Pens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Pens

*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="Marjoleine"]
Dank je wel ;)

Heb je enig idee wat het verschil s tussen geitenmelk en koeienmelk, dat het verschil maakt bij een zogende teef?
Die honing snap ik ook niet trouwens, welke stoffen dat secifiek zijn dan.

Overigens vertelde de vriendin me dat de honing uit de winkel lang niet altijd "niet rauw" is, maar dat buitenlandse honing dat meestal inderdaad niet is.
Daar doen ze ook suikerwater bij en zo.
Natuurwinkelhoning is altijd rauw, en honing op braderiën en zo is vaak van hobby-imkers, en dus rauw.
Honing mag je nooit verhitten in de magnetron als het versuikerd is, dat moet au bain marie, anders verlies je alle voedingsstoffen.

Zo, ik heb mijn lesje braaf geleerd en doorgegeven ;)
[/quote]

Nee hoor, dat is niet waar. Ik was ook op zoek naar rauwe honing, en mijn vader heeft het voor me gevraagd in een natuurwinkel. Ze hebben de leverancier zelfs nog gebeld, maar ook die kon geen rauwe honing leveren. Uiteindelijk heb ik het hier in de supermarkt op het dorp gevonden.
marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Bericht door marsieyenna »

Ik heb ook goede ervaring met het geven van rauwe geitemelk.
Geitemelk wordt ook door mensen die niet tegen koeiemelk kunnen vaak beter verdragen.
In de tijd dat Xayenne haar nest zoogde, kreeg ze ieder dag een flinke kom geitemelk en geen problemen met diarree.
Ik woon in Rijen en kon de verze geitemelk kopen in Dorst ( ze leveren ook aan AH , maar die bewerken het )
Je kunt de geitemelk ook prima invriezen, dan hoef je niet elke keer voor een literje te gaan.
Bij gebrek aan rauwe geitemelk zou ik toch zeker geen koeiemelk geven.

Marijke
Marjoleine
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Marjoleine »

[quote="marsieyenna"]
Bij gebrek aan rauwe geitemelk zou ik toch zeker geen koeiemelk geven.  [/quote]
Ik geef nooit koeienmelk.
Wel pupmelk, want ik ben altijd nogal beducht voor kalktekorten, zeker bij grote nesten.
Maar misschien is geitenmelk wel even goed.
Karnemelk helpt ook goed, daar zit wel kalk maar geen lactose in. Door de melkzuurbacteriën is de lactose omgezet in melkzuur (zo ontstaat karnemelk) en daar hebben de darmen geen problemen mee.
Chezzies
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Chezzies »

Ik heb ook geitenmelk gegeven en veel fokkers die ik ken geven geitenmelk. De pupmelk van farmfood is volgens mij ook van geitenmelk gemaakt.
annouschka
2-sterren
2-sterren

Bericht door annouschka »

Idd,  de fokster van mijn honden speent bij met rauwe geitemelk, daarmee kan je een pup perfect grootbrengen (als de moeder bv geen melk genoeg geeft), de overschot is dan altijd voor de mama ;)
Laatst gewijzigd door annouschka op vr 22 aug 2008, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie