Propalin helpt niet meer....
Moderator: Lizzy
Re: Propalin helpt niet meer....
Hier nog zo'n incontinente muts bij wie geen medicatie helpt.
Ze is door de chiropractor geholpen en slikt nu geen medicijnen. Ze is na de behandeling droger maar heeft nog wel in meer en mindere mate vaginitus door de incontinentie. Ik ben nu zover dat ik struisvogel speel. Ik heb alles geprobeerd, bioresonantie, homeopathie, kruiden enz. In januari was het ineens weer erg en is de chiropractor aan huis geweest. Na die behandeling gaat het weer redelijk.
Kyra was erg hijgerig op de enurace. Ze heeft ook Propalin en Incurin samen geslikt
Ze is door de chiropractor geholpen en slikt nu geen medicijnen. Ze is na de behandeling droger maar heeft nog wel in meer en mindere mate vaginitus door de incontinentie. Ik ben nu zover dat ik struisvogel speel. Ik heb alles geprobeerd, bioresonantie, homeopathie, kruiden enz. In januari was het ineens weer erg en is de chiropractor aan huis geweest. Na die behandeling gaat het weer redelijk.
Kyra was erg hijgerig op de enurace. Ze heeft ook Propalin en Incurin samen geslikt
-
bas rouge
- 5-sterren

- Contacteer:
He gad, Lizzy, het blijft hangen en wurgen met die maffe Pinkel. Het is gewoon een weirdo van een hond.
Als ik je verhaal goed heb begrepen ben je nu met de propalin gestopt omdat haar lijf er onwijs heftig op reageert 'haar hart uit haar lijf bonkt" en niet omdat het niet meer tegen het lekken helpt. Of niet? Is dat lekken trouwens als ze ligt of ook als ze beweegt?
Ik vind een luier, als ze dat zou laten zitten, best nog een idee eigenlijk. Of een loopsheidbroekje met iets luierigs/maandverbandachtigs, afhankelijk van de lekhoeveelheid.
Als ik je verhaal goed heb begrepen ben je nu met de propalin gestopt omdat haar lijf er onwijs heftig op reageert 'haar hart uit haar lijf bonkt" en niet omdat het niet meer tegen het lekken helpt. Of niet? Is dat lekken trouwens als ze ligt of ook als ze beweegt?
Ik vind een luier, als ze dat zou laten zitten, best nog een idee eigenlijk. Of een loopsheidbroekje met iets luierigs/maandverbandachtigs, afhankelijk van de lekhoeveelheid.
Bedankt voor jullie begrip trouwens. Ik vind dat echt cool.
Ik had de hoeveelheid propalin verhoogd tot max dosis. Toen was ze weer droog. Maar ze werd zo gek als een bos uien! Dus vandaar dat ik helemaal gestopt ben. Gisteren heeft ze overdag gelekt maar vannacht was ze weer droog. Op de natuurlijke pillen en druppels, denk ik. Hoop ik. Ik ga toch van de week ook luierbroekjes shoppen. Dan kan ik haar ook weer mee neme op visite! Bedankt voor de tips
!
Ik had de hoeveelheid propalin verhoogd tot max dosis. Toen was ze weer droog. Maar ze werd zo gek als een bos uien! Dus vandaar dat ik helemaal gestopt ben. Gisteren heeft ze overdag gelekt maar vannacht was ze weer droog. Op de natuurlijke pillen en druppels, denk ik. Hoop ik. Ik ga toch van de week ook luierbroekjes shoppen. Dan kan ik haar ook weer mee neme op visite! Bedankt voor de tips
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Die luierbroekjes lijken me een goed idee, sowieso om haar mee te nemen op visite.
Je geeft aan dat je al met haar bij de chiropractor bent geweest, maar misschien is het nog een optie om naar een osteopaat met haar te gaan? Wandor was namelijk ook een tijdje een soort van incontinent, hij plastte in huis, en hij had dus een blokkade in de rug. Na 1 behandeling was het plassen in huis over.... Met pinkel zal het wel niet zo makkelijk liggen, maar je zou het evt kunnen proberen....
