hoe ga ik mijn pup voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: hoe ga ik mijn pup voeren

conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Lizzy schreef: Ja weet je, het meeste zie je gewoon aan je pup. Je ziet snel genoeg of ze te vet of te dun worden (bij een Deerhound misschien net een tikje moeilijker maar met jouw ervaring gaat dat lukken). En daarnaast zie je het ook wel aan de eetlust. De eetlust moet bij iedere maaltijd gewoon goed zijn. Valt ze aan als een wolf die net doet alsof ze drie weken niks te eten heeft gehad: geef je te weinig. Komt ze een beetje kijken zo van "gut, is het alweer zover": geef je teveel. Een pup moet gezond hongerig zijn.

En voor de rest staan we gewoon allemaal paraat, 7 x 24 hrs ;D voor je paniek aanvallen die uitbreken :-* ;D
oei, ik denk dat jij van deze statement nog wel eens flink spijt zou kunnen krijgen..... nee hoor, ik ben redelijk relaxed, maar weet maar al te goed hoe ik mij zorgen maakten om mijn gratenpak Jazz, en ook zij is groot geworden ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

conleeuw schreef: oei, ik denk dat jij van deze statement nog wel eens flink spijt zou kunnen krijgen..... nee hoor, ik ben redelijk relaxed, maar weet maar al te goed hoe ik mij zorgen maakten om mijn gratenpak Jazz, en ook zij is groot geworden ;)
Welnee, we regelen gewoon een ploegendienst ;D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik deed dat altijd gewoon op zicht en de tast als ze te snel de hoeveel ophadden dan kregen ze er nog wat bij zolang ze maar niet mager werden.
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Ik heb de bestelling versvlees niet gelijk compleet in porties verdeeld, want Jake groeit ongeveer een kilo per week. Dan blijf je prutsen met de pakjes. Ik heb voor ongeveer 2 weken in porties gedeeld, en dan opnieuw bekijken. 2 kilo zwaarder, even uitrekenen wat hij dan gemiddeld krijgt, en dan weer porties voor de volgende 2 weken maken.  Beetje ruim genomen, maar het werkt goed op die manier.
In het begin (nu dus 8 weken geleden) kreeg hij ongeveer 500 gram per dag. Nu zit hij op 900 gram. per dag. Hij weegt 14 kilo.
Deze  week weer wegen, en dan weer aanpassen.. Zal wel op een kilo per dag uitkomen langzamerhand..
Ik had begrepen dat je tot 4 maand de porties aanpast, daarna ga je tot de 7e maand de hoeveelheid die er dan gegeven wordt stabiliseren, en vanaf de 7e maand langzaam verminderen tot ongeveer 2 % van het lichaamsgewicht. Ondertussen op het oog bekijken of hij niet te dik/te dun wordt.
roefus

Bericht door roefus »

Huh....een pup ?!?!?!?!
Ik zal wel wat gemist hebben  :D :D :D
Je ging toch pupsnuiven met handjes op de rug?  :P ::) :D :D :D

Maar...alles komt vast goed met de voeding, daar twijfel ik in dit geval niet over.  ;)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

roefus schreef: Huh....een pup ?!?!?!?!
Ik zal wel wat gemist hebben  :D :D :D
Je ging toch pupsnuiven met handjes op de rug?  :P ::) :D :D :D

Maar...alles komt vast goed met de voeding, daar twijfel ik in dit geval niet over.  ;)
:-[ nou ik had mijn handen op mijn rug, maar dat heeft weinig opgeleverd :-[ er komt inderdaad een pup ;)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Angelique schreef: Welnee, we regelen gewoon een ploegendienst ;D
;D ;D ;D komt volgens mij hoe dan ook goed ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik heb Kátur geloof ik 1x gewogen  :-[ :-[ en z'n eten eigenlijk nooit  :-[ :-[ en het is toch allemaal nog goedgekomen  ;D ;D maar OK, dat is een kleine hond.
Ik heb hem gewoon in het begin gegeven wat hij wilde, beetje op de gok in verhouding met wat Tara zoal at, en dan gaandeweg opgevoerd en het aantal maaltijden verminderd als hij begon te meuten.
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Leuk allemaal om te lezen! De volgende pup hier wordt uiteraard ook een verspup, ik zat er aan te denken om dan zoveel mogelijk met hele prooidieren te gaan werken om eigenlijk zoveel mogelijk complete maaltijden te voeren en niet zoals ik met de volwassenen honden doe dus een dag pens, een dag botwerk, een dag spiervlees etc. Denk dat ik dan minder snel scheef kan gaan met een pup. En doe toch alles met de ogen voeren, dus pup straks ook.
laura86
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door laura86 »

