hokamix enz

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: hokamix enz

*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="Lizzy"]
Nou, ik heb hier nog een leuk stukkie tekst liggen (met dank aan Unique) over een rechtzaak dat Hokamix ooit heeft aangespannen tegen Ing Nic Dhont. Ik zal het even letterlijk citeren:

"De fabrikant meent dat Dhont te ver gaat door het middel te bestempelen als “rommel” en “rotzooi”   Dhont heeft een rapport over Hokamix-30 geschreven naar aanleiding van twaalfhonderd klachten die hem erover bereikten. In het rapport, dat hij op kleine schaal heeft verspreid, noemt hij het middel zelfs gevaarlijk vanwege de schadelijke werking die het op het beendergestel van viervoeters zou hebben".
[/quote]

Mmmm, dit zet mij aan het denken. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar Beau heeft altijd Hokamix toegevoegd gekregen aan zijn brokken van mij. En zoals bekend, mankeert Beau nogal het een en ander aan zijn gewircht- en beenderstelsel  :(

Ik ben blij dat ik nu beter weet, en echt gezond voer. En of het inderdaad door de Hokamix komt, is natuurlijk niet aan te tonen. Maar ik vind het wel frappant dat ik dit hier nu lees.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ten eerste ben ik het 200% met Lizzy en Natasja eens, ik voer niks meer waarvan ik niet weet wat er in zit en hoe geheimzinniger een fabrikant er over doet hoe achterdochtiger ik word.

Ten tweede, leuk tekstje van de fabrikant: "behoefte aan de wateroplosbare vitaminen (B en C) bij huisdieren is vrij groot," (wat betreft vit C sowieso onzin is) en dan vervoglens trakteert hij je op, jawel, gedroogde en verhitte meuk....
1000 gram van deze kruidenmix bevat 14,2% kalk ofwel: 142 gram kalk
ik vind dat nogal wat wie legt mij dit uit (ter vergelijking, 1 liter melk bevat 1,2 gram) of is hier sprake van een tikfout
De kruiden zijn gedroogd en de melk niet. Droge stofgehalte van melk is ong 13% en daar zit dat die kalk in.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik heb vorig jaar hokamix gekocht en de bus na het lezen van de lijst met ingredienten meteen teruggebracht. Vooral vanwege het hoge ca gehalte.
roefus

Bericht door roefus »

Inderdaad vreemd, als er 'gewoon' kruiden in zitten dan kun je ze toch ook noemen, lijkt me  :-\
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Herbal Ingredient list of Hokamix

Latin name
Common name

Medicago Sativa
Alfalfa

Capsicum frutescens
Cayenne

Taraxacum officinale
Dandelion

Prunus amygdalus
Bitter Almond

Nereocystiss spp.
Kelp

Laminaria spp
Kelp

Foeniculum vulgare
Fennel

Lavandula off.
Lavender

Salvia triloba
Sage

Plus flaxseed, brewers yeast, calcium and rice bran.

meer op:
http://www.naturmix.com/pages/products/ ... l#techdata
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

[quote="Kruimel"]

De kruiden zijn gedroogd en de melk niet. Droge stofgehalte van melk is ong 13% en daar zit dat die kalk in.
[/quote]
wat ik eigenlijk bedoelde: wie legt mij uit hoe in kruiden (dat zijn dus groene planten die niet verhouten) zoveel kalk kan zitten

maar dat doet Dory met dit lijstje:

[quote="202spots"]
Herbal Ingredient list of Hokamix

Latin name
Common name

Medicago Sativa
Alfalfa

Capsicum frutescens
Cayenne

Taraxacum officinale
Dandelion

Prunus amygdalus
Bitter Almond

Nereocystiss spp.
Kelp

Laminaria spp
Kelp

Foeniculum vulgare
Fennel

Lavandula off.
Lavender

Salvia triloba
Sage

Plus flaxseed, brewers yeast, calcium and rice bran.

meer op:
http://www.naturmix.com/pages/products/ ... l#techdata
[/quote]

Er wordt gewoon kalk aan toegevoegd plus nog vanalles anders
Wat ik dus heel zeker niet zou willen geven

En dit lijstje bevat maar 6 kruiden missen er nog 24
Marlenejjj
1-ster
1-ster

Bericht door Marlenejjj »

Ik heb vandaag ook met een pot Hokamix in mn handen gestaan voor de allergioe van mijn hond. T kost ook nog eens niet niks he?
Ik ben de wanhoop nabij en ik zoek echt iets om Willem zijn accute aanvallen te stoppen. En ik wil liever geen prednison geven. Gelukkig kan ik hier de voors en tegens van Hokamix lezen. Wat volgens mij heel belangrijk is dat een middel zich jarenlang bewezen heeft. Heeft iemand ervaring met Hokamix en een allergische hond?
Cathy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathy »

