1 x per dag voeren
Moderator: Lizzy
-
annetenmick
- 3-sterren

Re: 1 x per dag voeren
Nou das toevallig. Ik wilde dus ook net deze vraag stellen. Ik zit er ook over te denken maar ben bang dat hij dus zo vreselijk gaat bedelen. doet hij nu al zoveel.
Waarom voeren jullie 1x perdag dan ? Om van het gebedel af te zijn of zijn er nog meerdere redenen ?
Hoelang deed je hond er over om het te "accepteren"dat hij sochtends niks meer krijgt ?
Waarom voeren jullie 1x perdag dan ? Om van het gebedel af te zijn of zijn er nog meerdere redenen ?
Hoelang deed je hond er over om het te "accepteren"dat hij sochtends niks meer krijgt ?
-
crutz
- 5-sterren

- Contacteer:
voer hier zelfs om de dag, de reuen krijgen dan circa 2,5 kilo de teven tussen de 1,5 en 2 kiloDesta schreef: In mijn vraag van vandaag (maandag) zie ik dat veel mensen 1 x per dag voeren. Ik zou dat ook graag gaan doen, maar wat ik me afvraag. Krijgen de honden dan niet in 1 x heel erg veel naar binnen? We hebben het dan over bot, vlees en groenten. Ze zijn dan natuurlijk wel ff heerlijk bezig met eten, maar is dat niet veel? Ik zou bijvoorbeeld graag 's avonds laat voeren na alle wandelingen. Dat kan natuurlijk nog niet met Hummer, die krijgt nu nog 3 x...
heb hier nu een heer nog zitten die net zo oud is als jouw Hummer (van 9 aug dit jaar) omdat hij nog wat langer moet wachten op zijn transport naar Israel, maar die eet ook nog maar 2x per dag en het beste eet hij op de momenten dat de rest ook krijgt, de andere keren eet hij veel minder....maar wel genoeg hoor
en antwoord op de vragen van annetenmick,
merk dat sinds ik om de dag voer ze meer voldaan zijn, het zijn grotere stukken, lekker voor het slapen gaan knagen en scheuren en volledig voldaan gaan slapen (voer ook regelmatig "te" veel en haal dan weg wat sochtends over is), dan lekker een uitbuik-dagje om de avond er na (of de dag daarna (dus net voor het weer voeren) te gaan trainen.....merk gewoon dat ze meer genieten en op de trainingsmomenten aktiever zijn dan bij dagelijks voeren, gebedel heeft het hier niets mee te maken.
hier hebben ze nooit moeite gehad met accepteren dat ze sochtends of iedere dag niets meer kregen, maar heb dan ook makkelijke honden met voeren, t zijn geen bedelaars en voer idioten....
-
annetenmick
- 3-sterren

En diegene die 1x per dag voeren zijn dat volledige barfers of zijn er ook die kvv 1x per dag voeren ?
Mick is er 1 die veel knaag behoefte heeft, dus vandaar dat ik de overstap nog niet zie zitten.
Eten wolven ook maar 1x per dag dan ?
Mick is er 1 die veel knaag behoefte heeft, dus vandaar dat ik de overstap nog niet zie zitten.
Ik voer één keer per dag en geef kvv. De reden dat ik over ben gegaan van 2 naar 1 is omdat de porties dan groter kunnen zijn. De 'overstap' van 's ochtends brokkken (die die toch al bijna nooit at) en 's avonds blikvoer naar alleen 's avonds kvv is ons allebei prima bevallen. Heb hier geen nadelen van ondervonden.
Die eten soms zelfs een paar weken nietannetenmick schreef: En diegene die 1x per dag voeren zijn dat volledige barfers of zijn er ook die kvv 1x per dag voeren ?
Ik ben overgestapt omdat ik t kleine porties vond en bij barf dat wat lastig vond met verdelen.
Khami at toen nog KVV met heel af en toe wat barf en Mazoe barfte al volledig. Beide heb ik overgezet naar 1keer.Bij Khami beetje afgebouwd. Binnen een week waren we van t zeuren om eten af.
Khami at toen nog KVV met heel af en toe wat barf en Mazoe barfte al volledig. Beide heb ik overgezet naar 1keer.Bij Khami beetje afgebouwd. Binnen een week waren we van t zeuren om eten af.
Zoals Laura schrijft: die eten soms dagen, soms weken niet. Als er gewoon niks te vreten valt. Maar ze eten soms ook 4 keer per dag iets kleins. Maar jouw gedomestiseerde huishond is natuurlijk geen wolf.....annetenmick schreef: En diegene die 1x per dag voeren zijn dat volledige barfers of zijn er ook die kvv 1x per dag voeren ?
En ik voer 1 keer per dag uit gemakzucht. Ik merk bij mijn honden geen verschil. Hoewel? Ik vind Brutus zeikeriger geworden om z'n eten. Ik vind dat Linga meer gorigheid eet in het bos. Dat zijn nadelen. Pinkel daar-in-tegen doet het beter op 1 maaltijd. Zo at zij 's morgens nog wel eens gras en gaf ze gal over: dat doet ze nooit meer sinds ze 1 keer per dag eet.
Dus volgens mij is het verstandig om dat te doen wat bij jou en je honden past. Uitproberen en bestuderen.
-
Desta
- 3-sterren

