Kitten ziek, EINDELIJK THUIS!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Kitten ziek

Decibels

Bericht door Decibels »

Loeka schreef: Vanochtend gaat het beter. Om 5 uur blere hij de boel bij elkaar van de honger. Hij randde zijn moeder zo ongeveer aan om te drinken :o Ik heb hem een klein beetje Bibi voorgeschoteld, dat ging er in als koek! Hij piepte om nog meer, maar dat heb ik hem niet gegeven. Voorzichtig proberen op te bouwen denk ik. Later op de ochtend heb ik hem nogmaals een beetje Bibi gegeven ook dat is op gegaan. Nu net een klein beetje KMR gegeven als extra om aan te sterken. Helaas wilde zijn zusje nu niet eten en de tweede ronde ook niet, ze wilde wel brokken pikken van mijn brokkenkat  >:( Wel heeft zij ook wat van de KMR op. Zij is wel heel levendig en wild, zoals een ukkie hoort te zijn en ze heeft vanochtend een eersteklas drol gedraaid Ik houd haar streng in de gaten, maar ik denk dat het wel los loopt met haar.

Mchawi is ondertussen ruim 2 ons afgevallen, het is nu echt een scharminkel. Hij slaapt heel veel en als hij wakker is denkt hij alleen maar aan eten. Dat is goed natuurlijk, maar hij krijgt echt maar kleine beetje tegelijk. Verder is hij nog er slap en nog niet actief. Heel voorzichtig tikt hij soms tegen een muis oid maar voornamelijk kijkt hij hoe zijn zus de woonkamer verbouwt. Ook dat is beter dan gisteren want toen had hij helemaal geen interessen in zijn omgeving.

Primerid heeft hij de eerste donderdag ook gekregen, dat heeft dus niets geholpen. Hij heeft vrijdagochtend een Dexamethasone injectie gekregen. Dat hielp meteen. Alleen zaterdagochtend at hij weer niet, vandaar de poging tot bloedprikken en de foto. Ik heb ook Dexamthasone meegekregen en dat lijkt nu dus aan te slaan.
Maar wat het nu is? :confused1: De da vermoedt dat hij(en zus?) toch iets verkeerds binnen gekregen hebben, niet te bewijzen dus vandaar een vermoeden. Ik pieker me suf wat het geweest kan zijn. Van alles heb ik al bedacht, maar het blijft gissen.

- sinds ruim een week had ik van die leuke chrysantenplantjes -> zijn inmiddels weggegooid.
- beide ukken hebben een likje van mijn fruitsap gesnoept(frampozen-peer sap van AH) voordat ik ze weg kon duwen.
- ze zijn vorige week geent
- misschien in de tuin iets gevreten- > ze blijven nu permanent binnen
- zelf iets naar binnen gelopen -> veel zwerfkatten in de buurt en de hele straat is ene zandbak vanwege herbestrating
- iets van het speelgoed naar binnen gekregen -> ik mis niets
- toch de gejatte bevroren Bibi -> misschien konden zijn darmpjes de bevroren Bibi niet aan

Geen id dus  :-\
als zijn zusje nu ook de eerste en dezelfde symptomen vertoond, denk ik eerder aan een virusje van het één of ander. Het is té toevallig dat ze allebei iets verkeerds binnen hebben gekregen...lijkt mij.

dat de primperid niets deed is logisch...dat is een middel om braken tegen te gaan...en dat deed ie toch niet?
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Ja de eerste ochtend wel, na het jatten van de (bevroren?) Bibi.

En nu ja ze krijgen natuurlijk allemaal hetzelfde eten. Stel dat er bij de kipfilet oid toch iets niet goed zat. Dat kunnen die ukken natuurlijk minder goed verdragen dan de ouderen plus dat ze net geent waren. Tsja het blijft speculeren
Laatst gewijzigd door Loeka op zo 07 okt 2007, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

ik hoop dat mchawi snel opknapt hoor!! :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Het klinkt als een virusje en daar zijn katten - en kittens helemaal - bijzonder gevoelig voor.
Ik hoop dat het snel beter gaat!
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Met de kleine Busara gaat het nu ook minder. Vrijdagochtend wilde ze voor het eerst ook niet eten, meteen meegenomen naar de da natuurlijk. Zij heeft dezelfde injectie gehad als Mchawi en tot nu toe ging dat goed. Vanochtend wilde ze niet eten, maar verder was ze goed actief vandaag. Het ging verder prima dus. Maar ja vanavond ook weer niet eten, een piepklein balletje CB. De kater heb ik met zachte dwang wel aan het eten gekregen, hij is vandaag zelfs iets aangekomen. Maar hij is heel de dag al niet fit en nu al helemaal niet. Hij heeft net zijn medicatie weer gekregen, hopelijk voelt hij zich dan goed genoeg om te blijven eten.

Volgens de da moeten ze koorts hebben als het een virus of bacterie is. Dat hebben ze niet. :-\ Weet iemand of dit zo is? 1 van de volwassen katten heeft ook 1 avond niets gegeten, hij zag er toen ook belabberd uit. De volgende dag was er echter niets meer aan de hand. Met de rest gaat het dan gelukkig ook nog goed.