Sterkte met de hele situatie, het lijkt me vreselijk moeilijk...
Je geeft aan dat je al met haar bij de chiropractor bent geweest, maar misschien is het nog een optie om naar een osteopaat met haar te gaan? Wandor was namelijk ook een tijdje een soort van incontinent, hij plastte in huis, en hij had dus een blokkade in de rug. Na 1 behandeling was het plassen in huis over.... Met pinkel zal het wel niet zo makkelijk liggen, maar je zou het evt kunnen proberen....
Sterkte met de hele situatie, het lijkt me vreselijk moeilijk...
- -Annemarie-
- 5-sterren

Wat een narigheid, Lizzy. Als ik alles zo lees zijn jullie er al een tijd mee bezig zeg. 
Heb geen tips, maar na dit verhaal ga ik nog eens drie keer nadenken of ik Moyra wel laat steriliseren.
Ik wens jullie heel veel sterkte, jullie doen het super!
Heb geen tips, maar na dit verhaal ga ik nog eens drie keer nadenken of ik Moyra wel laat steriliseren.
Ik wens jullie heel veel sterkte, jullie doen het super!
- Charlie Angel
- Moderator
Weet gewoon niet zo goed wat te zeggen alleen dat Pinkel echt een gouden mandje bij jullie heeft, want het moet echt ongelooflijk zwaar zijn. En wat hebben jullie een hoop voor haar over. 
Veel sterkte met de hele situatie en ik hoop dat door de natuurlijke pillen en druppels het lekken aanzienlijk zal verminderen, liefst stoppen natuurlijk.
Veel sterkte met de hele situatie en ik hoop dat door de natuurlijke pillen en druppels het lekken aanzienlijk zal verminderen, liefst stoppen natuurlijk.
-
geer
- 5-sterren

- Contacteer:
Liz, inhoudelijk kan je niets met mij, want tips heb ik niet.
Maar ik wil wel even zeggen dat ik het zo ontzettend knap van jullie beiden vind dat jullie het blijven volhouden met Pinkel. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die, met haar geestelijke EN lichamelijke ongemakken, dit vol zouden blijven houden. Iedere keer lees ik haar relaas en denk ik 'en hier houdt het op'...maar voor jullie houdt het niet op, jullie zetten door waar je ooit aan begonnen bent. Dat vind ik werkelijk waar ontzettend knap. Eerlijk? Dan denk ik niet dat ik het zou kunnen. Of ik misschien wel, maar dan Meneer Geer niet. Ik vind het echt heel knap en heel waardevol dat je haar in haar mooie, rustige slaapmomenten blijft zien als het lieve meisje dat je nooit zou willen missen. Ondanks het gepies, ondanks haar onrustige gedrag en ondanks beiden die jou persoonlijk toch beperken in wat je wel en niet kunt doen. Echt, petje af, voor jullie alletwee!
Als ik ooit ergens mee kan helpen...
Maar ik wil wel even zeggen dat ik het zo ontzettend knap van jullie beiden vind dat jullie het blijven volhouden met Pinkel. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die, met haar geestelijke EN lichamelijke ongemakken, dit vol zouden blijven houden. Iedere keer lees ik haar relaas en denk ik 'en hier houdt het op'...maar voor jullie houdt het niet op, jullie zetten door waar je ooit aan begonnen bent. Dat vind ik werkelijk waar ontzettend knap. Eerlijk? Dan denk ik niet dat ik het zou kunnen. Of ik misschien wel, maar dan Meneer Geer niet. Ik vind het echt heel knap en heel waardevol dat je haar in haar mooie, rustige slaapmomenten blijft zien als het lieve meisje dat je nooit zou willen missen. Ondanks het gepies, ondanks haar onrustige gedrag en ondanks beiden die jou persoonlijk toch beperken in wat je wel en niet kunt doen. Echt, petje af, voor jullie alletwee!
