Thanks Ordell,you're the best!!!Ordell schreef: 5 cl olijfolie, hierin 5 teentjes knoflook uitpersen. Dit 24 uur laten trekken en dan 3 a 4 dagen 2 koffielepels per dag geven.
gr.Ordell
spoelworm????
Moderator: Lizzy
-
202spots
Re:spoelworm????
-
Ordell
Voor jou altijd....202spots schreef:
Thanks Ordell,you're the best!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe wordt dit gegeven, onder het eten mengen?Ordell schreef: 5 cl olijfolie, hierin 5 teentjes knoflook uitpersen. Dit 24 uur laten trekken en dan 3 a 4 dagen 2 koffielepels per dag geven.
gr.Ordell
-
202spots
Ik had gelijk met hier,ook naar Roger geschreven in 't geval Ordell of iemand anders het niet meer wist,en ik heb net ook berichtje van Roger terug gehad.
Precies 't zelfde als Ordell...alleen ietsie anders met geven
Hoop dat Roger 't ook goed vind dat ik 't hier plak...
het is een recept van Eric Vanden Eynde.
5cl olijfolie, vijf teentjes knoflook pletten en er doorheen roeren, 3 dagen laten trekken en dan over 3 of vier dagen gespreid opvoeren.
Ik meng het gewoonlijk per koffielepeltje door een balletje gehakt.
Ik heb de knoflook in de keukenmachien gehakt,en 't zit nu in 'n potje olijfolie.
Misschien dat ik tot morgen wacht...of misschien begin ik er vanavond al mee...
Maar ik denk dat je 't 'n paar keer per dag kan geven...
net als Roger doet, in 'n balletje gehakt of versvoer stoppen en zo geven...voor 3-4 dagen.
Dus je kan het tussendoor geven EN met de eten geven.
De meeste honden vinden knoflook wel lekker,maar als ze 't niet lusten dan kan je 't apart geven in wat lekkers verpakt,dan weet je zeker dat ze het binnen krijgen.
Precies 't zelfde als Ordell...alleen ietsie anders met geven
Hoop dat Roger 't ook goed vind dat ik 't hier plak...
het is een recept van Eric Vanden Eynde.
5cl olijfolie, vijf teentjes knoflook pletten en er doorheen roeren, 3 dagen laten trekken en dan over 3 of vier dagen gespreid opvoeren.
Ik meng het gewoonlijk per koffielepeltje door een balletje gehakt.
Ik heb de knoflook in de keukenmachien gehakt,en 't zit nu in 'n potje olijfolie.
Misschien dat ik tot morgen wacht...of misschien begin ik er vanavond al mee...
Maar ik denk dat je 't 'n paar keer per dag kan geven...
net als Roger doet, in 'n balletje gehakt of versvoer stoppen en zo geven...voor 3-4 dagen.
Dus je kan het tussendoor geven EN met de eten geven.
De meeste honden vinden knoflook wel lekker,maar als ze 't niet lusten dan kan je 't apart geven in wat lekkers verpakt,dan weet je zeker dat ze het binnen krijgen.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 18 jun 2004, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ordell
Typisch een Belg, vergeten wat ie hier heeft neergeschreven.....

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=799
-
Ordell
En ik zou het niet meerdere keren per dag geven want dan krijgt ie zoveel olijfolie binnen dat ie daar weer van aan de schijterij gaat... 
-
202spots
Ordell schreef: Typisch een Belg, vergeten wat ie hier heeft neergeschreven.....![]()
Nou magge we kiezen dan???
Zag in ieder geval dat het uit de BIEB vandaan kwam,en DAAR had ik natuurlijk niet gekeken!!
Maar Ordell..geef jij dan 2 koffielepels tegelijk?
En hoe groot is 'n koffie lepel?
Theelepeltje is klein,koffie lepel is groter? Net als 'n toetje lepel?Of suikerschep?
Soeplepel is groot...opscheplepel is helemaal groot...
En wanneer je 2 lepels geeft ...dan is het toch meer knoflook dan olie denk ik?
En is het dan ook niet de bedoeling dat ze wat meer gaan poepen zodat de wormen erUIT gepoept worden?
