Eendagskuikens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Eendagskuikens

Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

hoe meer het stinkt hoe lekkerder het is. Hondenmaagjes zitten toch iets anders is elkaar dan onze maagjes ;)
en tja dat meerdere malen invriezen....De meeste supermarkten krijgen hun vlees ook ingevroren binnen en dan vries je het toch ook weer in? spullen van Herby laat ik altijd half ontdooien voordat ik het portioneer en dan gaat het weer de vriezer in.
de kwaliteit kan achteruit gaan doordat de watermoleculen op een of andere manier beschadigd raken met de koude verschillen. En er kunnen meer bacterien komen, maar als je het koud genoeg zou houden dan kunnen ze amper groeien lijkt me en dat zal menige hond een worst zijn.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Het zal de hond worst wezen maar wat nog belangrijker is: het zal de maag van de hond worst wezen  :D
hetty2
2-sterren
2-sterren

Bericht door hetty2 »

Happy Tail schreef: ....De meeste supermarkten krijgen hun vlees ook ingevroren binnen en dan vries je het toch ook weer in? de kwaliteit kan achteruit gaan doordat de watermoleculen op een of andere manier beschadigd raken met de koude verschillen. En er kunnen meer bacterien komen, maar als je het koud genoeg zou houden dan kunnen ze amper groeien lijkt me en dat zal menige hond een worst zijn.
Volgens mij wordt het bij een supermarkt tijdens vervoer en in de koelcel op een temperatuur net boven het vriespunt gehouden. Hoe dat in de winkel zit weet ik niet, maar daar zal het wel een paar graden warmer zijn.
Ik ken een slager die een ossehaas 3 maanden in zijn koelcel van 0 graden heeft laten liggen. Hierna heeft hij het met zijn gezin heerlijk opgegeten, het was de lekkerste die hij ooit had gegeten!

Onder de 0 graden is de bacteriegroei traag maar zeker niet 0. Als je dan het vlees ontdooit bij kamertemperatuur is de buitenkant van het vlees al bijv 20 graden, de bacterien hebben zich dan al volop vermenigvuldigt aan de buitenkant. Als je het dan weer invriest, dan gaan die enorme hoeveelheid bacterien zich langzaam verder ontwikkelen in je vriezer. Hierdoor kan je vlees bedereven. Maar ik denk dat de neus van je hond hier een betere graadmeter voor is dan onze neus, zijn staan wat dichter bij de natuur dan wij. Wij zoeken eerder naar een THT stickertje...
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ja, en hoe smeriger het ruikt voor de neus van de hond, hoe liever hij het heeft  ;D
Honden zijn hele goeie aaseters van nature, die houden wel van goed bestorven en adellijk vlees *neusdichtknijpsmilie*
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

hetty2 schreef: Onder de 0 graden is de bacteriegroei traag maar zeker niet 0. Als je dan het vlees ontdooit bij kamertemperatuur is de buitenkant van het vlees al bijv 20 graden, de bacterien hebben zich dan al volop vermenigvuldigt aan de buitenkant.on Als je het dan weer invriest,
dan gaan die enorme hoeveelheid bacterien zich langzaam verder ontwikkelen in je vriezer.
Hierdoor kan je vlees bedereven.
bacterieën gaan niet dood door vrieskou, maar belanden in een toestand waar ze ingekapseld in een soort rust verkeren....tot 't moment dat ze weer opwarmen....dan vermenigvuldigen ze zich weer vrolijk verder... ;)
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

DeeJay vreet echt werkelijk alles wat ik hem (tot nu toe) voorzet... eendagskuikens is hij helemaal wild van... eend eet hij ook (zowel wild als tam) en parelhoen is al vanaf dag 1 de grootste favoriet... verder vind ie kwartels en duif ook lekker... het enige dat ie minder vind is lamsvlees (had laatst 2 stukjes lamsvlees over van ons eigen eten, ongekookt, ongekruid)
robbiekomvoor
5-sterren
5-sterren

Bericht door robbiekomvoor »

Marian2 schreef: Vandaag voor het eerst eendagskuikens gevoerd maar klaarblijkelijk is het eten van veren vervelend,eng of wat dan ook dus het is niet gelukt.
Gisteren heb ik voor het eerst eend(incl. karkas) gegeven en Max at het smaak op terwijl Bente het niet bliefde.Verwende sik;de hondjes in Afrika zouden er een moord voor doen!
Maar goed,zijn hier mensen die tips hebben om ze het toch te laten eten?
Bente heeft de eend zelfs na 1,5 dag bijna vasten niet gegeten :(
waarom moet ze dat dan perse eten??

Plaats reactie