Ik hoef er echt geen 3 keer over na te denken,hier wordt niet in een gezonde hond gesneden,buiten dat ik het risico best groot vind dat je hond wel incontinent wordt.tristan schreef: Wat een narigheid, Lizzy. Als ik alles zo lees zijn jullie er al een tijd mee bezig zeg.
Heb geen tips, maar na dit verhaal ga ik nog eens drie keer nadenken of ik Moyra wel laat steriliseren.![]()
Ik wens jullie heel veel sterkte, jullie doen het super!![]()
Krijg het al benauwd als ik alle berichten van Lizzy lees over Pinkel,het beest heeft er nooit om gevraagd natuurlijk...petje af hoor...kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel eens echt kompleet doorheen zit,het is niet niks om zo'n hond te moeten verzorgen.
Ik word er een beetje verlegen van
.
Maar het is ook wel teveel eer. Pinkel heeft natuurlijk ook bijzonder lieve en leuke en schattige kanten. Ze is niet alleen maar vreselijk natuurlijk
. En bovendien zit hier niemand die een vrijwel gezonde hond kan laten inslapen... Bovendien kan ik dit 'offer' brengen omdat we in die omstandigheden zijn dat we dat kunnen. Nou ja, we hebben de omstandigheden geschapen, zeg maar. Maar we konden die omstandigheden dan ook scheppen. Zou ik alleenstaand zijn geweest: ja gut, zeg dan je baan maar eens op bijvoorbeeld... Dat gaat niet. Maar ik vind het ook wel een simpelweg mijn plicht, als ik heel eerlijk ben, om te doen wat in ons vermogen ligt. Zonder daarbij een mening te hebben over wat ik vind dat andere mensen zouden moeten doen; ik vind dat ik het moet doen zoals ik het doe. En ik heb daarbij niet doorlopend het gevoel dat ik me opoffer ofzo. We hebben haar in huis genomen en de verantwoordelijkheid op ons genomen en dat neem ik dan serieus. In goede tijden en in slechte.
Om op de opmerking over castratie in te gaan: ik vind niks mis met castratie. Ik heb Whoofer ook laten castreren en die is niet incontinent geworden. Het hangt misschien ook een beetje van het ras af. Grote rassen hebben meer kans op incontinentie. Ook schijnt mee te spelen dat als je teef als pup tijdens de slaap af en toe incontinent is geweest; dat ze ook incontinent zal worden na een castratie. Ik vind het dus wel belangrijk dat baasjes op de hoogte zijn van de eventuele nadelen. Medicijnen tegen incontinentie: het klinkt dus allemaal zo leuk maar het zijn medicijnen en het is gewoon troep. Maar een loopse teef moet ook maar in je leven passen. Wij hebben natuurlijk ook Linga, zij is ongecastreerd: nou, ik vind er geen klap aan, dat kan ik je wel vertellen. En dan kunnen mensen zeggen "gut, het is maar 6 weken per jaar", nou, dat voel ik nou als een behoorlijke opoffering hoor, hier in zo'n woonwijk lopen met een loopse Dalmaat en een reu in huis met ballen. Ik woon in een klein huis, kan ze niet apart opsluiten, ze liggen hier dan in de bench en ik ben de hele dag aan het lopen. Eerst met Linga, dan met Brutus/Pinkel. En om kilometers met Ling te maken en ik niet naar het losloopbos kan: moet ik met haar gaan fietsen. Dus ik ben of aan het lopen of aan het fietsen of ik zit tussen 2 gestoorde hitsige honden in, in deze kleine woonkamer. Ik vind het knap uien!
Ik zou Linga ook hebben laten castreren (en ik sluit niet uit dat ik dat in de toekomst toch alsnog doe) waren het niet dat zij als pup inderdaad incontinent is geweest en ik dus wel erg veel risico loop dat ze incontinent wordt na de castratie. En bovendien vind ik haar van karakter nu echt volstrekt perfect en durf ik daar niet aan te sleutelen... Maar anders? Had ik haar laten castreren, ik zweer het.
