gezondheidsproblemen-brokken-versvoer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:gezondheidsproblemen-brokken-versvoer

tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

Hi Anne-marie,
Gelukkig heeft Beau geen erge diaree, hij kan het [tot nu toe] prima ophouden. Ik zal het vlees vanaf vanavond gaan koken.

Die fytomix, kan dat door de energique of is dat een maaltijd op zich? En hoeveel mag ie dan hebben per keer?

Ga zometeen eerst eens kijken of ze dat uberhaupt hier in de buurt wel verkopen ???.
Groet,
Vivian
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Gelukkig valt het met de diaree mee, dus dan idd even gaan koken.
De Fyto kun je gewoon bij of door z'n eten doen. Maar je mag het ook apart geven.
Hoeveel je moet geven? Tja, ik geef het een van mijn honden als maagvulling omdat ze anders zo weinig krijgt. Dus je kunt er eigenlijk niet teveel van geven, je hond wordt er niet te dik van ofzo. Je zou om te beginnen bij elke maaltijd een eetlepel kunnen geven?
Maar je kunt het ook ipv een maaltijd geven, en dan de andere maaltijden wat meer energique geven, al weet ik niet hoe jouw hond daarop zal reageren.
Je gaf nu toch 4 maaltijden meen ik?
Misschien is het beter om gewoon 2 maaltijden te gaan geven, dan hebben z'n maag en darmen meer rust tussen de maaltijden door?
Maar daar heb ik eerlijk gezegd geen verstand van, misschien Wendy?

Voor verkooppunten van Fytomix moet je even op de site van Bibi kijken, of bel ze even.
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

Fyto en kruidenmix zijn halfverteerde planten uit de maag van een lam/kalf. Vezelrijk en vol pro-biotics. Als de hond niet te mager is, kan het een maaltijd vervangen. Anders kan er een eetlepel per maaltijd toegevoegd worden. Als je hond er aan gewend is, kun je een fyto (of kruiden) dagje invoeren: die dag alleen maar fytomix. Dat reinigt de ingewanden een beetje.
Misschien is het beter om gewoon 2 maaltijden te gaan geven, dan hebben z'n maag en darmen meer rust tussen de maaltijden door?
Gezien de vezels, die verder geen functie hebben op het stimuleren van de stoelgang na, weet ik niet echt of dit klopt. Zelf denk ik namelijk van niet.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Janet schreef: Fyto en kruidenmix zijn halfverteerde planten uit de maag van een lam/kalf. Vezelrijk en vol pro-biotics. Als de hond niet te mager is, kan het een maaltijd vervangen. Anders kan er een eetlepel per maaltijd toegevoegd worden. Als je hond er aan gewend is, kun je een fyto (of kruiden) dagje invoeren: die dag alleen maar fytomix. Dat reinigt de ingewanden een beetje.
Gezien de vezels, die verder geen functie hebben op het stimuleren van de stoelgang na, weet ik niet echt of dit klopt. Zelf denk ik namelijk van niet.
Ik was niet helemaal duidelijk zie ik, sorry, ik bedoelde met 2 maaltijden per dag geven niet de Fytomix, maar het feit dat Vivian haar hond vanwege maag en darm klachten 4x per dag te eten geeft, en of ze dat misschien niet beter naar 2x per dag kon terug brengen zodat de maag en darmen meer rust krijgen. Dat heb ik weleens gehoord maar weet dus niet zeker of dat waar is.
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

Hi Anne-marie,
Op aanraden van de dierenarts ben ik uiteindelijk overgestapt op 4 maal daags voeren. Dat zou beter zijn voor de vertering. Doe het nu nog 3 maal daags, en het gaat nog steeds goed.

Sinds vanochtend heeft Beau niet meer gepoepd. Dus dat lijkt me wel positief. Alleen eet hij nu veel gras, is dat wel een goed teken? ??? Hij deed dit ook toen hij ziek was en anders nooit, dus daar ben ik weer een beetje bezorgd over. Voel me zo'n miep ;D .
Verder kan ik hier in Groningen de fytomix of kruidenmix niet krijgen :( , das wel jammer. Zie mezelf niet naar de slager gaan voor de maaginhoud van een schaap :-X .
Gr,
Vivian
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

[quote="Nitus"]
Ik was niet helemaal duidelijk zie ik, sorry, ik bedoelde met 2 maaltijden per dag geven niet de Fytomix, maar het feit dat Vivian haar hond vanwege maag en darm klachten 4x per dag te eten geeft, en of ze dat misschien niet beter naar 2x per dag kon terug brengen zodat de maag en darmen meer rust krijgen. Dat heb ik weleens gehoord maar weet dus niet zeker of dat waar is.[/quote]Oh zo. Verkeerd begrepen :-[. Ik weet trouwens niet of dat zou werken. De hond krijgt dan in een keer best veel te verwerken.

Maar goed, hij krijgt nu 3 x per dag eten en dat gaat goed, zo te lezen.
alies2
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door alies2 »

Bij mensen is het idd zo dat het beter is om drie keer per dag te eten, na acht uur 's avonds niets meer en geen tussendoortjes om maag en darmen ook momenten van rust te geven. Ik heb geen flauw idee of dat voor honden ook geldt.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="tigger"]
Hi Anne-marie,
Op aanraden van de dierenarts ben ik uiteindelijk overgestapt op 4 maal daags voeren. Dat zou beter zijn voor de vertering. Doe het nu nog 3 maal daags, en het gaat nog steeds goed.

