kist of kast

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: kist of kast

roefus

Bericht door roefus »

Fausto schreef: Ik heb kasten, waaronder een grote van 304 liter. Daar kan echt wat in, heeft 5 doorzichtige lades en de bovenste 3 etages is met een klep en de roosters van die niveaus kunnen er ook nog uit. Stapelen is dan dus ook nog een mogelijkheid.
Ik heb denk ik precies zo een.
Ook met van die klep-vakken bovenin.
Chubby
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Chubby »

Ik heb een kast met 4 lades: één voor vleesbot, één voor spiervlees, één voor vis en prooi en een kleine lade voor orgaan..

In onze "eigen" vriezer is er dan nog ruimte voor KVV..

Ben wel bezig met orienteren voor een grote kist overigens..
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik heb een kist van 400 ltr., ik heb er langwerpige zakken instaan die bijna tot aan de rand komen, met elk 1 diersoort (ribben en vlees), het orgaan heb ik in een diepvriestas er boven op staan. Ik vind het wel makkelijk zo.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik heb ook een kast en een kist. De kast is lekker overzichtelijk en als je tactisch inpakt kan er veel in. Hij is wel wat minder zunig. De kist is groot, alle onhandige-formaat paketten vlees passene r prima in, zoals gestrekte konijnen, 5-kilozakken kopvlees, plakken lamsrib - noem maar op, het past. Je kwakt er ook makkelijk ff wat bij. Nadeel is dat je het dan nooit meer terugvindt  :-[
In mijn ouwe kist pasten precies 3 klapkratten, dat was handig en overzichtelijk en net nog te tillen voor mij. In de nieuwe superkist passen die niet goed, en met de marokkanentassen van Blokker heb ik slechte ervaringen qua handig indelen van de kist, Ik stop ze te vol zodat ze niet meer te tillen zijn, of de ene staat bovenop de andere zodat je de andere er nooit meer uitkrijgt. Dingen waarvan ik veel heb, zoals bv pens, kopvlees, geitenribben etc doe ik in de kist, dan grijp ik niet zo gauw mis.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

1 grote kist, 1 grote kast en een tafelmodelkast.
Het is in alle 3 eigenlijk een zooitje maar ik kan altijd alles terug vinden :D
Ben blij met de kist omdat ik vaak grote stukken bot en vlees heb, dan kan er in een kist meer, een kast vullen met grote botten en hij is zo vol.
Maar daar kan weer mooi kvv in.
ellen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

audier schreef: Wij moeten er een vriezer bij gaan kopen... :yes:
Wat is slimmer? Een kist of een kast...we hebben nu een kist maar daar moet eerst van alles uit om iets te pakken onderin. Wie heeft er ervaring met een kast? Het lijken mij zulke kleine laatjes....

Groetjes, Karin
Wij hebben 3 kasten en 3 kisten (waarvan 1 kist met een inhoud van ik geloof 1000 kg ;D. Die staat overigens niet hier hoor, maar bij 'onze' biologische-boer). In de kasten hebben we het dagelijkse kleine spul (zoals kippenonderdeeltjes, eendenonderdeeltjes, etc en vlees en orgaanvlees). In de kisten hebben we onze grote voorraden/opslag, grotere botten (ribben en wervels) en "hele prooidieren" liggen. Ik vind kasten veel overzichtelijker. Maar het nadeel van die lades is inderdaad dat je grote vleesbotten en hele prooidieren gewoon niet adequaat in die lades gepropt krijgt. Dat gooi je makkelijker in een kist.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Wij hebben een kast, maar ik zou er graag een kist bij willen. Ik durf het alleen nog niet ter sprake te brengen 

:-X ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Natasja* schreef: Wij hebben een kast, maar ik zou er graag een kist bij willen. Ik durf het alleen nog niet ter sprake te brengen 

:-X ;D ;D ;D
Neeejjjj, zoiets moet je heel langzaam inmasseren ;D

Ik kan je wel een tip geven. Wanneer er eigenlijk in de kast niet veel meer bij kan, stuur je hem voor een barfboodschap naar het IC. En je zorgt dat jij niet thuis bent als hij het moet verpakken en op moet bergen. Dan staat hij daar met de verpakte spullen en krijgt hij het net niet opgeborgen in de kast....

En DAT is het perfecte moment om over de kist te beginnen (want daar begint hij natuurlijk over te klagen, als je thuis komt). Ik geef toe, het IS een beeeeetje vals ;D
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Ik heb drie kasten, twee hoge en 1 tafelmodel (hier begon het mee :P)
Ik geef alleen kleine prooidieren dus dan is het geen probleem.
Al het vleesbot zit in zakjes van 500 gr en de orgaan in 200gr. Ik kan best wel veel kwijt zo.
Heb nog zitten denken aan een kist, maar volgens mij red ik het nu wel.

