Rovanna schreef:
Ik vind zojuist tussen de geitenribben een behoorlijk aantal testikels. Kan iemand mij vertellen wat de voedingswaarde hiervan is en of het tot orgaan of spiervlees behoort?
Is dat lichtgrijs, blinkend en min of meer ovaal? Ik zag het eens op de markt in Anderlecht, de meeste slagers zijn daar moslims dus ik durfde niet echt vragen wat het was...
Lizzy schreef:
Tis inderdaad orgaan. Er schijnt veel vitamine E in te zitten. Ik heb hier een keer hele ballen gevoerd. Een van de honden wou er in happen en toen schoot tie door de kamer. Sindsdien snijden we ze heel beschaaft in stukjes.
klinkt bekend ben er ook weleens achteraan gerend...
reneemettrie schreef:
Is dat lichtgrijs, blinkend en min of meer ovaal? Ik zag het eens op de markt in Anderlecht, de meeste slagers zijn daar moslims dus ik durfde niet echt vragen wat het was...
Waarom zou je het niet durven vragen, je kan gewoon aan een moslim vragen of het ballen of testikels zijn (zij eten het ook en zijn niet bang om het beestje bij zijn naam te noemen ). Maar wat je omschrijft klinkt idd als ballen.
Lizzy schreef:
Tis inderdaad orgaan. Er schijnt veel vitamine E in te zitten. Ik heb hier een keer hele ballen gevoerd. Een van de honden wou er in happen en toen schoot tie door de kamer. Sindsdien snijden we ze heel beschaaft in stukjes.