Gelukkig heb je daar geen nieuwsbrieven voor nodig. Dit is gewoon het artikel/boek van Mogens Eliasen!Nyncke schreef: Bedankt voor het plaatsen van dat artikel!
Ik kijg al zoveel nieuwsbriefen maar ik ben altijd in voor een intresant artikel!!
vastendag(en)
Moderator: Lizzy
Re: vastendag(en)
Ik schreef al het zal hier ook wel staan.

Ik quote jou ook niet*Marga* schreef: Ik schreef al het zal hier ook wel staan.
![]()
-
Nyncke
Ja, alleen vind ik het (als beginner) lastig zoeken. Dus ik lees wat langskomt en zodra er iets intressants is haak ik daar op in.
Ja nee, tuurlijk. Ik zou zelf altijd enige terughoudendheid betrachten bij nieuwsbrieven van vleesboertjes. Ze hebben er misschien verstand van maar misschien ook niet. Maar goed, als beginner is het dus niet verkeerd om het in het Nederlands vertaalde e-boek van Mogens Eliasen te lezen. Daar staat namelijk ook goed in beschreven hoe je je hond laat wennen aan grotere maaltijden en vastendagen.Nyncke schreef: Ja, alleen vind ik het (als beginner) lastig zoeken. Dus ik lees wat langskomt en zodra er iets intressants is haak ik daar op in.
Want leuk, zo'n nieuwsbrief maar het is toch niet te hopen dat allerlei mensen ineens zomaar aan het vasten slaan en van de een op de andere dag een zeer grote hoeveelheid voer bij hun hond naar binnen kiepen..... Dat is namelijk vragen om problemen. En volgens mij komt deze nieuwsbrief weg van een vleesboertje die ook in brokken doet. Je moet er toch niet aan denken dat die klanten deze brief krijgen en een grote baal brokken bij hun hond naar binnen gooien
-
Antonia
- 5-sterren

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bovendien gaat men in veel van dit soort nieuwsbrieven uit van de "gemiddelde" hond. Ik kan me bij de theorie die Eliassen hanteert heel veel voorstellen, desondanks ben ik van mening dat deze methode niet voor elk type hond / elke hond geschikt is.Lizzy schreef: Ik zou zelf altijd enige terughoudendheid betrachten bij nieuwsbrieven van vleesboertjes. Ze hebben er misschien verstand van maar misschien ook niet. Maar goed, als beginner is het dus niet verkeerd om het in het Nederlands vertaalde e-boek van Mogens Eliasen te lezen. Daar staat namelijk ook goed in beschreven hoe je je hond laat wennen aan grotere maaltijden en vastendagen.
Want leuk, zo'n nieuwsbrief maar het is toch niet te hopen dat allerlei mensen ineens zomaar aan het vasten slaan en van de een op de andere dag een zeer grote hoeveelheid voer bij hun hond naar binnen kiepen..... Dat is namelijk vragen om problemen.
Met het klakkeloos overnemen van gedeeltes van teksten uit het e-boek van Eliassen in een nieuwsbrieven loop je het risico dat mensen ergens aan beginnen zonder de noodzakelijke achtergrondinformatie te begrijpen. Zelf zou ik daar heel voorzichtig mee zijn.
Mijn volwassen en gezonde honden eten één maal per dag. Ik doe met mijn ras niet aan vastendagen.
-
Huskymeisje
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik doe ook niet aan vastendagen. Ik voer ze 1 keer per dag de vleesmaaltijd. Soms heeft een van de honden geen trek en eet dan dus weinig tot helemaal niets. Dat is dan voor mij de vastendag. Moeten ze zelf maar weten.