Wie ent nobivac?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Wie ent nobivac?

mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

Wacht even, ik dacht dat ik het snapte, maar dus niet.
In ons boekje staat Nobivac DHPPI en Nobivac lepto, 1 jaar geldig. Dat is dus de coctail, wat hiervan is dan nu 3 jaar geldig, want dan ga ik terug. En bij de rabies heb ik staan Rabisin, 3 jaar geldig
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

gemmaa schreef: Wacht even, ik dacht dat ik het snapte, maar dus niet.
In ons boekje staat Nobivac DHPPI en Nobivac lepto, 1 jaar geldig. Dat is dus de coctail, wat hiervan is dan nu 3 jaar geldig, want dan ga ik terug. En bij de rabies heb ik staan Rabisin, 3 jaar geldig
de Nobivac DHP is 3 jaar geldig.
Laatst gewijzigd door Dian op zo 06 jan 2008, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

Heb net ook een mail gestuurd aan intervet met die vraag. Weet je soms ook of dat al lang is of recent want onze coctail is van juni 2007. Als dat toen nog niet geldig was heeft het geen nut om bij de DA te gaan klagen.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Volgens mij gold toen de 3-jaarstermijn al, maar weet het niet zeker. Ponneke heeft een bijsluiter waarin vermeldt staat dat de DHP 3 jaar geldig is. Misschien dat daar een datum op staat?
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

Heb me net door dat andere topic heengelezen. Vraag me nu alleen nog af of de entregels in belgie hetzelfde zijn als in nederland omdat wij een belgische dierenarts hadden. Misschien is het daar wel ieder jaar verplicht. Iemand een idee waar ik dat zou kunnen vinden?????
Verdorie, dacht dat ik het goed geregeld had, dus niet.....

Help, wie woont in belgie en welke entingen zijn daar verplicht, is dat hetzelfde als in Nederland, ben nu de kluts kwijt.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op zo 06 jan 2008, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

Gevonden!!!
Op www.savab.be/reizen. Volgens dezelfde regels als nederland. Nou dan ga ik klagen :(
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

Heb net een mail ontvangen van Intervet. Hondenziekte, parvo en besmettelijke hepatitis, D,H,P, zijn 3 jaar geldig. De rest moet jaarlijks herhaald worden
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

gemmaa schreef: Heb net een mail ontvangen van Intervet. Hondenziekte, parvo en besmettelijke hepatitis, D,H,P, zijn 3 jaar geldig. De rest moet jaarlijks herhaald worden
Ja, dat klopt, maar er MOET natuurlijk niets. ;) Je bepaald zelf (afhankelijk van de activiteiten met de hond) wat je verder laat enten voor bv: Weil, Pi, kennelhoest en Rabies. De laatste is ook voor 3 jaar, en de rest staat voor 1 jaar geregistreerd.
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

Ja klopt natuurlijk, maar nu heb ik wel iets zwart op wit zodat de DA mijn entboekje veranderd in 3 jaar ipv 1 jaar hoop ik
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Een beter bewijs kun je niet krijgen! :)
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

gemmaa schreef: Ja klopt natuurlijk, maar nu heb ik wel iets zwart op wit zodat de DA mijn entboekje veranderd in 3 jaar ipv 1 jaar hoop ik
Vraag me af of je DA dat gaat doen, omdat de kennelhoest + weil componenten maar 1 jaar geldig zijn. Als er voor 3 jaar getekend wordt zou er staan dat dat ook geldt voor die componenten, terwijl dat niet zo is.
Mijn honden zijn ook ingeent met Nobivac voor 3 jaar, volgend jaar zal de DA alleen kennelhoest en weil inenten, de rest niet. Hij wist alleen nog niet hoe de andere nog steeds werkende/geldende inentingen moesten worden geregistreerd.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Ze kunnen toch in het hokje van de geldigheidsduur vermelden dat DHP over 3 jaar herhaald moet worden en de rest over 1 jaar?? Of zie ik dat verkeerd????
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Dian schreef: Ze kunnen toch in het hokje van de geldigheidsduur vermelden dat DHP over 3 jaar herhaald moet worden en de rest over 1 jaar?? Of zie ik dat verkeerd????
ja hoor dat kan. Vroeger liet ik altijd ieder jaar de cocktail + neusenting voor kennelhoest enten en die neusenting was 6 maanden geldig. Mijn DA streepte ze altijd in 1 hokje aan, en schreef erbij dat de cocktail over 1 jaar herhaald moest worden en de neusenting over 6 maanden. En dat deed ik altijd trouw :-X :-X

Plaats reactie