bananen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: bananen

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Lizzy, dat is me nou echt uit het hart gegrepen:
Ik denk dat veel mensen die zelf samenstellen een soort van voorzichtig zijn geworden met koolhydraten. Omdat deze in grote hoeveelheden ronduit schadelijk zijn voor de hond. Maar, we hoeven ook niet door te slaan. Een beetje koolhydraat is niks mis mee
Als je een hond met problemen hebt en om die reden koolhydraatvrij en vers wilt voeren dan is dat toch anders dan een hond die in principe geen problemen heeft. Dan zal er niks engs gebeuren als die eens een keer wat gekookte piepers, een banaan oid krijgt. En dat zijn echt andere koolhdyraten dan die in graan volgens mij zo ff uit de blote bol. Mijn vorige hond Bas, met een stevige gluten-intolerantie, werd echt heeeel ziek van een mini-stukje brood maar een banaan of een pieper had hij geen problemen mee. Daar zitten geen gluten in dus dat werkt weer anders.
OK, gluten zijn eiwitten maar de koolhydraten zijn ook anders van samenstelling.
We hoeven niet helemaal panisch te worden over koolhydraat.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hier krijgen ze heel af en toe een klein stukje bio-banaan wat ze heerlijk vinden.
Gewoon als lekkertje dus maar wel spaarzaam.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

:-[ nou ja zeg...... ik heb helemaal nooit gezegd dat een hond niet banaan mag, of dat koolhydraten absoluut nooit mag, of iets in die geest. Mijn honden krijgen ook wel eens een stukje banaan, zomaar zo als ik banaan eet, breek ik een stukje af en peuzelen ze mee. Ik heb eigenlijk de koolhydraat vet gedrukt omdat IK zelf geen of nauwelijks koolhydraten eet.... vandaar dat ik erg op koolhydraten let.
Verder ben ik helemaal niet super spastisch over koolhydraten (mits er geen darmproblemen of andere gezondheids kwesties in de spel zijn)
Er werd een vraag gesteld over bananen voeren, en daarin werd dagelijks een half of een banaan genoemd. Ik heb daarop geantwoord. Meer niet :P
Laatst gewijzigd door conleeuw op ma 25 feb 2008, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

ja, het was een beetje verwarrend allemaal. Maar goed we zijn er uit. Waarvoor dank! ;)

Plaats reactie