Maar het is ook wel teveel eer. Pinkel heeft natuurlijk ook bijzonder lieve en leuke en schattige kanten. Ze is niet alleen maar vreselijk natuurlijk
Om op de opmerking over castratie in te gaan: ik vind niks mis met castratie. Ik heb Whoofer ook laten castreren en die is niet incontinent geworden. Het hangt misschien ook een beetje van het ras af. Grote rassen hebben meer kans op incontinentie. Ook schijnt mee te spelen dat als je teef als pup tijdens de slaap af en toe incontinent is geweest; dat ze ook incontinent zal worden na een castratie. Ik vind het dus wel belangrijk dat baasjes op de hoogte zijn van de eventuele nadelen. Medicijnen tegen incontinentie: het klinkt dus allemaal zo leuk maar het zijn medicijnen en het is gewoon troep. Maar een loopse teef moet ook maar in je leven passen. Wij hebben natuurlijk ook Linga, zij is ongecastreerd: nou, ik vind er geen klap aan, dat kan ik je wel vertellen. En dan kunnen mensen zeggen "gut, het is maar 6 weken per jaar", nou, dat voel ik nou als een behoorlijke opoffering hoor, hier in zo'n woonwijk lopen met een loopse Dalmaat en een reu in huis met ballen. Ik woon in een klein huis, kan ze niet apart opsluiten, ze liggen hier dan in de bench en ik ben de hele dag aan het lopen. Eerst met Linga, dan met Brutus/Pinkel. En om kilometers met Ling te maken en ik niet naar het losloopbos kan: moet ik met haar gaan fietsen. Dus ik ben of aan het lopen of aan het fietsen of ik zit tussen 2 gestoorde hitsige honden in, in deze kleine woonkamer. Ik vind het knap uien!
Ik zou Linga ook hebben laten castreren (en ik sluit niet uit dat ik dat in de toekomst toch alsnog doe) waren het niet dat zij als pup inderdaad incontinent is geweest en ik dus wel erg veel risico loop dat ze incontinent wordt na de castratie. En bovendien vind ik haar van karakter nu echt volstrekt perfect en durf ik daar niet aan te sleutelen... Maar anders? Had ik haar laten castreren, ik zweer het.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Hele interessante ontwikkeling Lizzy! En trouwens, hoe dan ook: Pinkel is bij mij altijd welkom ook als ze lektLizzy schreef: Ik heb al acupunctuur geprobeerd trouwens, bij Pinkel. Lang geleden. Was het even vergeten. En chiropractie, ook geprobeerd. Want ik dacht dat ze misschien door alle schoppen die ze gehad had iets fout had zitten in d'r lijf. En dat hielp niet. Beide niet.
Goed, even een update. Ik ben eerst de maximale dosering Propalin aan Pinkel gaan geven. Dat is voor haar 0,70 ml. De arme hond vloog bijna door het plafon van hysterie. Haar hartje bonkte bijna het lijffie uit. En toen was ik het zo verschrikkelijk zat. Ik heb alle medicatie tegen haar gedragsproblemen geprobeerd, maar niks hielp. En nu weet ik dus zeker dat het mede nooit geholpen heeft omdat ze van die Propalin ook totaal kniftig wordt. Haar hart bonkt gewoon haar lijf uit op die troep
Dus, ik ben er van de week radicaal mee gestopt. En nog dezelfde dag piste ze de boel alweer onder. Dat is altijd als ik met de propalin stopte en daarom stopte ik er ook niet meer mee, probeerde ik met periodes een lagere dosis te geven. Dan begon ze te lekken en dan kreeg ze weer de volle mep. En als ik stop (stopte) ging ze niet zo'n beetje lekken he... Ze lekte echt grote plassen! Ik kreeg een tip van Angelique om eens tabletten van Optimax Verikan te proberen. Daar zit pompoenpit extract en soja isoflavonen extract in. Ik heb er tevens Quertilla van Bloem gekocht. Daar zit in: Kruidenextracten: Quercus robur (rode eik), Potentilla erecta (tormentil), Achillea millefolium (gewoon duizendblad), Hypericum perforatum (St. Janskruid), Agrimonia eupatoria (gewone agrimonie), Plantago major (grote weegbree).
