Poes voor de 4e keer blaasontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Poes voor de 4e keer blaasontsteking

flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

boskat schreef: Is misschien een idee Sylvia,is altijd eens te proberen

Loop nu ook leeg onderdhand,:-)
De vrouwelijke DA die haar weer zo onderzoeken ,bleek ziek te zijn,nu was mijn eigen DA er weer,die voor geen meter luistert en weer over antistruviet dieetbrok begon,zag toen mijn gezicht en zei nou ja misschien kun je eerst vit c proberen,etc etc, verhoogt de zuurgraad helpt ook tegen struviet,had  dus al gelezen dat dat het niet was,heb ik ook gezegd,maar ja het kon toch struviet zijn zelfs als je niks kon zien,gggggrrr
Heb nog netjes gevraagd of het  misschien een bacterie kon zijn,maar nee had al 3x ab gehad,kon dus niet .
Ging helemaal gefrustreerd en over de rooie naar huis,ben pas nu weer kalmer,tja moest netjes blijven, is bijna buurman ,woont paar huizen verderop,maar oooo wat een.................
gosh, bah,

ooo, wat een.....starre DA, jammurrr!

is't nou kort achter elkaar dezelfde AB kuur geweest, of verschillende? weet je dat nog?
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="flin"]
gosh, bah,

ooo, wat een.....starre DA, jammurrr!

is't nou kort achter elkaar dezelfde AB kuur geweest, of verschillende? weet je dat nog?

[/quote
Ze heeft 2x een Synulox kuur gehad ,daarna iets in injectie vorm,begon met een v als ik het nog goed heb,door dat gedoe van gisteravond,moet vanavond weer voor een injectie, hij had het niet op voorraad,vandaar,met die AB, zal eens vragen hoe het heet
Het zijn dus verschillende kuren 2x synulox en nu voor de 2e keer deze kuur.

Weet iemand of colloidaal zilver(als ik het goed schrijf )een oplossing is om dat te gaan geven en of het werkt?
Kan wel wat gaan  bestellen /kopen ,maar als het niks doet, is het vergeefse moeite
Lisa
4-sterren
4-sterren

Bericht door Lisa »

Kun je het pilletje niet fijnprakken en mengen door het voer? Desnoods door wat blikvoer als ze een erge zeurkees is. Zo geef ik de pillen tenminste en dat gaat goed. Cystease heb ik met mijn kat ook een tijd gegeven maar het kwam toch weer terug. Vroeger kreeg ik ab, nu Tolfedine (pijnstiller) om continu op de bak te gaan persen te doorbreken. 1 a 2 maal per jaar heeft ze er last van en waarschijnlijk van verandering seizoen danwel stress. Ook geef ik de meeste keren een plens water over haar eten.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Lisa schreef: Kun je het pilletje niet fijnprakken en mengen door het voer? 
Prak de pilletjes fijn wat water erbij en dan in haar bekje spuiten,maar dat krijgt ze nu ook door en vlucht als ze me ziet
Heb nu de raad van Sylvia opgevolgd en een pilletje in vlees verstopt in de vriezer enz enz,dat lukte vanmorgen
Door het eten mengen is geen oplossing omdat er nog 6 katten rondlopen door huis en ieder zo nu en dan van bakje wisselt,spontaan
Blikvoer heeft ze nooit willen hebben,heb haar sinds een paar jaar op cb gekregen ,na jaren alleen brok te willen hebben en de rest allang aan de cb was
Ze krijgt nu metacam als pijnstiller, in vloeibare vorm,dan wordt ze inderdaad ook rustiger en  gaat dan minder naar de bak.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

En eventueel nog een extra plens water door de cb heen?? Als extra spoeling.
Wat ik met met turkse dames doe als ze medicijnen nodig hebben, is het pilletje verpulveren tussen twee theelepels en dan door koffiemelk/slagroom/kwark/vla.
Dat vinden ze superlekker en eten ze altijd zelf op. Dus dan hebben ze ook geen stress. Als ik het ze gewoon zou moeten geven draait het op een gevecht uit dat ik verlies (hele scherpe tanden en een heleboel vlijmscherpe nagels).
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

YaYa schreef: En eventueel nog een extra plens water door de cb heen?? Als extra spoeling.
Wat ik met met turkse dames doe als ze medicijnen nodig hebben, is het pilletje verpulveren tussen twee theelepels en dan door koffiemelk/slagroom/kwark/vla.
Dat vinden ze superlekker en eten ze altijd zelf op.
Ook een idee om te proberen ,alleen ze is niet echt van zomaar wat eten ,tonijn vind ze heerlijk,maar als je door een beetje tabletjes  prakt, is het 1 hooguit 2x ,dan mag je het zelf eten,begint ze er niet meer aan:-(
Plens er wel eens wat water door,kan ik wel meer doen ,of een drinkfonteintje ,werkt dat,om de meer te laten drinken?
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ik heb een blaasgruispatientje en doe dus water door de cb, ik heb een drinkfontein staan en ze drinken veel uit de vijver. Ik heb wel het idee dat ze door de drinkfontein meer drinken maar nu met het mooie weer mogen ze veel in de tuin en drinken ze veel uit de vijver.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

