooit bij kamertemperatuur is de buitenkant van het vlees al bijv 20 graden, de bacterien hebben zich dan al volop vermenigvuldigt aan de buitenkant. Als je het dan weer invriest, dan gaan die enorme hoeveelheid bacterien zich langzaam verder ontwikkelen in je vriezer. Hierdoor kan je vlees bedereven. Maar ik denk dat de neus van je hond hier een betere graadmeter voor is dan onze neus, zijn staan wat dichter bij de natuur dan wij. Wij zoeken eerder naar een THT stickertje...