Jovi's nieren update

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Jovi's nieren update

ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door ingeastrid »

Hallo,
pffffff.....hij is erdoor!
Het is dus wel degelijk de stomorgyl geweest!
Gelukkig heeft het universum ingegrepen en heb ik hem maar 1 tablet gegeven ipv de voorgeschreven twee...dan was hij er misschien wel in gebleven...
Nu zat er 1,5 uur tussen.
Door het tweede tablet bleek wel dat de stomorgyl inderdaad het probleem was...de DA had er nog nooit van gehoord!

Hij kreeg nog een paar aanvallen...wat een vreselijk gezicht...vanmiddag hebben we (ik en de kinderen van 9 en 11)  huilend bij hem gezeten, overtuigd dat hij zijn laatste adem ging ademen....zwaar....
Toen is hij naar boven gegaan, op mijn bed gaan liggen (elektrische deken aangezet) en tegn half 5 kwam hij beneden met zijn eigen vertrouwde normal rustige blik in de ogen...wát een ontzettende opluchting!
Hij loopt nu al een hele tijd vreselijk veel kopjes uit te delen  :) :) :) :)

De DA opperde vanmiddag nog om hem daarheen te brengen en hem aan het infuus te leggen...gelukkig heb ik dat niet gedaan...dat voelde niet goed. Hij dronk ook goed... dus..

Meeeen wat een dag!
Ik ga onderuit met kamillethee!
Bedankt allemaal,
Inge

ps: hoeveel levens heeft een kat ook alweer? Hij is vandaag aan zijn 3e begonnen!

ps deel 2 : Ja, de fokker heeft hem vernoemd naar Bon Jovi..voluit : Bon Jovi Child of Maine
Laatst gewijzigd door ingeastrid op vr 11 apr 2008, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wat goed dat hij er door is, hopelijk krijg je nu alles onder controle.

Leuk dat hij naar de band is vernoemd (ben al 22 jaar fan van ze ;))
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

.....die vreugde was te vroeg.....

Hij kreeg na het eten weer zo'n aanval.....het duurt een paar minuten, dan valt hij rustig in slaap.
Tijdens de aanval probeerde hij weer gewoon z'n pootje te wassen zoals altijd na het eten...het is net of hij het helemaal niet in de gaten heeft dat hij raar doet...
Het lijkt me dat hij echt geen pijn heeft...hopelijk ebbt het toch weg....

Welterusten,
INge
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

ingeastrid schreef: .....die vreugde was te vroeg.....

Hij kreeg na het eten weer zo'n aanval.....het duurt een paar minuten, dan valt hij rustig in slaap.
Tijdens de aanval probeerde hij weer gewoon z'n pootje te wassen zoals altijd na het eten...het is net of hij het helemaal niet in de gaten heeft dat hij raar doet...
Het lijkt me dat hij echt geen pijn heeft...hopelijk ebbt het toch weg....

Welterusten,
INge

pfff heftig... ik hoop dat hij toch nog opknapt  :-* :-* :-*
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Hoe gaat het vandaag met hem?
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

so far so good...hij heeft vooral heel erg honger! Loopt bij de bakjes van de anderen te schooien..doet hij nooit. Ook zijn pupillen zijn heel klein...ik denk dat hij zich prima voelt!

Fijn weekend!
Inge
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Jeetje, da's niet niks allemaal!
Beterschap voor Jovi!
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Arm beest!! En arme jullie natuurlijk!!
Persoonlijk zou ik het advies inwinnen van óf een holistisch werkend dierenarts, óf een natuurgeneeskundig therepeut voor dieren! (maar daarom studeer ik ook voor het laatste  ;) )

Tja, dierenartsen zijn nou eenmaal mensen gewend die niet eerder weggaan voordat hun dier een of andere spuit heeft gekregen, dus kritische eigenaren die mee willen beslissen over wat hun kat ingespoten worden zijn ze niet gewend, dus dat zou ik specifiek aangeven als ik jou was! (even generaliserend, er zijn vast ook dierenartsen die het wel eerst overleggen, maar veel ervaring heb ik daar niet mee...)

Krijgt hij nog steeds solidago?
Ik hoop dat Jovi weer opknapt!

Groetjes,
Ellen
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Hallo,
het gaat prima met Jovi (pfff..)...geen aanvallen meer gehad en door de injecties is hij fitter dan hij in tijden geweest is.  Het lijkt héél wat!
Ja, hij krijgt solidago, fortekor en ipaketine en elke dag een lepeltje yoghurt met probioticapoeder. Verder geef ik hem behandelingen shamballa.
We gaan voorlopig helemaal niet meer naar een Da met hem. Het onrustige plekje onder zijn tong..tsja, als het een tumor is is daar niks aan te doen, want ze kunnen hem niet opereren, naar mijn weten zijn er geen medicijnen tegen kanker en als er al iets zou zijn dan verdragen zijn nieren het toch niet neem ik aan.
Een bezoek aan de DA levert hem in iedergeval zóveel stress op dat hij elke keer honds (kats?) beroerd is erna.
Misschien kunnen de injecties die hem nu zo fit lijken te maken de volgende keer (?) hier thuis worden gegeven.

Hij heeft trouwens honger als een paard!!
groet,
Inge
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Nou, vooral eten geven zou ik zeggen dan  8)
Mocht hij pijn hebben aan zijn bekkie vanwege zijn tanden is citroenmelisse trouwens een goed kruid om te geven!!

Groetjes,
Saille
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Fijn om te lezen dat het beter gaat  :-* :-* :-*
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Citroenmelisse? Nou maak ik zelf wel slaapdruppels van citroenmelisse, maar voor een kat? Dat gaat hij toch echt niet lekker vinden lijkt me...in welke vorm geef je dat dan?
:-)
Inge

Hij is trouwens wederom alle bakjes aan het leegroven..hoera!
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

ingeastrid schreef: Citroenmelisse? Nou maak ik zelf wel slaapdruppels van citroenmelisse, maar voor een kat? Dat gaat hij toch echt niet lekker vinden lijkt me...in welke vorm geef je dat dan?
Inge

Hij is trouwens wederom alle bakjes aan het leegroven..hoera!
Dan zal hij wel niet heel veel pijn hebben ;)

En ach, mijn kat dronk een keer de pepermunt thee bijna uit mijn glas... dus je weet maar nooit met poezebeesten ;) Maar tinctuur is toch wel handiger, voor een kat heb je niet zoveel nodig, ik gaf één van mijn katten 2x per dag 4 of 5 druppels... Andere optie is thee door het eten natuurlijk, maar dan hangt het van de smaakgevoeligheid van je kat af of hij/zij het nog eet...
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Hoi,
nee, veel pijn heeft hij nu zeker niet, maar dat mag dan ook wel na metacam, vetacortyl en baytrill!
Hij lijkt heel wat nu!
Wel fijn om hem zo te zien, maar of het zijn weerstand niet veel slechter maakt?

Ik zal hem de tinctuur geven..iedereen slaapt hier momenteel als een roosje, dus ik heb nog een hele pot tinctuur staan! (nog iemand citroenmelisse?)
Inge
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Visolie vergeet ik nog. Overal goed voor: nieren, tumoren, ontstekingen.

Plaats reactie