Uitwerking Prednison

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Uitwerking Prednison

*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

En als die zweertjes er niet zijn heeft ze wel of geen jeuk???

Ik herken nl veel van jouw verhaal in de mijne, al heb ik er minder voor gedaan EN heeft Gandor er gewoon veel minder last van.
Het enige wat bij Gandor heeft geholpen - en eigenlijk ook nog maar betrekkelijk - is een antibiotica kuur Baytrill. (ook heerlijk voor je geldbuideltje, maar goed...zere pootjes is ook niets).
Nu het buiten wat natter word merken we gelijk dat het met de voetzooltjes ook weer slechter gaat. We kunnen drogen wat we willen maar feit blijft dat hij buiten loopt in/op het natte. Nu moet ik eerlijk zeggen dat Gandor er geen jeuk aan heeft alleen wanneer het echt heel erg is.
Alleen vraag ik me af.....is het jeuk of pijn waarom ze dan knagen ???

Over prednisolon.......hier geen kuren meer maar dat komt omdat ik weet hoe mijn honden erop reageren. Heel soms krijgt Gandor 1 dag 5 tabletjes van 5 mg als hij stijf onder de bulten zit van kop tot teen en het is dan gelijk mis......plassen, ellendig voelen enz enz.

Maar ik kan me voorstellen dat als je echt wanhopig bent het wel probeert  ;)
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Hier is het...jeuk...bijten/likken nog niet open..en de jeuk verergerd door het likken heb ik het idee en dan kan ze ze in 1 nacht helemaal open bijten tot de hele bovenste huidlaag weg is en dan is het rood en dik met korstjes..en als ik daar niks aan doe dan gaat het smetten
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Heb ook een hond 4 jaar op de dexamethason gehad ivm rugproblemen. Hij had geen last van bijwerkingen zoals veel drinken, slapen enz. Bleef altijd vrolijk.
Ook nu heb ik een hondje met veel huidklachten. Ook al veel geprobeerd zoals eliminatiedieet, klassiek homeopatisch arts. Maar niets hielp, alhoewel ik wel het idee heb dat ze toch een overgevoeligheid heeft voor een bepaalde voedingsstof. Ben dat nog aan het uitzoeken. Maar als ze erg veel jeuk heeft dan geef ik haar wel de dexo ook al is het troep. Want haar zo veel jeuk te zien hebben is niet leuk. Ook de kwaliteit van leven is belangrijk. Maar ook zij heeft tot nu toe geen last van veel drinken slapen o.i.d. Nu heeft zij ook geen hoge dosering nodig dus wellicht ligt het daaraan.
dinnee
3-sterren
3-sterren

Bericht door dinnee »

Ik ben met mijn pup ook al 1,5 maanden bezig. Hij is nu bijna 3 maanden... Een paar weken terug kreeg hij een behandeling van de dierenarts tegen huidmijt en die hielp echt heel goed. Hij heeft toen 3 weken bijna geen last gehad. Maar nu is het alweer 2 weken vol raak.. Hij knaagt zijn hele pootjes kaal en ik wordt er zo moedeloos van! Het lijkt wel heviger terug gekomen dan voor de behandeling van de dierenarts.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Jaia heeft vanmorgen de eerste 3 tabletjes prednoral gekregen (dat is 15 mg!)...ze ligt nu ernstig relaxed te slapen...en ik weet niet of dat al door de pred komt...maar het is iig fijn om naar te kijken..gisteren was het nog oogjes dicht...jeuk, bijten bijten bijten...en weer oogjes dicht...
Ze moet nu eerst 4 dagen 3 tabletjes...dan 4 dagen 1,5 per dag en dan 8 dagen 1,5 om de dag...en dan afbouwen op effect...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik hoop dat het gaat helpen, ik heb met Ziggy ook overwogen om prednison te geven, maar de reden dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan is omdat het symptoombestrijding is (en ik had de hoop dat haar toestand zou verbeteren), nu gaat het voor haar doen heel goed met haar huid, ze heeft nog weleens last en ze heeft ook weleens ontstekingen tussen de pootjes, maar het gaat niet ten koste van haar geluk en plezier en eigenlijk heeft ze vaker geen last van haar huid dan wel (dat was 2 jaar geleden wel anders).

