Snoepie en kvv

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Snoepie en kvv

verwonderd

Bericht door verwonderd »

Ziet de prins er nog steeds zo grauw uit als karton??? Die van mij willen dat ook niet en ik vind het er ook niet echt goed uitzien.
;D ;D ;D ;D ;D
Ja het zijn een raar soort kleurige schijfjes, idd als karton! Maar na wat geprak en gehussel ziet het er best goed uit! Ik gooi er wel altijd nog een hapje tartaar doorheen.
Van Bandit-wild zijn mijn katten met recht helemaal "wild"! Uiteraard is dat volgens mij ook meteen de duurste kvv-versie die er is...
LOL idd hartstikke duur, maar vergis je niet in Prins :o Is ook duur hoor. Ik koop het ook bij Zoo-natuurlijk in A'dam. Helaas schijnt Prins niet te kunnen leveren geloof ik, dus moet bosliefje ook andere dingen lusten. Dus net naar Ruco gegaan voor de eendagskuikens en CB diabetes 250 gram voor 1,45 Euro!! Mijn hemel wat een geld. Kat eet bwvs duurder dan ik met mijn dochter samen <grinnik>. Maar groeien dat ze doet! En heel knuffelig...
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik woon vlakbij Rotterdam (tussen Gouda en Rotterdam in) dus Amsterdam is niet echt een optie, maar ik zal eens navragen bij canis naturalis of zij het kunnen leveren. Verder weet ik zo snel geen bandit leverancier hier in de buurt, maar ik ben ook nog niet zo lang met kvv bezig dus ik moet dat allemaal nog even uitzoeken.
verwonderd

ik ben ook nog niet lang bezig hoor met kvv!! Pas sinds 5 april!!
Zit hier barfplaats.nl af te struinen en als ik af en toe iets zie waarvan ik denk heeee dan schrijf ik het op in mijn notitieboekje en dan google ik heel wat af. Ik weet iig dat ik moeilijk tot niet aan bibi kan komen bijvoorbeeld. En zo heb ik hier in de buurt echt geen c1000. Dus Amsterdam is ook niet echt alles hoor!
Enne, als je weer wat hebt gevonden, gewoon schrijven hoor! Maar canis naturalis komt me erg bekend voor en volgens mij zit je daar wel goed!
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

verwonderd schreef: ;D ;D ;D ;D ;D
Ja het zijn een raar soort kleurige schijfjes, idd als karton! Maar na wat geprak en gehussel ziet het er best goed uit! Ik gooi er wel altijd nog een hapje tartaar doorheen.

LOL idd hartstikke duur, maar vergis je niet in Prins :o Is ook duur hoor. Ik koop het ook bij Zoo-natuurlijk in A'dam. Helaas schijnt Prins niet te kunnen leveren geloof ik, dus moet bosliefje ook andere dingen lusten. Dus net naar Ruco gegaan voor de eendagskuikens en CB diabetes 250 gram voor 1,45 Euro!! Mijn hemel wat een geld. Kat eet bwvs duurder dan ik met mijn dochter samen <grinnik>. Maar groeien dat ze doet! En heel knuffelig...
Als blijkt dat bosliefje de cb lust, kun je ook de kg verpakking nemen. Ik weet niet de exacte prijs omdat ik grootverbruikerskorting krijg maar het scheelt in ieder geval met de verpakkingen van 250 gram.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik pis haast in m'n broek van het lachen. Max kreeg vanavond bandit vlees en voor Snoepie had ik Bibi natuur. Snoepie trok er weer eens z'n neus voor op en verdween de keuken in. Max zat daar heerlijk van zijn maaltijd te eten en Snoepie ging schuin achter hem zitten, precies zodat hij in Max z'n bakje kon kijken. Max loopt de keuken uit, maar van Snoepie geen spoor. Ga ik in de keuken kijken zit meneer de rest van Max z'n bakje leeg te eten.  :D

