Bolketje wankelt en valt om... opnieuw 4 maart
Moderator: Lizzy
-
Anthraciet
- 5-sterren

Re: Bolketje wankelt en valt om...
Het klinkt mij ook als een hersenbloeding, mijn Chakka heeft op het moment precies hetzelfde (voor hem de 2e keer).
Mijn dierenarts (tevens fokker van deze hond) adviseerde hem aspirine te geven, omdat dat zorgt dat het bloed dun blijft.
Een hersenbloeding is namelijk geen bloeding, maar een bloedprop die wegschiet. En door aspirine zorg je dat dat niet nog een keer gebeurd.
De dosis is wel afhankelijk van het formaat van de hond natuurlijk. Je moet overigens wel de écht asprinie hebben, dus geen paracetamol of ibuprofen e.d.
Mijn hond krijgt 2x per dag 1 aspirine (kinderdosis), maar dat is een hond van 50 kilo.
De vorige keer hielp het bij hem erg goed en ook nu heb ik het idee dat het langzaam weer wat beter met hem gaat. Tevens krijgt hij 1x per dag een vitamine B complex tablet wat zijn herstel moet stimuleren.
Maar het kan weken duren voor hij weer de oude is, en eventueel kan hij er ook wel wat aan overhouden, dat kan je na een hele tijd pas goed zeggen.
Mijn dierenarts (tevens fokker van deze hond) adviseerde hem aspirine te geven, omdat dat zorgt dat het bloed dun blijft.
Een hersenbloeding is namelijk geen bloeding, maar een bloedprop die wegschiet. En door aspirine zorg je dat dat niet nog een keer gebeurd.
De dosis is wel afhankelijk van het formaat van de hond natuurlijk. Je moet overigens wel de écht asprinie hebben, dus geen paracetamol of ibuprofen e.d.
Mijn hond krijgt 2x per dag 1 aspirine (kinderdosis), maar dat is een hond van 50 kilo.
De vorige keer hielp het bij hem erg goed en ook nu heb ik het idee dat het langzaam weer wat beter met hem gaat. Tevens krijgt hij 1x per dag een vitamine B complex tablet wat zijn herstel moet stimuleren.
Maar het kan weken duren voor hij weer de oude is, en eventueel kan hij er ook wel wat aan overhouden, dat kan je na een hele tijd pas goed zeggen.
Beroerte was ook t eerste wat ik dacht.
Heel veel stertke en hopelijk knapt Bolke snel weer op
Heel veel stertke en hopelijk knapt Bolke snel weer op
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
oh bah sieneke, ik hoop dat hij nog een beetje bijdraaid
ik duim de komende dagen in iedere geval op een redelijk tot goed herstel 
-
bas rouge
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben vanochtend met hem bij de dierenarts geweest. Het lijkt het meeste op een perifeer vestibulair syndroom. Hij heeft wat primperan gehad tegen de misselijkheid en verder moet ie de komende dagen/weken weer opknappen. Hij kan er een scheve kopstand van overhouden. Hij is duidelijk gedesorienteerd, loopt dronken en zijn ogen trekken onwillekeurig en systematisch naar 1 kant maar hij geeft verder geen beeld van een zieke hond. Afwachten maar verder.
aCHOS!Hoop dat hij snel opknapt!
veel sterkte ik hoop dat hij snel opknapt
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
agosie, ik hoop dat dat primperan helpt 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Bah, wat naar!
Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ahhh wat zielig!
Heeft hij nu alleen Primperan tegen de misselijkheid gekregen? Niet iets specifiek tegen de evt. ontsteking en het scheef houden van zijn kop?
Heeft hij nu alleen Primperan tegen de misselijkheid gekregen? Niet iets specifiek tegen de evt. ontsteking en het scheef houden van zijn kop?
-
MirandaK
- 3-sterren

- Contacteer:
Wat klinkt dat zielig zeg! Ik had nog nooit van een perifeer vestibulair syndroom gehoord en google is je vriend dus... kwam ik ook op een DA-site waarbij ze aangeven dat oorontsteking een mogelijke veroorzaker is van dit syndroom. Misschien moet je zelf eens googlen, misschien heb je er iets aan. Heel veel sterkte in ieder geval voor jullie beiden!
-
bas rouge
- 5-sterren

- Contacteer:
Primperan is idd. het enige dat hij nu krijgt. Een van de mogelijke oorzaken is idd. een oorontsteking maar daarvan is bij Bolke geen sprake. Het schijnt wel vaker voor te komen bij heel oude honden en behandeling is niet nodig/mogelijk. Het ziet er erg naar uit voor mensen en ik ben er erg van geschrokken maar het moet gewoon zijn tijd hebben. Hij bleef vanmiddag wel misselijk (of de primperan was uitgewerkt tegen een uur of 3) dus hij heeft een kwart pilletje, als voorgeschreven gekregen en daarna was zijn misselijkheid wel weer weg. Straks kijken of ie wat eten wil. Arm dronkenmannetje.
Ach gossie.... arme Bolke
. Ik hoop dat hij snel weer opknapt! Heel veel beterschap 
-
Edelgrijsje
- 4-sterren

Nou, ik hoop dat ie weer een beetje opknapt...zelf heb ik ook primperan gehad toen ik een keer heel misselijk was, het helpt wel goed.
sucses hoor!
sucses hoor!
Ach gossie, je kleine menneke.... Geef hem maar een dikke knuffel
. Ik hoop dat hij snel opknapt!