Dit krijgt ze nu sinds 3 dagen. En ze heeft nog maar 1 keer gelekt. En dat was toen we haar mee hadden genomen naar een verjaardag en dat is toch altijd wat stressig voor haar. Maar, ik durf nog niet echt blij te zijn. Als ze over een maand nog steeds redelijk lekvrij is: dan gaan we blij wezen!
Wat dus wel opvalt is dat Pinkel echt 100 keer rustiger is dan normaal. OK OK, ze is nog steeds 100 keer onrustiger dan een normale hond, maar ze ligt nu veel vaker ontspannen te slapen. Ze blaft veel minder vaak en het lijkt wel alsof ze 3 jaar slaap aan het inhalen is. Ze slaapt veel. En diep. Arme hond. Ik begin steeds pissiger te worden op van die dierenartsen sites waar ze schrijven "ja, je moet je teef laten castreren en incontinentie? Joh, helemaaaal geen probleem, daar hebben we hartstikke goeie pillen tegen!". Nou, die pillen zijn dus wel een probleem. Nou zal niet iedere hond er zo slecht op reageren als Pinkel, dat snap ik ook wel. Maar die troep-plasmedicijnen zijn A)Heel slecht voor het hart (verhoogde bloeddruk + hartslag) en B)zijn die troeppillen niet goed voor de nieren.
En zo zie je dus ook dat bij een teef met gedragsproblemen zoals bijv. een Pinkel: je zo'n hond nog verder om zeep helpt. Misschien iets waar gedragstherapeuten eens naar kunnen vragen, bij hyperdepieperteefjes, of ze toevallig incontinentiepillen krijgen. Want echt, er waren echt wel eens dagen bij, de afgelopen jaren, dat ik tegen Leo zei "Le, ik kan er niet meer tegen. Er komt een dag dat ik zo gek van Pinkel word dat ik haar in laat slapen". Zo erg was het met haar. Mede dus door die klote-pillen tegen die incontinentie. Nou laat ik Pinkel heus niet inslapen want ik houd echt hartstikke veel van dat hondje. Maar ik hoop bij God dat Pinkel op deze natuurlijke pillen lekvrij blijft want anders weet ik het niet meer...
Zo langzamerhand wordt het steeds ingewikkelder met Pinkel: Pinkel pist zonder die incontinentiepillen het hele huis onder en ik kan haar NERGENS meer mee naar toe nemen omdat ze de boel onder plast. Maar ik kan haar ook niet thuis laten want dan blaft ze de boel bij elkaar. En ik kan haar dus ook niet op de incontinentiepillen zetten want daar wordt zij helemaal gek van. En ik word weer gek van haar. Nou lekker allemaal![]()
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Jeetje Lizz, wat prachtig, ik houd het hier niet droogLizzy schreef: Ik word er een beetje verlegen van.
Maar het is ook wel teveel eer. Pinkel heeft natuurlijk ook bijzonder lieve en leuke en schattige kanten. Ze is niet alleen maar vreselijk natuurlijk. En bovendien zit hier niemand die een vrijwel gezonde hond kan laten inslapen... Bovendien kan ik dit 'offer' brengen omdat we in die omstandigheden zijn dat we dat kunnen. Nou ja, we hebben de omstandigheden geschapen, zeg maar. Maar we konden die omstandigheden dan ook scheppen. Zou ik alleenstaand zijn geweest: ja gut, zeg dan je baan maar eens op bijvoorbeeld... Dat gaat niet. Maar ik vind het ook wel een simpelweg mijn plicht, als ik heel eerlijk ben, om te doen wat in ons vermogen ligt. Zonder daarbij een mening te hebben over wat ik vind dat andere mensen zouden moeten doen; ik vind dat ik het moet doen zoals ik het doe. En ik heb daarbij niet doorlopend het gevoel dat ik me opoffer ofzo. We hebben haar in huis genomen en de verantwoordelijkheid op ons genomen en dat neem ik dan serieus. In goede tijden en in slechte.