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 18 jun 2004, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ordell
Ik denk niet dat het de bedoeling is om meer te gaan poepen, de wormen komen er toch wel uit.
Ik heb toevallig een week geleden weer deze kuur aan mijn honden gegeven en ik geef die 2 lepels gewoon in 1 keer. Qua formaat moet je denken aan een lepel waarmee je in de koffie roert. Dit gaat trouwens alleen op voor mensen die melk of suiker of beide in de koffie gebruiken anders hoef je niet te roeren en weet je misschien niet wat voor een lepel ik bedoel.....of loop ik weer te zemelen....
Je moet gewoon een mix van dit spul op je lepeltje scheppen, dus gewoon olie met die knoflookstukjes...En dan komt het niet aan op een beetje meer of minder.
Ik heb die pup nog nooit anders ontwormt en ik weet zeker dat ie geen wormen heeft..
Ik heb toevallig een week geleden weer deze kuur aan mijn honden gegeven en ik geef die 2 lepels gewoon in 1 keer. Qua formaat moet je denken aan een lepel waarmee je in de koffie roert. Dit gaat trouwens alleen op voor mensen die melk of suiker of beide in de koffie gebruiken anders hoef je niet te roeren en weet je misschien niet wat voor een lepel ik bedoel.....of loop ik weer te zemelen....
Je moet gewoon een mix van dit spul op je lepeltje scheppen, dus gewoon olie met die knoflookstukjes...En dan komt het niet aan op een beetje meer of minder.
Ik heb die pup nog nooit anders ontwormt en ik weet zeker dat ie geen wormen heeft..
Laatst gewijzigd door Ordell op vr 18 jun 2004, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
202spots
Terwijl ik Roger's mailtje hier aan 't plakken was,schreef hij al gelijk terug dat hij TE vlug had geschreven,en inplaats van 24 uur laten trekken had ie per ongeluk 3-4 dagen neergezet.
Dus zoals Ordell,Roger zijn eerste bericht had neer gezet is zoals het moet!
5 cl olijfolie, hierin 5 teentjes knoflook uitpersen.
Dit 24 uur laten trekken en dan 3 a 4 dagen 2 koffielepels per dag geven.
-
Ordell
202spots schreef: Terwijl ik Roger's mailtje hier aan 't plakken was,schreef hij al gelijk terug dat hij TE vlug had geschreven,en inplaats van 24 uur laten trekken had ie per ongeluk 3-4 dagen neergezet.
En als je er ook nog een takje tijm, een stukje gember en een rood pepertje in doet, heb je heerlijk olie om te roerbakken!
njammie, heerlijk receptje!!!Hitam schreef: En als je er ook nog een takje tijm, een stukje gember en een rood pepertje in doet, heb je heerlijk olie om te roerbakken!
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
Dit zou je dus ook aan een drachtige teef kunnen geven ?
Ik heb namelijk net een vraag gehad van iemand die een door mij gefokte teef heeft, die nu ruim 6 weken drachtig is.
De dierenarts heeft haar gezegd, dat ze de teef 2 weken VOOR de bevalling moet ontwormen

Ik heb haar gezegd NIET DOEN !!!!!
maar met dit receptje zou het wel kunnen ?
Ik heb namelijk net een vraag gehad van iemand die een door mij gefokte teef heeft, die nu ruim 6 weken drachtig is.
De dierenarts heeft haar gezegd, dat ze de teef 2 weken VOOR de bevalling moet ontwormen
-
202spots
Heeft ze wormen ???Karin & Pyrs schreef: Dit zou je dus ook aan een drachtige teef kunnen geven ?
De dierenarts heeft haar gezegd, dat ze de teef 2 weken VOOR de bevalling moet ontwormen![]()
![]()
Ik heb 'n idee dat de knoflook wel gegeven kan,maar misschien is het beter als Tannetje zegd wat zij er van denkt?
Het is in mijn mening in ieder geval beter als wormkuur van de DA toch ???
Tannetje??? Behalve de takje tijm, gember en rood pepertje voor de Humans...
WAT of HOE doe je 't wanneer je de honden koflook als wormkuur geeft ???