- Contacteer:
Bedankt voor alle antwoorden, hier kan ik echt wat mee. Ik vind het dus ook lastig om kleinere porties te maken. Ik ga hier ook maar over op 1 keer per dag. Hopen dat dat goed gaat met Phenna, die is tenslotte pas 7 mnd oud.
-
annetenmick
- 3-sterren

Desta mijn reu is 8 mnd oud en ik ga het volgende week ook proberen denk ik. Mijn man vind het maar apart. Maar ja die denkt meer in het is zonde voor dat beestje. Hij is zelf ook een lekkere eter 8)
Ja dat had mijn man dus ook en vasten vind ie helemaal niets.annetenmick schreef: Desta mijn reu is 8 mnd oud en ik ga het volgende week ook proberen denk ik. Mijn man vind het maar apart. Maar ja die denkt meer in het is zonde voor dat beestje. Hij is zelf ook een lekkere eter 8)
Ik zei hallo de honden vasten jij hoeft niet mee te doen hoor
-
Huskymeisje
- 5-sterren

- Contacteer:
hier krijgen de honden 's ochtends een licht ontbijtje. Ze krijgen dan verdeeld over de week groentemix, kefir, biogarde of een eitje. Dit doe ik niet bij de vleesmaaltijd omdat ze dit dan niet opeten. Ik zou het liefst alles 's avonds geven. Hoe doen jullie dit? Geven jullie echt alles op 1 tijdstip?
De vleesmaaltijd krijgen ze 's avonds zo tussen 7 en 11 uur. Hangt er vanaf of er nog getraind wordt of niet.
De vleesmaaltijd krijgen ze 's avonds zo tussen 7 en 11 uur. Hangt er vanaf of er nog getraind wordt of niet.
-
oDB van Angela
- 1-ster

- Contacteer:
Ook ik voer ze 1x per dag, Yazoo van 6 maanden krijgt nu 's morgens een kleine maaltijd, maar soms ook niet (afhankelijk van de grootte van de maaltijd de avond ervoor) het gaat prima, alleen als ik ze dan uiteindelijk eten ga geven... is het een koor van ongeduld hiero.. piepen, zeuren.. maar goed, ze willen graag eten, en dat kun je horen!! Onze puppies van ruim 5 weken beginnen nu ook vaster te eten.. vanmiddag krijgen ze een eendagskuiken.. ben benieuwd.. ene pup is al verder dan andere.. ze eten nu vanaf 3 weken 1 van de vleesmixen van herby, doe daar al wat groenten, kwark enz bij.. en dat eten ze prima.. nu pens gehad en spiervlees,, gisteren kipvleugel, maar de helft wist op het rond lopen met het vleugeltje in bek, nog niet goed wat ze ermee moesten.. ze hebben ook wel knars gekregen voor het knabbelwerk, want ze doen er nog niet echt iets mee... zie foto's

-
Desta
- 3-sterren

- Contacteer:
ach gos Angela.... wat ontzettend leuk zo. Over een jaar of 2 a 2,5 zal Phenna gedekt worden (als alles goed gaat natuurlijk) en dan wil ik het nest ook beslist op vers afspenen 
-
oDB van Angela
- 1-ster

- Contacteer:
ja, heel gaaf vind ik het.. ben nog wel aan het speuren om groenteprutje zo compleet mogelijk te maken.. dus lees me rot en zie helaas nogal eens wat tegenstelllingen staan..Desta schreef: ach gos Angela.... wat ontzettend leuk zo. Over een jaar of 2 a 2,5 zal Phenna gedekt worden (als alles goed gaat natuurlijk) en dan wil ik het nest ook beslist op vers afspenen![]()
ene zegt geen ei geven met vlees... bij de ander gooien ze dat wel door elkaar..
Wat wat een gave foto's van de pupsels met hun barf.