Ik zou een hond die slecht op entingen reageert dit vaccin ook zeker niet geven.
welke klachten na rabiës enting?
Moderator: Lizzy
Re: welke klachten na rabiës enting?
Ohh, en om nog even op klachten na een rabiësenting terug te komen... wij hebben het vermoeden (bewijzen kun je het natuurlijk nooit) dat onze Jagger zijn falende alvleesklier aan de rabiësenting heeft te danken. We hebben hem op de leeftijd van 14 maanden in moeten laten slapen
.
Ik zou een hond die slecht op entingen reageert dit vaccin ook zeker niet geven.
-
zworq
Nou ik zal het je nog gekker vertellen ... in februari 2008 was er nog 'een gevalletje'. Een hond die met de veerboot uit Marokko gekomen was. Zijn naam was Cracotte ... What's in a name. En Cracotte beet dus een 12-jarig kind met z'n dolle kop. Had ie niet moeten doen want toen was het natuurlijk wel einde Cracotte.Nitus schreef: Maar er is toch een jaar of 2 geleden sprake geweest van rabiesgevallen in Frankrijk? Ik herinner mij dat omdat er toen zo'n ophef was omdat heel veel (franse) honden de 'doodstraf' boven hun hoofd hing omdat ze daartegen niet geent zouden zijn. De bron was toen geloof ik een geimporteerde hond, geen vos.
Maar ja je kan toch geen entbeleid voeren voor een incident als dat? Stel dat ie de veerboot naar Harlingen had genomen. Gaat dan heel Nederland (Frankrijk is 13 keer zo groot!) enten? Geloof ik niks van.
Ja OK theoretisch bestaat natuurlijk de kans bestaat dat je tijdens je wandeling een Cracotte tegenkomt ... Maar volgens mij heb je eerder de jackpot in de Staatsloterij hoor!
Mischien moet je een kosten/baten-analyse maken in dit geval. Voor mij zijn (op dit moment) de kosten hoger dan de baten. En dan bedoel ik dus níet de poen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja hoogst opmerkelijk niet? Alsof die vossen uit Duitsland niet de grens oversteken naar Nederland......Ink schreef: Nu heeft er een of andere mafkees vijfhonderd jaar geleden bedacht dat als je de grens oversteekt je wél moet enten. Snap jij dat? Ik niet.
nog zoiets (even of topic): Scalibor heeft een poster waar op staat waar het zandvliegje voorkomt. Nou laat die zich nou precies binnen de grenzen van Frankrijk bevinden en niet in duitsland en luxemburg
-
zworq
De mens lijdt het meest door alle hondsdolheid, teken, zandvliegjes, hartwurreme en weet ik wat voor gespuis nog meer die hij/zij vreest.
Denk ik.
Denk ik.
Ben ik met je eens hoor! Maar ik had begrepen dat ze nu in Frankrijk streng aan het controleren waren op rabiësentingen, maar dat is dus niet het geval begrijp ik van jou. Lijkt me dus een hele zorg minder voor de Frankrijkgangers!Ink schreef: Nou ik zal het je nog gekker vertellen ... in februari 2008 was er nog 'een gevalletje'. Een hond die met de veerboot uit Marokko gekomen was. Zijn naam was Cracotte ... What's in a name. En Cracotte beet dus een 12-jarig kind met z'n dolle kop. Had ie niet moeten doen want toen was het natuurlijk wel einde Cracotte.
Maar ja je kan toch geen entbeleid voeren voor een incident als dat? Stel dat ie de veerboot naar Harlingen had genomen. Gaat dan heel Nederland (Frankrijk is 13 keer zo groot!) enten? Geloof ik niks van.
Ja OK theoretisch bestaat natuurlijk de kans bestaat dat je tijdens je wandeling een Cracotte tegenkomt ... Maar volgens mij heb je eerder de jackpot in de Staatsloterij hoor!
Mischien moet je een kosten/baten-analyse maken in dit geval. Voor mij zijn (op dit moment) de kosten hoger dan de baten. En dan bedoel ik dus níet de poen.
-
zworq
Kijk dit soort dingen moet je natuurlijk voor de zekerheid even op ongeverfd hout afkloppen maar in de 4 jaar dat ik nu heen en weer sjees heb ik nog nooit controlerende mannetjes aan de grens of op straat gezien.
Dus gewoon rustig op vakantie gaan
!
Dus gewoon rustig op vakantie gaan
Zelf ga ik nooit naar Frankrijk dus ik heb geen ervaring met controles daar, maar ik ken iemand met een JR, die gaat jaarlijks in het voorseizoen in Frankrijk kamperen, ergens aan de westkust. Die heeft meegemaakt dat de politie de camping opkwam, en alle aanwezige honden ging controleren op hun enting!