YaYa schreef: Ik heb een blaasgruispatientje en doe dus water door de cb, ik heb een drinkfontein staan en ze drinken veel uit de vijver. Ik heb wel het idee dat ze door de drinkfontein meer drinken maar nu met het mooie weer mogen ze veel in de tuin en drinken ze veel uit de vijver.
Oke dan ga ik zo`n drinkwaterfonteintje bestellen, had er al eens meer over zitten dubben.
En meer water door de cb
Heb net van Optimax,hooggeconsentreerde cranberry kauwtabletten gekocht,( 1 kauwtablet bevat 150 mg gestandaardiseerd,wat overeenkomt met24.000mg verse cranberryiseerd cranberryextract ,er zit surcrose ,cranberry extract,fructse,maltodextrine,bosvruchtenaroma.antiklontermiddel(silica,stearinezuur,magnisiumstearaat)gekocht
Met dien verstande ,dat ik ze weer terugbrengen mag ,als het niet  goed is voor de poes
Wie weet dat?
Begin al te twijfelen
Ga ook even zoeken op barfplaats of dat een goed idee was of niet,
Voor de hond wel als ik het eens goed gelezen heb hier
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

miss dat je een cb zonder rijst kunt geven, rijst zorgt ook voor een basischer milieu...

heeft je DA gekeken welke bacterie de boosdoener is, of gewoon maar AB meegegeven?

met de zoekfunctie, zul je een heeel eind komen, betreft cranberry en/of vit C...
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

flin schreef: miss dat je een cb zonder rijst kunt geven, rijst zorgt ook voor een basischer milieu...

heeft je DA gekeken welke bacterie de boosdoener is, of gewoon maar AB meegegeven?

met de zoekfunctie, zul je een heeel eind komen, betreft cranberry en/of vit C...
De DA geeft zomaar ab mee,dit wordt de 4e kuur en hij zegt het kan geen bacterie meer  zijn, na al die antibiotica:-(
En de cb zonder rijst kan ik gaan proberen

Heb al even gezocht op vit c en cranberry en weer wijzer van geworden:-)
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

boskat schreef: De DA geeft zomaar ab mee,dit wordt de 4e kuur en hij zegt het kan geen bacterie meer  zijn, na al die antibiotica:-(
En de cb zonder rijst kan ik gaan proberen,maar ze heeft geen blaasgruis,misschien helpt het toch om de blaasontsteking in bedwang te houden?

Heb al even gezocht op vit c en cranberry en weer wijzer van geworden:-)

flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

hmmm,  
   'k kan me voorstellen dat de verkeerde ab miss niet de bepaalde bacterie wegkrijgt....
zelf zou 'k 't in dit geval wel willen weten denk-'k, zo snel na elkaar, en eigenlijk geen verbetering...sneu hoor...
en of 't waar is dat er na die kuren geen enkele slechte bacterië kan overleven? 't zal wel, ik weet 't niet, helaas....

en natuurlijk kan 't van stress zijn , of, of,...
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Maar het blijft toch raar dat de da zomaar in korte tijd een 4e kuur ab geeft. Kan de urine niet op kweek gezet worden ofzo om te kijken wat voor bacterie het is?
Maar meer water en cb diabetes helpen misschien ook. Maar dus weer niet als het stress is.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

YaYa schreef: Maar het blijft toch raar dat de da zomaar in korte tijd een 4e kuur ab geeft. Kan de urine niet op kweek gezet worden ofzo om te kijken wat voor bacterie het is?
Maar meer water en cb diabetes helpen misschien ook. Maar dus weer niet als het stress is.
Natuurlijk kan dat ,urine op kweek zetten,maar dan moet ik naar de andere groepspraktijk, om steriele urine te laten prikken
Dat mogen de dames dierenartsen  dan doen,dat doet meneer zelf niet,gelukkig
Als deze kuur gaat werken , voor het moment,dan ga ik wel vragen of het kan,maar op dit moment is ze zo moeilijk te benaderen ,gisteren heeft ze die ab injectie gehad en ze lag zo te trillen op de behandeltafel,de avond daarvoor ook al,dat ze eerst maar weer wat tot rust moet komen
CB diabetes versie heb wel liggen,maar er lopen met eten nog 6 rond,dat weet nooit wie wat krijgt ,dan moet ik ze alle 7 op diabetes zetten ,dan eerst maar een kweek,om zeker te zijn dat het geen of wel een bacterie is
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ik geef zelf ook de diabetes-versie aan alle katten. Heb dit nagevraagd bij cb. En de diabetes versie mag aan alle katten gegeven worden, behalve zogende/drachtige poezen en kittens.

Plaats reactie