Slecht eten
Moderator: eelke
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Slecht eten
goed 14 kilo vindt ik niet weinig hoor, maar goed ken haar niet natuurlijk..
het is wel een leeftijd om te gaan miepen, jammer van de brokken, kan je niet een ander merk kvv proberen?
Dat s'ochtends geven en haar s'middags verrassen met iets van beginners barf.
Gewoon wat kleine dingetjes?
Mijn groenendaelertje van goed anderhalf weegt zo'n 19/20 kilo, is wel erg schraal maar krijg daar geloof ik nooit een randje vet op.
het is wel een leeftijd om te gaan miepen, jammer van de brokken, kan je niet een ander merk kvv proberen?
Dat s'ochtends geven en haar s'middags verrassen met iets van beginners barf.
Gewoon wat kleine dingetjes?
Mijn groenendaelertje van goed anderhalf weegt zo'n 19/20 kilo, is wel erg schraal maar krijg daar geloof ik nooit een randje vet op.
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Ik heb de carnibest weer uit de vriezer gehaald, van de brokken...................ze heeft al overgeven (voor de eerste keer),ze eet al het gras wat er in de buurt is. Geen brokken meer dus. Ze gaat weer aan de carnibest en blijft daaraan (evt ander vers proberen.)
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
that's the spirit!!!
Lekker op de carnibest of ander kvv, br*kken de deur uit!!
Lekker op de carnibest of ander kvv, br*kken de deur uit!!
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Ze liep even weg van haar eten maar ging toch weer terug en is nu heerlijk de carnibest aan het eten, joepie

Goed zo Esther !! en nu doorzetten !!!
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Zo, nou vanmorgen en vanmiddag wou ze niet eten.
Ze wil gewoon alleen in de avond eten. 
Om 17.00 gegeven en om 21.00. Ze heeft het met smaak opgegeten.
Ik durf het nog niet in 1 keer te geven, ben bang dat het teveel is, ze zit nu op 750 gram carnibest per dag.
Straks als het wel kan ga ik haar gewoon 1 maal daags voeren en dan in de avond.
Ja ach zo leer je je hond kennen, hihi
Om 17.00 gegeven en om 21.00. Ze heeft het met smaak opgegeten.
Ik durf het nog niet in 1 keer te geven, ben bang dat het teveel is, ze zit nu op 750 gram carnibest per dag.
Straks als het wel kan ga ik haar gewoon 1 maal daags voeren en dan in de avond.
Ja ach zo leer je je hond kennen, hihi
Het is beter om pas met een maand of 11 op 1 x per dag kvv over te stappen.Wat eerder kan wel, maar dan kun je beter gaan barfen. Kvv is gemalen en verteert toch sneller dan barf. Voor een pup van een half jaar is (in mijn ogen) 1 x daags kvv echt te weinig.
Het kan ook zijn dat je hond haar maag van streek heeft (virusje opgelopen of zo) Een pup van een half jaar moet 'aanvallen' op het eten, normaal gesproken. Ik zou het even goed in de gaten houden en als het niet snel weer normaal is, even naar de DA voor controle.
Zo, nou vanmorgen en vanmiddag wou ze niet eten. Ze wil gewoon alleen in de avond eten.
Het kan ook zijn dat je hond haar maag van streek heeft (virusje opgelopen of zo) Een pup van een half jaar moet 'aanvallen' op het eten, normaal gesproken. Ik zou het even goed in de gaten houden en als het niet snel weer normaal is, even naar de DA voor controle.
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Als er medisch iets aan de hand zou zijn zou ze in de avond ook niet willen eten. Ik geef nu 17.00 en 22.00. Dit gaat uitstekend. Ik hou dit zo. Ik heb dit liever dan dat ze maar 1 voeding binnen krijgt.
Ze geeft een goede indruk.
Ze geeft een goede indruk.
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Een lepel gemalen pens over de carnibest doet wonderen, ze eet gewoon weer in de ochtend en avond. 
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Esther en Reza"]
Een lepel gemalen pens over de carnibest doet wonderen, ze eet gewoon weer in de ochtend en avond.
[/quote]
Het is gewoon een lekkerbek.
Gelukkig dat ze zo wel eet.
Groetjes Trudie
[/quote]
Het is gewoon een lekkerbek.
Gelukkig dat ze zo wel eet.
Groetjes Trudie
Eve was met 5,5 maand ook al loops voor de 1e keer en nu dus de 4e keer in zicht (ze is nog geen 2 jaar), Eve eet altijd slecht en heeft dat altijd al gedaan. Ze begint pas te eten als ze loops is hahahha 
Bij Eve was het ook een hele ramp met meerdere keren op een dag eten, ze at ook alleen in de avond (want dan kreeg ze honger!... heb het tot een maand of 10 aangeboden meerdere keren per dag), dit is eigenlijk nog steeds zo en nu vind ik dit minder erg aangezien volwassen en gezond is. Ik . Haar gewicht is eigenlijk wel okay, mag ietsje bij... ze is nu wat schraal (maar ook mega-energiek).