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na alles wat je al hebt geprobeerd toch wil proberen wat prednison voor haar doet, want het is niet niks als het leven van je hond minder leuk wordt door die verschrikkelijke jeuk. Dus ik vind niet dat prednison alleen een oplossing is als het een kwestie van leven of dood is, als een hond ongelukkig is, chronisch jeuk heeft en hierdoor geen leuk leven heeft dan kan ik me voorstellen dat je dit probeert.

Wat fijn dat je al verbetering ziet  ;) Volgens mij kan dat wel zo snel hoor, want het blijft natuurlijk een paardenmiddel.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Jouw verhaal klinkt me zoooooo bekend in de oren, ik heb hier twee honden met dezelfde  problemen, ik moet eigenlijk zeggen HAD 2 handen. Heel veel jeuk , oren ontstoken, maar vooral de voeten kapotbijten

Wat heb ik gedaan?
De reguliere DA werd een allergie vastgesteld middels bloedonderzoek( screeningtest), en die was  positief op mijten, schimmels, gisten , vlooienspeeksel, pollen van grassen en bomen
Met die uitslag op zak (fotokopie gevraagd)  ben ik naar een homeopatisch en holistisch werkend DA gegaan.
Daar hebben mijn honden Mifloran gekregen, dat is een  een probioticum, 6 maal  een prik( anti-toxinen) en voor een hond die op pred. stond kreeg ik  een Japanse kruidenpoeder.
sho-Shei-ko-to  :o :o of zoiets.
In elk geval een poeder wat in Japan door de ziekenfondsen wordt vergoed, en in ziekenhuizen wordt gebruikt om de negatieve bijwerkingen van prednison uit te schakelen.
Verder gaf ik puur pollen van puur natuur, en puur huid ook van puur natuur.
gekocht va I.N. bij de paardendrogist

Nu ben ik 7 maanden verder, Bindi is helemaal van de klachten af, en Noxy gaat vanmiddag haar spuitje weer halen, al denk ik zelf dat de laatste prik is , anders de voorlaatste. Noxy gebruikt nu nog een halve tablet prednison per dag voor een hond  van 45 kg.
Ik hoop in december ook de laatste  pred . te geven aan haar, daarna zien we wel verder.
Zichtbaar heeft ze in elk geval geen klachten meer.
Ja en last but not least, helemaal gaan barfen

Ik kan het niet hard genoeg roepen, mijn honden zijn klachtenvrij, en dat had ik een jaar geleden niet durven denken.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal, en wil je meer weten, dan mag je me alles vragen , in een PB wil ik je graag te woord staan.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Kijk! daar heb ik veel aan...een beetje hoop om die vervelende pred minder schadelijk te maken! Ik zou graag het adres willen hebben van die DA...al moet ik wel echt nog even sparen voor we dat kunnen gaan doen...zo onderhand zijn de reserves een beetje op!
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Nicky schreef: Kijk! daar heb ik veel aan...een beetje hoop om die vervelende pred minder schadelijk te maken! Ik zou graag het adres willen hebben van die DA...al moet ik wel echt nog even sparen voor we dat kunnen gaan doen...zo onderhand zijn de reserves een beetje op!
Ik stuur je een mail
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

tnx!
boutcha
2-sterren
2-sterren

Bericht door boutcha »

Hier ook eentje dat om de 2 dagen 1 pilletje van 5mg neemt en heeft er niks van last van , zelfs een mooie blinkende vacht en even aktief als anders  ;D.

Hij is gestart op een hele hoge dossis en dan afgebouwd , toen hij de hoge dossis had dronk en plaste hij wel veel meer .
Maar 2 al zo een 1,5 jaar verder op onderhoudsdossis geen problemen mee.
Het is wel een grote hond mechelaar denk zo een 40kg ; en hij heeft een auto immuimziekte dus kan inprincipe niet zonder het spul  :(.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

mja...tot nu toe heeft ze niet raarder gedaan dan ze normaal doet! Alleen heel lang geslapen en niet meer gekrabt...het is heerlijk om even geen jeukhond te zien...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Nicky schreef: mja...tot nu toe heeft ze niet raarder gedaan dan ze normaal doet! Alleen heel lang geslapen en niet meer gekrabt...het is heerlijk om even geen jeukhond te zien...
Wat fijn zeg!!!
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

ja zeker! vandaag is ze ook erg rustig maar wel vrolijk...ze kwam net alweer speeltjes brengen...dr pootjes zien er ook rustiger uit omdat ze niet steeds geirriteerd worden...

Plaats reactie