Chihuahua's op kvv.. Hoe 1 dagje BARF introduceren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Chihuahua's op kvv.. Hoe 1 dagje BARF introduceren?

Lily
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lily »

Ik heb een Wawie van 1300 gram, die volledig barft/kvkaat.
Ik gebruik nek als calciumbron, wel sla ik um even plat. Hij eet um helemaal op.
verder geef ik allerlei soorten enkelvoudig voer, spiervlees, orgaan, echt vanalles.
Als groente eet ie alleen broccoli....
Hij ziet er fantastisch uit en is super levendig!
Ik denk dat nek een prima calciumbron is.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ot is nu een 3,5 kilo, misschien wel 4. ze is op vers gegaan begin van de herfst, toen was ze een kleine 2 kilo. met de kerst is ze meer prooidieren gaan eten, omdat ze loopt te miepen met vleesbotjes.
ot heeft echt een grote voorkeur voor kleine knagertjes. ik vind ze zelf ook handig, want het zijn complete pakketjes, mits je volwassen prooitjes geeft.

kan je de wawa's ook niet als ot voeren? dus lekkere muisjes, gerbils zijn ook favoriet, af en toe een ratje, kuikentjes en smuldier kip (gemalen kipkarkassen).
kwartels vinden zowel ot als sien ook erg lekker. hier eten ze 1 kwartel per kat per dag. voor de wawa's zou je dag 1 kwartel per 2 wawa's kunnen doen (kwartel doormidden hakken, en de volgende dag de ander de helft met het hoofd geven bv).
Noes
3-sterren
3-sterren

Bericht door Noes »

Mijn wawa eet nog niet de helft van wat mijn katten aten.
Hier krijgt ze max. 60 gram op een dag. Maar het probleem hier is dat het wel verdeelt moet worden over 3 porties omdat ze anders gal gaan spugen.
dus 3 keer 20 gram. Om nou dagelijks een hamster in 3 stukken te zagen  ;D :D heeft niet mijn voorkeur, maar kan wel ja.
Ik geef liever CB (moet ik ook in stukjes zagen  ;D) en vul dat aan met idd kippenekje, stukjes vlees met botmix van herby....herby is wawawalhalla voor mij  :D (nee sorry, geen aandelen)... trouwens haaksbarf gaat ook...maar ja het zijn wel allemaal dingen waarvan je niet precies de inhoud weet.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

voor 60 gram per dag zou je ook 3 volwassen muizen van 20 gram per stuk kunnen voeren.
Noes
3-sterren
3-sterren

Bericht door Noes »

Zou mss kunnen, maar doen we toch niet  ;D mss dat de topic opener het wel wil?
Ik vind het niet prettig. Maar het lijkt me ook veel meer dan die 20 gram CB...wellicht komt dat door dat dat gemalen is. Ik zie echter geen 3 muisjes in de maag passen  :-\

Plaats reactie