Staphylokokkeninfectie => diepe pyodermie/fistels vastgesteld

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Staphylokokkeninfectie => diepe pyodermie/fistels vastgesteld

vomleinetal
1-ster
1-ster

Bericht door vomleinetal »

Lizzy schreef: Volgens mij is de dosering probiotica van Arkopharma 2 capsules per dag voor een volwassen persoon. Je kunt daarvan de helft geven (de helft van de volwassen mensendosering). Ik weet niet of je AB tegelijkertijd met Hepar Sulfuris moet geven. Misschien dat Tannetje (Hitam) dat weet.

Bedankt! Ik zie dat ik het nogal onduidelijk opgeschreven had maar ik geef de Hepar Sulfuris pas als de AB is afgelopen (voor die tijd heb ik hem toch nog niet)
evenstar schreef: Arwen heeft geregeld last gehad van staphlokokkeninfectie's met Puur huid houden we dat aardig onder controle.
Mijn ervaring is dat wassen met dodezeezout beter helpt omdat dit de ph waarde van de huid niet aantast maar wel de ongenodigde gasten dood.
ipv teatree zou ik manuka olie (leptospermum scoparium) proberen Het heeft zelfs een bredere werking dan teatree  maar is op de huid veel zachter.
Ik zelf verdun het met zinkolie en smeer het op open plekjes die vaak de ander dag lekker ingedoogd zijn.
Wat fijn dat het bij Arwen aardig onder controle is, geeft mij ook weer hoop  ;). Geef jij de Puur huid altijd of alleen in bepaalde periodes? Hoe doe je dat met het wassen, was je hem helemaal en hoe vaak? Ik heb net even gekeken en ik kan het bestellen als badzout, gebruik jij dat ook? Sorry voor alle vragen maar ik ben erg blij met alle tips  :thumbup:

Ik heb net colloidaal zilver besteld ipv de teatree dus dat ga ik eerst proberen, jouw tip met de manuka olie houd ik in gedachten  ;)
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Arwen heeft het onder haar buik en oksels en als het heel erg haar poten.
Zij heeft een formaat dat ze in een hoge blauwe ikea bak kan staan/zitten en daar week ze dan 20 minuten in.
Ik gebruik dodezeezout van Zarqa . Week 1 elke dag; week 2 om de dag; week 3 en 4 om de 2 dagen als de huid er beter uit gaat zien kun je het afbouwen.
vomleinetal
1-ster
1-ster

Bericht door vomleinetal »

Rex heeft helaas niet zo'n handig formaatje  :-X,  dat wordt veel :fool: :dog: :-X  :nerves: 
Ik heb het dodezeezout inmiddels besteld, bedankt voor de tip!

Plaats reactie