Het is dus wel duidelijk waar hij een voorkeur voor heeft. Nu zit hij z'n eigen bakje Bandit leeg te etten, maar goed ik weet nu wel wat hij in ieder geval lekker vindt (de vis moet hij niet) Nu even kijken waar ik snel nog wat Bandit vandaan kan halen want ik heb nog maar 100 gr in de vriezer liggen.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

mirdj schreef: De hondenvariant zou kunnen maar dan moet ik wel iets hebben met zo weinig mogelijk granen en andere toegevoegde stoffen (blaasgruiskat en voedselallergie). Heeft iemand een voorstel hiervoor?

Ik zal eens kijken hoe hij reageert op tartaar, rundvlees en hart. Kip vindt hij op de een of andere manier niet echt lekker, maar ik zou het nog een keer met filet kunnen proberen en dan eerst koken en langzaam aan steeds rauwer geven.

Ik ben ook nog lang niet thuis in het barfen/kvv-en, maar langzaam aan word ik steeds wat zekerder van mezelf en met Max kan ik in principe gaan proberen om hem ook gedeeltelijk te laten barfen. Ik moet alleen eerst nog even een vriezertje aanschaffen want het gaat nu allemaal niet passen ;)

Vanmorgen heeft hij weer bibi natuur gegeven, maar meneer vertikte het om te eten dus na een uurtje heb ik het weer weggehaald en afgedekt in de koelkast gezet. Vanavond weer een poging.

Meer tips zijn altijd welkom :)
uhm,.....zelf malen?

dan weet je wat je geeft? (oa zonder granen dus...)

hier 1 moeilijke sukkel, die duif werkelijk overheerlijk vindt....(mits fijngehakt met m'n super hakmes....)
en, de (zelfgehakte) kip gaat er zo redelijk in en de (zelfgehakte) kwartel.....

en wat voor toegevoegde stoffen in kvv bedoel je? (en denk je dat dit anders is voor hond- of kat- kvv?)
uh, en welke voedselallergie? (of heb 'k die gemist?)
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

flin schreef: uhm,.....zelf malen?

dan weet je wat je geeft? (oa zonder granen dus...)

hier 1 moeilijke sukkel, die duif werkelijk overheerlijk vindt....(mits fijngehakt met m'n super hakmes....)
en, de (zelfgehakte) kip gaat er zo redelijk in en de (zelfgehakte) kwartel.....

en wat voor toegevoegde stoffen in kvv bedoel je? (en denk je dat dit anders is voor hond- of kat- kvv?)
uh, en welke voedselallergie? (of heb 'k die gemist?)
Zelf malen ben ik op dit moment nog niet aan toe. Ik denk dat ik Max in de toekomst volledig ga laten barfen, Snoepie misschien gedeeld barf/kvv.

Ik dacht dat er in de honden versie oa granen en groente zijn toegevoegd en die wil ik mijn katten zo weinig mogelijk geven, maar ik moet zeggen dat ik me nog niet heb verdiept in de samenstellingen voor honden.

Snoepie heeft een voedselallergie/intollerantie. Welke stof is (nog) niet bekend maar het is zeker dat het iets is dat oa in de Hill's s/d zit. Toen hij dat kreeg is het voor het eerst op gaan spelen en had hij een hele lelijke plek in zijn nek. Ik wil dus zo weinig mogelijk "troep" in het voer dat ik geef. In het verleden toen ze nog Felix kregen kotste hij ook regelmatig z'n eten uit, zowel blik als brok. Sinds hij geen Felix meer krijgt komt dit (bijna) niet meer voor. Volgens de da is dat ook wel een voorteken dat er iets is waar hij niet tegen kan. Voordat ik met eliminatie dieten aan de gang ga wil ik kijken of hij op kvv over kan zodat hij dus zo weinig mogelijk toegevoegde middelen binnen krijgt.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

mirdj schreef: Zelf malen ben ik op dit moment nog niet aan toe. Ik denk dat ik Max in de toekomst volledig ga laten barfen, Snoepie misschien gedeeld barf/kvv.