Het is allemaal niet zo eng als het lijkt hoor  :D

Ik wist niet zoveel van Barf af, en ik ben gelijk begonnen met een pup. Ook al zegt iedereen natuurlijk dat je gek ben en je pup mishandelt enzo, ben ik er toch mee doorgegaan. En nu, na 8 maanden heeft hij nog steeds geen vergroeide pootjes. Ik denk dat je wanneer je gewoon de juiste verhoudingen aanhoud en rustig aan doet met het opbouwen van vleesbotten het allemaal prima in orde zal komen.

Ik heb het menu ongeveer elke week aangepast, tot Bo een maand of 4 was. Daarna bleef het langer hetzelfde. Je merkt het snel genoeg: wordt hij te dun, geef je meer en omgekeerd. Veel succes!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

laura86 schreef: Het is allemaal niet zo eng als het lijkt hoor  :D
Nee alleen in het begin  ;D ;D
Eerst was ik bang dat de botjes niet goed zouden verteren en puplief verstopt raakte. Daarvan bleek geen sprake te zijn. Daarnaast was ik bang dat hij zou stikken in zijn botjes omdat hij ze maar niet klein gekraakt kreeg. Ondanks alle geplet gingen grote stukken zo naar binnen. Maar ja, hij bleef ademen  :D Gaandeweg komt er dan toch wat meer vertrouwen. En het gaat nu ietsje beter doordat hij wat meer kaakkracht heeft gekregen, maar ik zal een diepe zucht slaken als zijn ware kiezen in het bekkie staan!
Gisteren ben ik trouwens teruggegaan naar 2x per dag voeren. (Hij is nu vier maanden.) Hij bleef maar zeuren om eten terwijl hij toch echt genoeg kreeg over de dag. Hij had de bak nog niet leeg of stond alweer in de keuken: komt er nog wat??? Gisteren en ook vanochtend ging het prima. Hij eet alles op en zeurt niet meer.  8)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

het is niet dat ik het zo eng vindt, ik vindt/vondt het moeiljik toen Jazz klein was omdat het zo'n ongeloofelijke schrale ras is, ze zijn hoe dan ook brandje mager als ze nog jong zijn (Jazz is het nog, dat mag ook bij deze ras, net als bij de saluki) dan is het zo moeilijk om te zeggen, oh, ze is mager, dus ze mag meer, ze zijn altijd mager :P dus je moet maar gokken of ze nou meer moeten of niet, ik heb Jazz net als Olga eigenlijk gegeven wat zij wilden, overeten deed ze niet aan, trouwens, nog niet  :-\
Marlien
1-ster
1-ster

Bericht door Marlien »

Yros (mijn pup van 11 weken) Krijgt nu kvv hij vliegt op de bak af en doet net of hij uitgehongerd is.. ;D
omdat kimba (onze hond van bijna 3) op barf zit en kvv krijgt zij dus ook groente en dat vind Yros toch zo lekker ;D als kimba het "op"heeft dat moet Yros de hele bak van Kimba nog uitlikken.... ;D

Ik ga morgen bij herby bestellen en dan krijgt Yros ook alvast een kippennekje erbij. :)

Hij is nu 10 kg en krijgt 500 gr. Kimba krijgt ongeveer 800 gr per dag meestal iets meer... ;)

Groetjes Marlien
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

conleeuw schreef: het is niet dat ik het zo eng vindt, ik vindt/vondt het moeiljik toen Jazz klein was omdat het zo'n ongeloofelijke schrale ras is, ze zijn hoe dan ook brandje mager als ze nog jong zijn (Jazz is het nog, dat mag ook bij deze ras, net als bij de saluki) dan is het zo moeilijk om te zeggen, oh, ze is mager, dus ze mag meer, ze zijn altijd mager :P dus je moet maar gokken of ze nou meer moeten of niet, ik heb Jazz net als Olga eigenlijk gegeven wat zij wilden, overeten deed ze niet aan, trouwens, nog niet  :-\
Dat lijkt mij bij jouw ras ook best lastig hoor! Ik zou dan zelf gewoon af en toe op de weegschaal gaan staan en het eten daarop afpassen. En zoals eerder geschreven : eet ze daarna als een wolf of trekt ze een snuitje van "Oh. Alweer eten". Dan heb je een goede indicatie of je te weinig of teveel geeft. Gewoon lekker hongerig moeten ze zijn.

Plaats reactie