Dit kreeg ik als antwoord  >:(

Waarom er nergens vermeld staat welke 30 kruiden er precies in Hokamix aanwezig zijn is eenvoudig beantwoord, zouden wij die
prijs geven dan is het product eventueel door een collega na te maken en dat is niet onze wens.
In navolging ook voederfabrikanten zoals Royal Canin, Eukanuba of Hill's geven niet de precieze inhoud van hun producten maar
een analyse en een algemene beschrijving.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="Marlenejjj"]
Ik heb vandaag ook met een pot Hokamix in mn handen gestaan voor de allergioe van mijn hond. T kost ook nog eens niet niks he?
Ik ben de wanhoop nabij en ik zoek echt iets om Willem zijn accute aanvallen te stoppen. En ik wil liever geen prednison geven. Gelukkig kan ik hier de voors en tegens van Hokamix lezen. Wat volgens mij heel belangrijk is dat een middel zich jarenlang bewezen heeft. Heeft iemand ervaring met Hokamix en een allergische hond?
[/quote]

Wat voor allergie heeft ie?
Ik zou in ieder geval geen flaxseed, brewers yeast  and rice bran willen geven... :-\
Marlenejjj
1-ster
1-ster

Dat is niet te vinden. Soms lopen we in het park en heeft meneer nergens last van en soms lopen we in dat zelfde park en dan zit hij onder de galbulten. Of het een beestje, een plantje of iets in het water is weten we niet. Ik leidt hem nu steeds om een bepaalde sloot heem, daar gaat hij dan niet meer in en dat leek het te zijn (vies oranje water) maar gisteren was hij daar ook niet in geweest, wel door 2 andere sloten (die niet met elkaar in verbinding staan) die er veel schoner uitzien en ik ben de halve nacht opgeweest met een doodzieke en gestresste hond.

Ooo heeft hij voedselallergie. Maar KVV lijkt daar tegen te helpen.
roefus

Bericht door roefus »

[quote="Marlenejjj"]
Dat is niet te vinden. Soms lopen we in het park en heeft meneer nergens last van en soms lopen we in dat zelfde park en dan zit hij onder de galbulten. Of het een beestje, een plantje of iets in het water is weten we niet. Ik leidt hem nu steeds om een bepaalde sloot heem, daar gaat hij dan niet meer in en dat leek het te zijn (vies oranje water) maar gisteren was hij daar ook niet in geweest, wel door 2 andere sloten (die niet met elkaar in verbinding staan) die er veel schoner uitzien en ik ben de halve nacht opgeweest met een doodzieke en gestresste hond.

Ooo heeft hij voedselallergie. Maar KVV lijkt daar tegen te helpen.
[/quote]

Mag ik vragen wat je je hond voert?
Marlenejjj
1-ster
1-ster

Kivo kip en rijst compleet en vis compleet.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

[quote="Lizzy"]
Nou, ik heb hier nog een leuk stukkie tekst liggen (met dank aan Unique) over een rechtzaak dat Hokamix ooit heeft aangespannen tegen Ing Nic Dhont. Ik zal het even letterlijk citeren:

"De fabrikant meent dat Dhont te ver gaat door het middel te bestempelen als “rommel” en “rotzooi”   Dhont heeft een rapport over Hokamix-30 geschreven naar aanleiding van twaalfhonderd klachten die hem erover bereikten. In het rapport, dat hij op kleine schaal heeft verspreid, noemt hij het middel zelfs gevaarlijk vanwege de schadelijke werking die het op het beendergestel van viervoeters zou hebben".

Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zou er 10 mijl van uit de buurt blijven. Bovendien ben ik van mening dat als je je hond biologisch appropriate voert, de hond dit soort supplementen niet nodig heeft. Zeker niet van dit vage kaliber.
[/quote]

Je bent me voor,Lizzy. Hokamix heeft ergens in de jaren "90" een proces aangespannen tegen Ing. Dhondt en Dhondt heeft het  WEL gewonnen.Ik zal het opzoeken,want het heeft toen der tijd in het clubblad van de Duitse Herder vereniging gestaan.
Laatst gewijzigd door *Lia* op wo 12 mar 2008, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
jack water
1-ster
1-ster

Bericht door jack water »

Citaat:
Laatst gewijzigd door jack water op wo 12 mar 2008, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="jack water"]
Citaat:

[/quote]
Interessant ???

Plaats reactie