Is dit wel goed.....????

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Is dit wel goed.....????

Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

Hallo Marisha,

Onze Donja heeft granen intolerantie/allergie, wij hebben na heel veel teleurstellingen met brokken een tijdje alleen vuile pens gegeven en Donja bloeide helemaal weer op. Na een week of 8 (denk ik zo) ging het zo goed, we konden ook geen ribbetjes meer zien :thumbup: , dat we voorzichtig op een complete voeding(smuldier pens compleet) zijn overgestapt, wel op basis van pens, maar met wat ontsloten granen erin. Dit verdraagd ze nu supergoed en bijna een jaar later is het net of er nooit iets mis is geweest. Het blijft nog wel oppassen, want gras eten mag ze dus ook niet.

Donja heeft geen vachtproblemen gehad overigens, alleen verteringsproblemen, bij vachtproblemen zou ik haar ook niet in het gras laten rollen(gras is dus ook een graansoort he!).

Vuile pens overigens ondersteunt de vertering (en dus de weerstand) van een hond doordat het de darmflora stimuleerd. Wij hebben er zelf hele goede ervaringen mee, mocht het met eend niet lukken werkt dat misschien.

Het klinkt overigens heel erg naar granenallergie, ik vraag me af of je sinds het bloeien van het gras(vanaf april ongeveer) merkt dat je honden meer last hebben gekregen?

Groetjes en succes,

Henk en Donja
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op zo 08 jun 2008, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Eeehhh ... granen zijn grassoorten, niet andersom  ;) ;)
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

[quote="Kruimel"]
Eeehhh ... granen zijn grassoorten, niet andersom  ;) ;)
[/quote]

kipje... eitje.... achja je zegt ut maar hoor!  :D

Plaats reactie