Welk merk keukenmachine voldoet goed om groenten te pureren !!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Welk merk keukenmachine voldoet goed om groenten te pureren !!

Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

ik heb een phillips blender, ik maak ongeveer 10 liter per keer doe hier een uurtje over, klein beetje yoghurt onderin en gaat als een speer :D
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Ik heb dit weekend een nieuwe keukenmachine gekocht omdat mijn oude het had begeven. Mijn oude was een tefal en ik heb nu een siemens en daar heb ik 80 euro voor betaald. Ik vind van beide machines dat ze het wel goed fijn maken alleen moet je er wel om denken dat er niet al te grote stukken ingaan en niet teveel tegelijk willen. Dus beetje bij beetje toevoegen.

Het liefst zou ik voor een magimix gaan maar voor mij helaas te duur. De goedkoopste magimix is net zo duur als mijn siemens maar daar gaat maar 350 ml in en dat schiet niet echt op.

Omdat mijn keukenmachine stuk was heb ik laatst mixen gemaakt met mijn staafmixer. Dat ging op zich wel maar de staafmixer werd wel heel erg warm.
audier

Bericht door audier »

Sietie schreef: ik heb een phillips blender, ik maak ongeveer 10 liter per keer doe hier een uurtje over, klein beetje yoghurt onderin en gaat als een speer :D
Hee da's een goeie...ik heb er nu steeds water bijgegooid anders maalde hij het niet....ik maak het trouwens met een krups blender.

Groetjes, Karin
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik begin altijd met iets zachts wat zich makkelijk tot moes laat malen zoals taugé, courgette, gekookte pompoen, dan hoef je geen water of yoghurt toe te voegen  ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Eitje erdoor, met schil, werkt ook prima.
audier

Bericht door audier »

pike schreef: Ik begin altijd met iets zachts wat zich makkelijk tot moes laat malen zoals taugé, courgette, gekookte pompoen, dan hoef je geen water of yoghurt toe te voegen  ;)
Maar gebruik jij een blender of een keukenmachine???
roefus

Bericht door roefus »

Ik maak geen grote hoeveelheden, dus doet de staafmixer het prima.
Anders zou ik de keukenmachine inzetten.
En ja, ik doe ook meestal een eitje erdoor, dan is het zo gefixt.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

audier schreef: Maar gebruik jij een blender of een keukenmachine???
Ik gebruik nu een keukenmachine. Voorheen een klein hakmolentje met staafmixer daar werkte dat ook goed bij. In het begin heb ik een blender geprobeerd en daar ging het dus niet bij, nee, niet eens de komkommer wou die fijnmaken! Er moest inderdaad  (flink) wat toegevoegd worden om de boel op gang te krijgen. Maar ik vond de blender echt een ramp het lukte er gewoon niet mee (ik had wel een goekoop dingetje dus dat kan ook nog wat uitgemaakt hebben)
audier

Bericht door audier »

Heb van de week speciaal een blender voor de groente mix aangeschaft à 99,95 :'( :'( :'( :'( omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat iedereen het met een blender deed. Toen ik de eerste groenten( wortelen) erin gooide swiepten ze inderdaad alleen in het rond.....daarna heb ik er water ingedaan en dat ging goed maar uiteindelijk zit er op de hele schaal best veel water....niet dat het verder kwaad kan natuurlijk maar toch.....
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - Judith - »

Wij hebben ook een Magimix, en die doet het naar volle tevredenheid! :)
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Eitje erdoor, met schil, werkt ook prima
Dat doe ik ook laat ze 2 a 3 minuten koken zodat het geel nog goed zacht.  Gelijk 20 eieren op 10 kg groentemix
of mogen het er ook meer zijn.
Ik heb trouwens een Braun keukenmachine waarvan alles in de vaatwasser kan behalve de motor
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Ik heb een blender en daar gaat het prima mee. Ik heb dan wel een soort stokje erbij waarmee ik het in de buurt van de blender kan duwen en dat scheelt wel  :D
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

evenstar schreef: Dat doe ik ook laat ze 2 a 3 minuten koken zodat het geel nog goed zacht.  Gelijk 20 eieren op 10 kg groentemix
Ik heb trouwens een Braun keukenmachine waarvan alles in de vaatwasser kan behalve de motor
Je hoeft de eitjes niet te koken hoor ;).
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

audier schreef: Heb van de week speciaal een blender voor de groente mix aangeschaft à 99,95 :'( :'( :'( :'( omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat iedereen het met een blender deed. Toen ik de eerste groenten( wortelen) erin gooide swiepten ze inderdaad alleen in het rond.....daarna heb ik er water ingedaan en dat ging goed maar uiteindelijk zit er op de hele schaal best veel water....niet dat het verder kwaad kan natuurlijk maar toch.....
Had ik dus ook. En mijn moeder zei ook dat dat heel goed ging. Nou bij mij ging het dus ook niet  :(
evenstar schreef: Dat doe ik ook laat ze 2 a 3 minuten koken zodat het geel nog goed zacht. Gelijk 20 eieren op 10 kg groentemix
waarom kook je de eitjes??? dat is niet nodig hoor
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

was even zoeken, maar deze heb ik ooit aangeschaft. Hij doet het geldig, en je bent snel klaar. Ik heb een Braun keukenmachine, maar voor grote hoeveelheden groente vond ik hem echt niet handig ;)
Gastroback Juicer Advanced 800 class40129 (Sapcentrifuge met 1200Watt edelstaal):

- Zware metaal behuizing
- Extra grote vultrechter
- Hele appels, worteltjes, en andere vruchten, binnen een paar seconden is het laatste druppeltje sap eruit
- De vruchten hoeven niet kleingesneden te worden
- Grote trommel met greep voor de pulp
- Edelstaal micro zeef voor heel fijn sap
- Zeef met Quick-Release
- Snel en makkelijk schoon te maken
- Ook geschikt voor de vaatwasmachine
- 1200 watt , electronisch geregelde moter
- 2 snelheden
- incl. doorsichtige sapcontainer
- incl. recepten
- incl. schoonmaakborsteltje

Afmetingen:
- 350 x 220 x 430 mm (BxDxH)

Gewicht :
- 7,1 kg

sorry, kan de link niet kopieren :-[

kunt hem dus vinden met plaatje op redcoon.nl. En dan de gastroback juicer

Plaats reactie