-
zworq
Nahhhh Pike weet je ik geloof er gewoon níks van dat er zómaar een paar van die Louis de Funès-kes op een goede dag denken *Kom ami, gaan we even leuk toeristje treiteren. We beginnen bij tent nummer 1 en we zien wel hoever we komen tot de lunch. Gaan we daarna nog even leuk verder.* Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen? En hoe dan? Met zo'n chipafleesgeval al die honden scannen? Tatoeages zien te ontcijferen? Honden zonder chip of tatoeage? En dan kijken of dat nummer spoort met het boekje?pike schreef: Zelf ga ik nooit naar Frankrijk dus ik heb geen ervaring met controles daar, maar ik ken iemand met een JR, die gaat jaarlijks in het voorseizoen in Frankrijk kamperen, ergens aan de westkust. Die heeft meegemaakt dat de politie de camping opkwam, en alle aanwezige honden ging controleren op hun enting!
Nou jij zegt het ..... maar ik heb zéér mijn twijfels bij dit verhaal. Vergeet even ook niet dat de gemiddelde Fransman zo lui als de moord is hè. Die gaat echt niet voor z'n lol een dag aan (vreemde) honden zitten frutten!
ik denk dat mensen vaak ook te panisch denken over rabiësentingen.
Otje in geboren in Brasschaat, en ik kom van origine een kleine 30 km noorderlijker, Bergen op Zoom. Toevallig loopt daar net een landsgrens tussen.
Ik woon nu in Amsterdam, en das meer buitenland voor mij dan omgeving Antwerpen hoor
En toch waren er mensen op een bepaald kattenforum die aan me vroegen of ik Ot dan geen rabiësenting diende te geven. Voor die 20 minuten dat ze in de auto zat, en weer bij mn moeder uit de auto werd gehaald.
En sinds het Schengenverdrag is er toch vrij verkeer van goederen en personen? Volgens mij zijn mijn katten juridisch mn bezit, dus goederen. En mogen deze vrij rondreizen zonder ge-emmer in het Schengengebied.
Otje in geboren in Brasschaat, en ik kom van origine een kleine 30 km noorderlijker, Bergen op Zoom. Toevallig loopt daar net een landsgrens tussen.
Ik woon nu in Amsterdam, en das meer buitenland voor mij dan omgeving Antwerpen hoor
En toch waren er mensen op een bepaald kattenforum die aan me vroegen of ik Ot dan geen rabiësenting diende te geven. Voor die 20 minuten dat ze in de auto zat, en weer bij mn moeder uit de auto werd gehaald.
En sinds het Schengenverdrag is er toch vrij verkeer van goederen en personen? Volgens mij zijn mijn katten juridisch mn bezit, dus goederen. En mogen deze vrij rondreizen zonder ge-emmer in het Schengengebied.
Dat camping verhaal kennen wij zelf van Duitsland. Daar werd standaard in het hoogseizoen iedere week gecontroleerd op entingen op rabiës bij honden (zaten daar ook in stuk met besmetting). Maar dat ongeent gaan durf ik niet aan. Toen wij 3 jaar terug met toen nog pup grote berin naar Zwitserland gingen was zij niet geent, mocht niet, ze was bij vertrek nl. geen 12 weken. Ze werd ziek (blaasontsteking) en belande in een hele goede kliniek, maar die deden dus wel moeilijk (ze was toen wel 12 weken) en het leek er even op dat wij pup kwijt waren. Dat wil ik dus nooit meemaken dus of ze gaat mee, met enting, of ze gaat niet mee omdat ik de enting te risocovol vind.
Verzin mij nu dat ik wellicht niet zou kunnen enten en dan het boekje van de overleden hond mee zou kunnen nemen. Ze zullen zo'n chip niet controleren, penningen heb ik, en ze zijn van hetzelfde ras en kleur en weet zo'n gendarme nou aan de buiten kant of de leeftijd klopt? Of ben ik nu heel erg slecht als ik dat zou doen?
Ja, heel erg slecht, maar een mens hoeft niet altijd goed te zijn als het om de gezondheid van de hond gaat. Als ik regeltjes onzin vind, dan vind ik ook dat ik me er niet aan hoef te houden.
Ik ga ook met ongeënte honden de grens over. ik hoop niet dat de douane dit leest
Ik ga ook met ongeënte honden de grens over. ik hoop niet dat de douane dit leest
??? penning? Falco is afgelopen maandag ge-ent. De da heeft het niet over een penning gehad. Heb ik er 1 nodig in het buitenland?
Volgens mij niet. Ik geef ze ook niet standaard mee, alleen als mensen er om vragen.
Ik krijg ze wel altijd.
Maar, de laatste keer was ik er 1 kwijt geraakt. Die hond was in 2006 geent. Toen kreeg ik dus een nieuwe penning van 2008
.
Maar, de laatste keer was ik er 1 kwijt geraakt. Die hond was in 2006 geent. Toen kreeg ik dus een nieuwe penning van 2008