Groetjes Trudie
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Lizzy schreef: Neeejjjj, zoiets moet je heel langzaam inmasseren ;D

Ik kan je wel een tip geven. Wanneer er eigenlijk in de kast niet veel meer bij kan, stuur je hem voor een barfboodschap naar het IC. En je zorgt dat jij niet thuis bent als hij het moet verpakken en op moet bergen. Dan staat hij daar met de verpakte spullen en krijgt hij het net niet opgeborgen in de kast....

En DAT is het perfecte moment om over de kist te beginnen (want daar begint hij natuurlijk over te klagen, als je thuis komt). Ik geef toe, het IS een beeeeetje vals ;D
Een béétje vals?  :o :o :o ;D

Helaas, daar trapt hij niet in. Hij haalt bestellingen op, helpt mee verpakken (of zelfs in zijn eentje als ik aanwijzingen geef), maar opbergen in de vriezer, daar begint hij niet aan. Want dan gooit hij mijn schema in de war, en dat wil hij pertinent niet op zijn geweten hebben.

Ik wacht gewoon op een drukke periode (die heeft hij genoeg), en dan stuur ik hem tussen alle drukte in op zaterdagochtend naar het IC en dan zeg ik heel begipvol: "eigenlijk zou het veel makkelijker zijn als we er een vriezer bij hebben he schat. Hoef je niet zo vaak heen en weer te rijden naar het IC. Ik vind het zo vervelend voor je dat je na een drukke werkweek nu weer vroeg op moet om vlees te halen..."  :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Natasja* schreef: Een béétje vals?  :o :o :o ;D

Helaas, daar trapt hij niet in. Hij haalt bestellingen op, helpt mee verpakken (of zelfs in zijn eentje als ik aanwijzingen geef), maar opbergen in de vriezer, daar begint hij niet aan. Want dan gooit hij mijn schema in de war, en dat wil hij pertinent niet op zijn geweten hebben.

Ik wacht gewoon op een drukke periode (die heeft hij genoeg), en dan stuur ik hem tussen alle drukte in op zaterdagochtend naar het IC en dan zeg ik heel begipvol: "eigenlijk zou het veel makkelijker zijn als we er een vriezer bij hebben he schat. Hoef je niet zo vaak heen en weer te rijden naar het IC. Ik vind het zo vervelend voor je dat je na een drukke werkweek nu weer vroeg op moet om vlees te halen..."  :P
Ja nee en dit is niet vals? ;D ;D ;D
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Lizzy schreef: Ja nee en dit is niet vals? ;D ;D ;D
Nee toch?  8)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Natasja* schreef: Nee toch?  8)
Hahahaha, nee, veel minder gemeen ;D
dorinekok

Bericht door dorinekok »

duidelijk iemand die vaker met het bijltje gehakt heeft. Mannen moeten volgens mij het idee krijgen dat iets: goedkoper is of makkelijker is en anderszins dat ze de "man" kunnen uithangen en dan rennen ze voor je.
Je moet wel oppassen dat hij niet gaat roepen dat je maar moet minderen met je barf-spullen en dat er anders gewoon een zak brok in de gang komt te staan....
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

roefus schreef: Ik heb een kist en een kast.
De kast had ik al voordat ik barfte.
Ja, een kast is overzichtelijker...je vindt het allemaal wat vlugger terug.

Maar, ik vind het allemaal erg afhankelijk van of je kvv geeft of barf.
Zo vlug als je karkassen op gaat slaan en/of ribben, zijn de lades in een kast niet economisch wat ruimte betreft.
Ribben met wat 'bolle' vorm, en je bent blij dat je er nog wat bovenop legt.
Een kist....daar stouw je meer in.
Dus puur om te barfen, ja...vind ik de kist idealer.
Grappig, wij gebruiken de kist juist voor de kvv, kan zo 11 zakken van 10 kg er in laten zakken, ideaal.
In de mandjes die er dan op liggen stop ik de rare formaten ribben, karkassen e.d.
In de manshoge kas heb ik de grotere karkassen en in het tafelmodel de kleinere stukken vlees.
Ik denk hoe groter de lades zijn, hoe handiger het is, ongeacht de grootte van de kast.

Een flinke kist neemt veel meer vloeroppervlak in dan een kast, maar is weer lager dan een hoge kast.
De plek waar je hem neer wilt zetten maakt dus ook uit!

Plaats reactie