Ik dacht dat er in de honden versie oa granen en groente zijn toegevoegd en die wil ik mijn katten zo weinig mogelijk geven, maar ik moet zeggen dat ik me nog niet heb verdiept in de samenstellingen voor honden.

Snoepie heeft een voedselallergie/intollerantie. Welke stof is (nog) niet bekend maar het is zeker dat het iets is dat oa in de Hill's s/d zit. Toen hij dat kreeg is het voor het eerst op gaan spelen en had hij een hele lelijke plek in zijn nek. Ik wil dus zo weinig mogelijk "troep" in het voer dat ik geef. In het verleden toen ze nog Felix kregen kotste hij ook regelmatig z'n eten uit, zowel blik als brok. Sinds hij geen Felix meer krijgt komt dit (bijna) niet meer voor. Volgens de da is dat ook wel een voorteken dat er iets is waar hij niet tegen kan. Voordat ik met eliminatie dieten aan de gang ga wil ik kijken of hij op kvv over kan zodat hij dus zo weinig mogelijk toegevoegde middelen binnen krijgt.
in de honden-kvv zou idd iets meer groente kunnen zitten, 'k denk eigenlijk dat je best als éérste idd effe helemaal voer zonder graan/rijst kunt proberen,...
dan zit je toch aan de cb-diabetes vast, toch?
'k weet zo direct niet precies wat er nog meer aan kvv echt graanloos is...
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

flin schreef: in de honden-kvv zou idd iets meer groente kunnen zitten, 'k denk eigenlijk dat je best als éérste idd effe helemaal voer zonder graan/rijst kunt proberen,...
dan zit je toch aan de cb-diabetes vast, toch?
'k weet zo direct niet precies wat er nog meer aan kvv echt graanloos is...
Helemaal graan-/groenteloos hoeft niet, in kvv zit sowieso al veel minder aan granen/groentes als er in brokken en blik zit dus daar wil ik het gewoon eerst mee proberen en tot op heden gaat het heel erg goed. Geen open plekken, goede ontlasting, bijna niet kotsen, mooie glimmende vacht, een kat die gewoon beter in z'n vel zit en ook de blaasonstekingen zijn niet terug gekomen, dus ik denk dat ik het met de soorten die er zijn wel kan redden. Het is op dit moment gewoon kijken wat meneer lekker vindt, dat voorlopig even blijven geven en dan langzaam barf toe gaan voegen. Ik wil er wel wat kipfilet en riblap bij gaan geven en later ook kippennekken (Max eet al nekken). Op die manier wil ik gaan kijken wat meneer wel en niet lekker vindt en hoe ver ik kan gaan met het barfen. Max zal overigens geen probleem zijn, die eet zo ongeveer alles wat je hem voorzet.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

mirdj schreef:voordat ik met eliminatie dieten aan de gang ga wil ik kijken of hij op kvv over kan zodat hij dus zo weinig mogelijk toegevoegde middelen binnen krijgt.
mirdj schreef: Helemaal graan-/groenteloos hoeft niet, in kvv zit sowieso al veel minder aan granen/groentes als er in brokken en blik zit dus daar wil ik het gewoon eerst mee proberen en tot op heden gaat het heel erg goed.
uhh?
sorry, 'k begrijp dat 't op kvv een stuk beter gaat, en dat 't best moeilijk is voor sommige katzels om vers te eten, maar minder of eliminatie is toch wel 'n verschil. niet?
verwonderd

mirdj schreef: Bandit wild ben ik nog nergens tegen gekomen, eens kijken of ik dat op de kop kan tikken. Lust Snoepie het niet eet Max het wel op, toch wel makkelijk zo'n vuilnisbak in huis ;)