Eve ging heel lekker op versvlees en barf-producten, maar de laatste maanden wil ze weer niks....ze slaat ook weer dagen over (ze is wel ziek geweest, maar daarna at ze weer zoals gewoonlijk).... ze slaat echt haar buffers op. Ik bied haar 2 keer per dag vlees aan, maar geef haar dan beiden maaltijden 100%. Als ze in de avond eet, heeft ze haar dagbehoefte binnen....laat ze het staan, heeft Henk lekker meer! Op dit moment pakt ze alleen Smuldier aan.... ook geen Carnibest (die ze heerlijk vond!!)
Lastig van de moeiijke eters altijd...
Bij Eve was het ook een hele ramp met meerdere keren op een dag eten, ze at ook alleen in de avond (want dan kreeg ze honger!... heb het tot een maand of 10 aangeboden meerdere keren per dag), dit is eigenlijk nog steeds zo en nu vind ik dit minder erg aangezien volwassen en gezond is. Ik . Haar gewicht is eigenlijk wel okay, mag ietsje bij... ze is nu wat schraal (maar ook mega-energiek).
Eve ging heel lekker op versvlees en barf-producten, maar de laatste maanden wil ze weer niks....ze slaat ook weer dagen over (ze is wel ziek geweest, maar daarna at ze weer zoals gewoonlijk).... ze slaat echt haar buffers op. Ik bied haar 2 keer per dag vlees aan, maar geef haar dan beiden maaltijden 100%. Als ze in de avond eet, heeft ze haar dagbehoefte binnen....laat ze het staan, heeft Henk lekker meer! Op dit moment pakt ze alleen Smuldier aan.... ook geen Carnibest (die ze heerlijk vond!!)
Lastig van de moeiijke eters altijd...
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Ja inderdaad, jeetje wat vroeg loops zeg!
Ik geef nu om 17.00 en 22.00 en ik moet zeggen, ze eet geweldig nu, Joepie
Ik geef nu om 17.00 en 22.00 en ik moet zeggen, ze eet geweldig nu, Joepie
Ik kreeg in het begin altijd commentaar over haar eten, maar goed ik had ook liever dat ze 1 keer genoeg at, dan steeds weigeren bij 4 keer per dag. Het maakte hier niet uit of ik kleine beetjes gaf of 1 portie in 1.... ze wilde maar 1keer eten (in porties verdeeld zou niet goed gaan). Ik ben zelf weer een tijdje overgegaan op brokken, omdat de wanhoop van mijn niet etende pup zijn vruchten begon af te werpen. Maarrr brokken moet ze helemaal niet!! dus het werd weer snel vlees... ik heb nu alleen nog wat haaksbarf liggen (dat ging 3 weken lekker, maar naast dat ik over mn nek ga en eve het nu niet meer hoeft...) en een heleboel smuldier....ja en kippennekken, ribbetjes, koppen etc... maar die hoef ik nu helemal niet te proberen!
Eve is met haar slechte eten en vanaf kleins af aan 1 maaltijd, gewoon een gewone grote meid geworden...dus ik vind het best! Misschien gaat ze beter eten als ze een nestje krijgt, dat wil de eetlust wel eens opwekken (of niet, dan heb ik een probleem)...
Eve is met haar slechte eten en vanaf kleins af aan 1 maaltijd, gewoon een gewone grote meid geworden...dus ik vind het best! Misschien gaat ze beter eten als ze een nestje krijgt, dat wil de eetlust wel eens opwekken (of niet, dan heb ik een probleem)...
Aiji at ook slecht, maar ik heb gedaan wat hier ergens stond: Eten en na 2 minuten weghalen!
Nou dat heeft geen 2 dgn geduurd(we deden het echt niet langer dan 5-8 minuten laten staan maar dat had geen effect) en VRETEN!!!
En nu...echt alles wat we haar voorzetten FANTASTISCH!!!
Nou dat heeft geen 2 dgn geduurd(we deden het echt niet langer dan 5-8 minuten laten staan maar dat had geen effect) en VRETEN!!!
En nu...echt alles wat we haar voorzetten FANTASTISCH!!!
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Ik denk dat het slechte eten ook met de hoeveelheid carnibest te maken had. Ik heb altijd 50 gram per kilo lichaamsgewicht gegeven. Nu blijkt Reza te dik te worden, ik heb de carnibest verlaagd naar 500 gram per dag, ze is al afgevallen en ik kan haar ribben nu wel goed voelen. (volgens de richtlijnen van carnibest zou ze nu 850 gram moeten hebben) wel een groot verschil. Ik heb dus echt het idee dat ze gewoon vol zat en daarom slecht at.
Ze eet nu als een bootwerker, super
Ze eet nu als een bootwerker, super