Ik heb het idee dat de dalmaat ook in het rijtje thuis hoort van honden die een hoog risico hebben om incontinent te worden na castratie. IK heb de indruk dat ze vaker incontinent worden dan de gemiddeld voorkomt bij grote rassen.Om op de opmerking over castratie in te gaan: ik vind niks mis met castratie. Ik heb Whoofer ook laten castreren en die is niet incontinent geworden. Het hangt misschien ook een beetje van het ras af. Grote rassen hebben meer kans op incontinentie.
Allemachti Lizzy dat is heel wat zeg,ik snap best dat je er af en toe horendol van wordt hoor en dat je niet hoopt dat ze 21 wordt is toch ook begrijpelijk,hoef je je echt niet voor te schamen.
Ik hoop voor jouw dat het juiste middel voor haar gevonden wordt zodat je nog wat van haar kan genieten ook.
Ik hoop voor jouw dat het juiste middel voor haar gevonden wordt zodat je nog wat van haar kan genieten ook.
Ik wilde graag een update met jullie delen.
Pinkel staat nu al een tijdje op de Optimax Verikan en de Quertilla van Bloem. En ze is echt al een anderhalve week (bij elkaar) 100% droog! Ze heeft wel 2 tabletten Verikan nodig, op 1 blijft ze lekken. Nou ga ik pas de vlag uithangen als ze 1 maand droog is, maar allemachtig, voor een hond die zo lek is als een mandje (echt kletsnatte billen, overdag en 's nachts) is dit toch echt een ongelofelijk resultaat?!
Qua gedrag is zij natuurlijk nog steeds niet in orde. Ze is buiten vrij mak en sjokt ze achter me aan. Binnen is ze nog steeds blafferig en over-alert. Ik ben haar rust compositum gaan geven (dacht "misschien helpt het nu") maar vreemd genoeg reageert ze daar echt heel slecht op en wordt ze er juist hyperder van. Ik denk zelf dat ze niet goed reageert op de Valeriaan die erin zit... Maar goed, haar gedrag is absoluut minder vervelend dan wanneer ze Propalin krijgt. Ik ben er erg blij mee!
Pinkel staat nu al een tijdje op de Optimax Verikan en de Quertilla van Bloem. En ze is echt al een anderhalve week (bij elkaar) 100% droog! Ze heeft wel 2 tabletten Verikan nodig, op 1 blijft ze lekken. Nou ga ik pas de vlag uithangen als ze 1 maand droog is, maar allemachtig, voor een hond die zo lek is als een mandje (echt kletsnatte billen, overdag en 's nachts) is dit toch echt een ongelofelijk resultaat?!
Qua gedrag is zij natuurlijk nog steeds niet in orde. Ze is buiten vrij mak en sjokt ze achter me aan. Binnen is ze nog steeds blafferig en over-alert. Ik ben haar rust compositum gaan geven (dacht "misschien helpt het nu") maar vreemd genoeg reageert ze daar echt heel slecht op en wordt ze er juist hyperder van. Ik denk zelf dat ze niet goed reageert op de Valeriaan die erin zit... Maar goed, haar gedrag is absoluut minder vervelend dan wanneer ze Propalin krijgt. Ik ben er erg blij mee!
-
Femke
- 5-sterren

Wauw, dat zijn de betere berichten zeg!!!Lizzy schreef: Ik wilde graag een update met jullie delen.