De CB diabetes wil ik eigenlijk niet proberen omdat hij gewoon heel slecht op de gewone natuurvariant reageert (lees hij weigert het te eten) Bandit is wat grover als CB, misschien doet hij het daar wel goed op. Ik zie overigens wel dat hij wat moeite doet om het weg te krijgen dus kauwen doet hij kennelijk wel. Prins heb ik nog niet geprobeerd maar ik lees overal dat het er niet uitziet en dat heel veel dieren het niet hoeven (zal je net zien Snoepie wel) dus daar wacht ik nog even mee.
CB diabetes is anders van samenstelling dus waarom niet proberen, juist wanneer je zo min mogelijk granen wilt geven? Mijn kat at ook geen cb natuur, toen, maar misschien nu wel. Immers het is ook wennen.

Prins: je moet niet afgaan op verhalen, maar zelf proberen. Mijn kat trekt haar neus op voor Bandit wild, hetgeen er juist zo goed uitziet, maar ze vreet het gewoonweg (nog) niet. Ondanks mengen. Geef ik haar haar kartonnen prins, nou, dat is binnen een mum van tijd op.
Niet afgaan op hoe de verhalen zijn; ik vind prins er nl ook niet uitzien, maar kijken wat je kat eet!
Vanochtend heeft ze bv een 1dagskuiken zitten verorberen; ik vind het er ook niet uitzien, maar goed, ze eet en ze is happy!
Dus....

En mijn tip: gewoon geen brokken meer. Maar, neem je tijd daarvoor, ikzelf heb er anderhalve maand over gedaan zo niet langer voordat ik de stap durfde te nemen de brokken weg te halen. Nu denk ik: had ik dat maar eerder gedaan...
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

flin schreef: uhh?
sorry, 'k begrijp dat 't op kvv een stuk beter gaat, en dat 't best moeilijk is voor sommige katzels om vers te eten, maar minder of eliminatie is toch wel 'n verschil. niet?
De da heeft voorgesteld om aan de hand van een eliminatie dieet uit te zoeken waar hij allergisch voor is. Aangezien ik nog helemaal niet heb geprobeerd om hem op ander voer te zetten (behalve hypoallergeen da voer) vind ik dat op dit moment een stap te ver. Hij heeft alleen een reactie laten zien op de Hill's s/d brokken en verder nog niet. Als hij het op kvv goed doet zet ik hem daar op en misschien zelfs een stap zetten richtig barf. In veel brokken en blik zitten veel conserveringsmiddelen en vaak meer granen/groentes. Dat wil ik met kvv/barf dus naar een zo laag mogelijk peil brengen. Sowieso kan ik hem niet volledig op brokken zetten omdat hij ook een blaasgruiskat is en niet voldoende drinkt. Ik vind in blik niet voldoende vlees zitten (met hier en daar een uitzondering) dus daar wil ik niet meer naar terug.

Hij eet het in ieder geval steeds beter. Vanmorgen was z'n bak al leeg voordat ik wegging, normaal is hij nog bezig. Hopelijk vind ik vanvond niets op de grond terug en gaan we langzaam aan de goede kant op. Max krijgt vanavond nog een kippennek en van het weekend zal ik kippenfilet meenemen om te kijken of Snoepie dat lekker vindt.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

verwonderd schreef: CB diabetes is anders van samenstelling dus waarom niet proberen, juist wanneer je zo min mogelijk granen wilt geven? Mijn kat at ook geen cb natuur, toen, maar misschien nu wel. Immers het is ook wennen.

Prins: je moet niet afgaan op verhalen, maar zelf proberen. Mijn kat trekt haar neus op voor Bandit wild, hetgeen er juist zo goed uitziet, maar ze vreet het gewoonweg (nog) niet. Ondanks mengen. Geef ik haar haar kartonnen prins, nou, dat is binnen een mum van tijd op.
Niet afgaan op hoe de verhalen zijn; ik vind prins er nl ook niet uitzien, maar kijken wat je kat eet!
Vanochtend heeft ze bv een 1dagskuiken zitten verorberen; ik vind het er ook niet uitzien, maar goed, ze eet en ze is happy!
Dus....