Echt dit kost jaren van mijn leven, niet weten wat er aan de hand is is echt heel erg. Vooral bij die kleintjes :'( :'(

Morgenochtend om 8 uur maar weer aan de telefoon hangen met de da.
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Ach gossie. Ik weet helaas niet hoe het zit met koorts en een virusje. Misschien kan je Tannetje even BPen ofzo  :-\
Beterschap met de kleintjes.
Suzan54
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzan54 »

Wat voor ontwormingen hebben ze gehad (tijdstippen en middelen)?
De keren dat mijn kittens iets op de darmen hadden, kwam het altijd weer goed met diëten (dat doe je al want je geeft vers/rauw) en/of vibravet. Tot mijn stomme verbazing is dit antibiotica dat wel effectief is tegen dit soort problemen. Probleem is alleen dat je zo'n kuur minstens tien dagen moet geven. Mijn ervaring is dat ze met een halve dag al helemaal opkikkeren en al het leed achter de rug is.
Ik hoop dat je het nog kan krijgen want het gaat uit de handel. De werkzame stof is doxycycline en dat zit ook in andere middelen maar zonder de 'geheime hulpstof' van Vibravet slaat het niet aan.

Zodra de boel weer rustig is, ontwormen met Banminth met de wekelijkse herhaling. De bijsluiter is alleen bedoeld voor huiskittens die jong bij de moeder worden weggehaald.

Heel veel sterkte en succes!
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

ze zijn ontwormd met 4,6 en 8 weken. De eerste met Vithaminte, de tweede keer en derde keer met banminth.

Zou ik ook milbemax kunnen gebruiken? Of is dat nu te heftig? Of moet ik echt wachten tot de darmpjes rustig zijn? Dat lukt dus niet hè. Ik heb overigens ook geen wormenresten gevonden oid en ze groeiden goed.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Jeetje joh, wat een toestand! Arme kittens  :-*
Ik heb helemaal niks zinnigs bij te dragen, kan je alleen maar veel sterkte wensen en knuffels voor de poezenkinders.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

De kleine katerman heeft zojuist een schitterende drol gedraaid op de bak. Nergens iets van plastic oid te vinden. Nee, een echte barfdrol was het! Poesje heeft nog niet gegeten. Nou zien wat morgen weer brengt  :-\
Decibels

Bericht door Decibels »

Loeka schreef: De kleine katerman heeft zojuist een schitterende drol gedraaid op de bak. Nergens iets van plastic oid te vinden. Nee, een echte barfdrol was het! Poesje heeft nog niet gegeten. Nou zien wat morgen weer brengt  :-\
da's in ieder geval een goed teken...hoe is ie verder?
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

Dante had vorig jaar ook een paar dagen last van zijn darmen/krampen (diaree en overgeven). Ook hij had geen koorts. DA heeft hem toen een pijnstiller ingespoten en dit werkte 12 uur lang heel goed (ook kreeg hij primperid). Dante wou weer eten en kon ook weer ontspannen slapen (had nog wel diaree). Eenmaal uitgewerkt kreeg hij weer last van krampen en ook zijn diaree hield aan. Waarschijnlijk toch een infectie ondanks de afwezigheid van koorts. Hij heeft toen antibiotica gehad en knapte daarvan al binnen 1 dag op (hij was binnen no time van zijn diaree af). Prednison achtige stoffen zou ik niet snel geven. Gewoon pijnstilling en eventueel antibiotica.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Loeka schreef:Volgens de da moeten ze koorts hebben als het een virus of bacterie is. Dat hebben ze niet. :-\ Weet iemand of dit zo is?
Wij hebben ooit een katertje van 13 weken teruggenomen uit een andere kattengroep waar hij 2 dagen was geweest.
Toen hij terugkwam werd hij ziek, lusteloos, niet eten en diaree en al heel snel hadden zijn broertje en 2 zusjes dat ook, de volwassen katten hadden nergens last van. Ze hadden niet allemaal koorts.
Volgens de DA was het een virusje of bacterie meegenomen door het teruggekomen katertje.
Ze kregen pijnstillers en degene die het ziekste was en koorts had kreeg ook antibiotica.
Ze knapten met een paar dagen weer op.

Sterkte, ik weet hoe vervelend dit soort dingen zijn  :(
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Hoe is het nu met de kleintjes?
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Mchawi eet alles wat los en vast zit. Hij krijgt nog wel zijn medicijn. Als hij het goed blijft doen, krijgt hij dat morgen alleen nog maar 's morgens. Hij is helderder en meer alert. Vanochtend weer een keurig drolletje. Hij is nog wel broodmager maar ik ben voorzichtig een pietsie positief.

Busara blijft weigeren te eten. Ze heeft nu wel iets van vitamine pasta op en uit zichzelf Hill's HD. Veel te weinig naar mijn smaak dus ik heb ze nog bijgevoerd met de HD. Dat liet ze goed toe nadat ik er een speen opgedaan had  :P Na het voeren ging ze weer vrolijk verder met spelen :o

Nu ze nog niet uit zichzelf eet zal ik morgen ook weer vrij moeten nemen, om haar overdag bij te voeren. Ik hoop wel dat zij ook snel weer gaat eten.

Plaats reactie