Vuile pens in carnibest?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Vuile pens in carnibest?

Monika
1-ster
1-ster

Bericht door Monika »

[quote="pippy"]
Hey Monika, ik hoef je dus geen pb meer terug te sturen via het blaf zie ik al  ;)

[/quote]

Mag ook nog wel hoor.  ;)

Ik ben al zo ver dat ik nu weet dat een pup ongeveer 1 a 2 kilo per dag zal moeten eten (niet in het begin meteen) en dat is dan zo'n 45 kilo per maand... Nu nog even de prijs afwachten per kilo. Maar volgens mij is het echt godsgruwelijk duur.  :o Ik moet zelf ook nog eten  :P.
Vandaar mijn keuze voor FF brok samen met een kvv dag in de week. Als hij straks volgroeid is en dus minder ndig heeft, wil ik evt wel over op volledig kvv.
Ik begrijp best dat op en forum als dit elke brok prut gevonden wordt, maar het is ook niet zo dat ik de eerste de beste Aldi brok ga geven. Ik heb bewust FF uitgezocht.
Elke keuze die je maakt kan altijd beter. OOK bij barf (--> de overtreffende trap is levend wild laten vangen). Dat is net zoals met een konijnenhok. Een hok van 2 x 2 meter is veeeeel beter dan een plastic bakje, maar ook die 2 x 2 meter zullen sommigen niks vinden.
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Je weet dat ik 2 grote honden heb en als ik ze alleen CB zou geven en ik zou niet meer dan de 60 kg die ik per maand nodig zou hebben kunnen bergen dan zou ik 60x 2.95 euro kwijt zijn.
Maar kosten drukken en toch gewoon vers kunnen blijven voeren doe ik door bijvoorbeeld:
* een dag de CB te vervangen voor kippenrugstukken. Dit kost me 1.50 euro de 2 kg tegen 5.90 euro van 2 kg CB.
* een dag de CB te vervangen door eenden die ik uit Belgie haal. Dit kost me 1.50 euro voor 2 eenden tegen 5.90 euro CB.
* een maaltijd CB te vervangen door pens. Scheelt op een dag ook alweer bijna de kosten.
Dan zijn er nog diverse goedkopere KVV's zoals AHV, Kivo etc. Die kun je ook eens ter vervanging van CB geven.

CB is gewoon echt een heel goed voer, maar dat betekend niet dat je alleen CB zou moeten voeren.
Er zijn meer goede soorten en ja ben het ook met de rest eens....voor mijn gevoel beter dan brok.

Maar ik ben het 100% met je eens dat je ook moet kijken wat je kunt, wat je wilt en waartoe je bereid bent  ;)
En je moet zelf 100% achter je keuze staan ongeacht wat anderen zeggen. Dan kun je nooit achteraf zeggen......had ik toch mijn gevoel maar gevolgd.
arja
2-sterren
2-sterren

Bericht door arja »

Als je kivo zou geven ben je een stuk voordeliger uit, dit kan je afwisselen met bibi en cb, Kivo kost 56 euro per 48 kilo of 15,50 per 12 kilo (prijs per 1/4). ;) ;) ;)evt.. Smuldier, kost bij de jumbo 59 cent per pakje van 400 gram.
Inderdaad afwisselen met kippennekjes of ruggetjes, die kosten nog geen euro per kilo. 8)
sam123
3-sterren
3-sterren

Bericht door sam123 »

karin, ik heb een stukje gelezen
van 2006 over de westies die jij op carnibest hebt
gezet.
hoe is het daarmee?
en zij hebben zij toevallig ook de lam en rijst variant of
de natuur.?
zelf heb ik ook een westie. hij zit nu op carnibest light.
hij lust geen energique meer.
groetjes sylvia
sam123
3-sterren
3-sterren

Bericht door sam123 »

ik zou hem graag overzetten
maar twijfel bij lam en rijst of de natuur.
groetjes sylvia
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

Zelf ben ik hier van Duck overgeschakeld op Carnibest natuur omdat mij oudste maltezer nauwelijks nog at.
Hij eet nu weer met smaak alles op. ;)
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

[quote="sam123"]
ik zou hem graag overzetten
maar twijfel bij lam en rijst of de natuur.
groetjes sylvia
[/quote]

ik zou gewoon lekker wat smaken/merken afwisselen  ;)

Plaats reactie