En mijn tip: gewoon geen brokken meer. Maar, neem je tijd daarvoor, ikzelf heb er anderhalve maand over gedaan zo niet langer voordat ik de stap durfde te nemen de brokken weg te halen. Nu denk ik: had ik dat maar eerder gedaan...
Brokken krijgt hij niet meer, maar mocht de nood aan de man zijn (dan moet het wel heel erg zijn) heb ik nog brokken die hij ook met z'n blaasgruis problemen kan eten.

Prins heb ik nog niet afgeschreven, dat doe ik pas als ik weet of ze het wel of niet eten. Voorlopig heb ik nog genoeg merken en smaken waar ik het mee aan het proberen ben en die wil ik eerst uitproberen en op maken. Hij gaat wel steeds makkelijker de kvv eten, hij weet nu wel dat hij niets anders meer krijgt.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

mirdj schreef: De da heeft voorgesteld om aan de hand van een eliminatie dieet uit te zoeken waar hij allergisch voor is. Aangezien ik nog helemaal niet heb geprobeerd om hem op ander voer te zetten (behalve hypoallergeen da voer) vind ik dat op dit moment een stap te ver. Hij heeft alleen een reactie laten zien op de Hill's s/d brokken en verder nog niet. Als hij het op kvv goed doet zet ik hem daar op en misschien zelfs een stap zetten richtig barf.
In veel brokken en blik zitten veel conserveringsmiddelen en vaak meer granen/groentes. Dat wil ik met kvv/barf dus naar een zo laag mogelijk peil brengen. Sowieso kan ik hem niet volledig op brokken zetten omdat hij ook een blaasgruiskat is en niet voldoende drinkt.
Ik vind in blik niet voldoende vlees zitten (met hier en daar een uitzondering) dus daar wil ik niet meer naar terug.

Hij eet het in ieder geval steeds beter. Vanmorgen was z'n bak al leeg voordat ik wegging, normaal is hij nog bezig. Hopelijk vind ik vanvond niets op de grond terug en gaan we langzaam aan de goede kant op. Max krijgt vanavond nog een kippennek en van het weekend zal ik kippenfilet meenemen om te kijken of Snoepie dat lekker vindt.
eigenlijk denk ik dat je nu appels met peren zit te vergelijken; al zou er voldoende vlees in blik zitten, is dit zowieso gekookt, en dus zijn alle vitamines kapot...., en daarna weer toegevoegd, in 'n andere vorm...(en minder makkelijk opneembaar) de kvv, of prooidiertjes, hebben van zichzelf al de vitamines, mineralen, taurine, (en geen conserveringsmiddelen) en noem 't maar op,(want rauw) zonder daar ingewikkeld om te doen, èn 't is veel makkelijker opneembaar voor 'n kat, èn ze krijgen idd 'n normaal vochtgehalte binnen....

maar jah, zoals je zelf zegt; als't op kvv/BARF goed gaat, zou 'k niet direct aan 'n eliminatie-dieet denken.... ;) :)
maar miss toch wel aan 'n kvv zonder graan/rijst....en dit oa ook omdat katten met blaasproblemen (struviet?) beter geen koolhydraten eten.. ;)
verwonderd

flin schreef: maar miss toch wel aan 'n kvv zonder graan/rijst....en dit oa ook omdat katten met blaasproblemen (struviet?) beter geen koolhydraten eten.. ;)
niet alleen katten met blaasproblemen lijkt mij ;)
Dat verbaast mij dus wel enorm over kvv, dat er weer granen in zitten. Maar, toch altijd beter dan blik en brokken...hoe dan ook en helaas is het voor mij ook even beter om kvv te geven (ben een beginnelinge, een nogal zenuwachtige ;D ;D )

Plaats reactie