Sinds vanochtend heeft Beau niet meer gepoepd. Dus dat lijkt me wel positief. Alleen eet hij nu veel gras, is dat wel een goed teken? ??? Hij deed dit ook toen hij ziek was en anders nooit, dus daar ben ik weer een beetje bezorgd over. Voel me zo'n miep ;D .
Verder kan ik hier in Groningen de fytomix of kruidenmix niet krijgen :( , das wel jammer. Zie mezelf niet naar de slager gaan voor de maaginhoud van een schaap :-X .
Gr,
Vivian
[/quote]
Zo te lezen gaat het goed :), dus dan zou ik verder nog maar even niks veranderen. Zou het idd nog even op 3x per dag houden.

Gras eten hoeft niet erg te zijn, zolang hij niet gaat overgeven :-X. Die van mij grazen ook dat het een lieve lust is, ik had gehoopt dat dat over zou gaan met vers voeren, nee dus. Het komt er aan de achterkant vanzelf weer uit ;).

Ik weet dat Stawi boekmaag heeft en las net ook Spot boekmaag, misschien dat je dit via een dierenspeciaalzaak kunt bestellen? Ik weet alleen niet of dit fijngemalen is en of dit ook nodig is.

Pro-biotica is dacht ik ook in capsules te verkrijgen, maar ik weet niet welke dat zijn. Ga straks wel even voor je zoeken, maar misschien dat iemand anders dat weet?
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

Vuile pens wil ook wel helpen. Vaak zit er nog een restje inhoud in, dus ook de probiotics.

Het verplicht nuttigen van 3 maaltijden per dag is niet eens zó goed. Beter is het om te eten wanneer je echt trek hebt (lege maag) in plaats van omdat het lunchtijd is. Dat is alleen maar in het leven geroepen door de 'van-9-tot-5' mentaliteit: alles reguleren, voor alles een schema en alles op schema. Een 'must' is het echter niet.

En ik zou niet weten waarom je na 20.00 niets meer mag eten. Probeer het zelf eens: eet een goede vleesmaaltijd, echt veel vlees. Als je daarna een uurtje zit, zak je zo in slaap, als je niet oplet. Lekker uitbuiken, dutje doen en langzaam weer klaarmaken voor de volgende 'jachtpartij'. En dat geldt voor honden ook.
jolly64
4-sterren
4-sterren

Bericht door jolly64 »

mijn hondheeft ook energique en hij doet het er heel goed op :-*
Blijf volhouden hijmoet er tenslotte ook nog aan wennen
Het is gelukkig volledig vers voer en ze poepen zeker voor de helft minder ;D
Kleine normale drollen :-X
90% word opgenomen door het lichaam en ze hebben er veel minder van nodig
Veel succes meid
Gr Jolanda
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

Ik baaaaaaaaaaaaaaaaal!!! >:( >:(
Vanochtend heeft Beau voor het eerst in 4 weken weer overgegeven! Mijn twijfels om door te gaan met versvoer zijn nu toch wel heel groot hoor ::) . Misschien is het toch wel beter voor Beau om aan de royal canin sensitivity te blijven... Shit wat baal ik hier van :( :(
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Da's zeker balen, maar van 1x overgeven zou ik niet meteen van streek raken.
Ik zou het gewoon nog even aan kijken, tenzij je hond zich erg ziek toont.

Maar je schreef ook dat je aan het afbouwen was met de prednison, daar zou het ook door kunnen komen. Je bent nu verschillende dingen tegelijk aan het veranderen en daarom kun je nu moeilijk zeggen waar wat door komt.
Misschien kun je beter toch nog prednison geven en langzaam over op vers gaan en dan prednison afbouwen?

Ja ,ik weet het ook niet precies misschien iemand anders een idee? Wendy (Quan) misschien?
Veel sterkte en wijsheid.
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

Hij heeft Energique gegeten? Hoeveel? Koud? Warm? Gekookt?
jolly64
4-sterren
4-sterren

Bericht door jolly64 »

maak gewoon even de prednison kuur af
Die moet je altijd rustig afbouwen
Hij heeft het nu toch al op en ik zou als ik jou was het gewoon geven wat de DA heeft voorgeschreven zodat hij snel beter word
Je hond kan niet van alles tegelijk veranderen :-\
En begin daarna rustig aan versvoer
Gr Jolanda
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

Heb hem idd energique gegeven, lichtjes gekookt [1min]. En hij krijgt 's ochtends en 's avonds 1,5 plak en eind vd middag 1plak. Voor het trainen krijgt ie gekookt kipfilet, maar heel weinig. Zijn ontlasting is goed, zelfs al minder. Nu al poept ie nog maar 1 tot 2 keer per dag. Terwijl hij normaal altijd wel 4 a 5 keer op een dag een flinke hoop had.
Is wel een goed idee om de prednison door te blijven geven idd, maar dat deed ik ook al [1 tabelt van 5 mg per dag].
Hij is er wel vrolijk onder hoor, alleen net voordat ie moet overgeven niet. Maar das 'normaal'. En hij eet heeeeeeeeel graag de energique, als ik in de keuken bezig ben voor hem en dan richting z'n etensplek loop .. nou dan is zit er al met z'n pootje omhoog ;D.
Maar waarom is het eigenlijk slecht om en brokken en versvoer te mengen of af te wisselen??

Gr,
Vivian

Plaats reactie