Combinatie KVV/Barf?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Combinatie KVV/Barf?

millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="milik"]
De Barf rekenhulp heb ik door Lizzy gemaild gekregen en later ook nog van Deesje  een rekenhulp waar je ook KVV in kunt voeren. Het is dat je niet digitaal kunt fluisteren, daarom maar tussen aanhalingstekens "ik kom er niet uit  :-[  "
Ik ben toch nog maar weer eens opnieuw in de rekenhulp gedoken ( diegene waar je ook KVV kunt invoeren) Het ziet er al wat vertrouwder uit :) maar ik heb m.n. over de onderste drie regels  van die rekenhulp een vraag.
In mijn fictieve voorbeeld ben ik uitgegaan van 1400 gr. KVV per week. Is nu de onderste regel wat ik per week aan bot/spier/orgaan/groente moet bijvoeren?
Of toch de tweede regel "berekend" ? Hoop dat mijn vraag  een beetje duidelijk is

Gewicht (kg) 23 hoeveelheid/dag (kg) 0,69 Vleesbot 50 2,415
Percentage 3 hoeveelheid/week (kg) 4,83 Spiervlees 25 1,2075
Orgaanvlees 15 0,7245
Groente 10 0,483

gr KVV gr vleesbot gr spiervlees gr orgaanvlees gr groentemix extra
ma 200 250 125 40

di 200 250 125 40

woe 200 250 125 40

do 200 250 125 40

vrij 200 250 125 40

za 200 250 125 40

zo 200 250 125 40

totaal 1400 1750 875 0 280
berekend 2415 1208 725 483
Totaal -kvv 1400 1715 857,5 514,5 343
Laatst gewijzigd door millyckk op do 04 dec 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Bij het copieren en plakken zijn de rijtjes verschoven en ik krijg dat niet verandert :(  Ik denk dat het erg onduidelijk is zo dus ik ga het op een andere manier proberen!
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Ik neem in de bereking van de rekenhulp alleen mee wat ze aan grammen 's avonds eten. Ik doe daar dus niet de KVV bij.
Flynn krijgt bij mij totaal 900 gr waarvan 's morgens 400 gr KVV in de rekenhulp zet ik dus alleen de 500 gr BARF van 's avonds, begrijp je?
Probeer het nog eens en kijk wat er dan uitkomt.
Je hoeft trouwens niet elke dag alles te geven anders krijg je van die kleine beetjes.

Groetjes Trudie
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="Red_Hunter"]
Ik neem in de bereking van de rekenhulp alleen mee wat ze aan grammen 's avonds eten. Ik doe daar dus niet de KVV bij.
Flynn krijgt bij mij totaal 900 gr waarvan 's morgens 400 gr KVV in de rekenhulp zet ik dus alleen de 500 gr BARF van 's avonds, begrijp je?
Probeer het nog eens en kijk wat er dan uitkomt.
Je hoeft trouwens niet elke dag alles te geven anders krijg je van die kleine beetjes.

Groetjes Trudie
[/quote]

Die kleine beetjes, daar hik ik ook tegenaan, maar heb het wel even nodig om het te kunnen snappen :-[  Verder begrijp ik dat je niet alle orgaan voor een hele week moet geven omdat ze dan aan de slinger gaan? En dat groentes ook weer in een bepaalde combi moeten... Nou ja, voor mij wordt het weer even uitgesteld omdat de tweedehands aangeschafte vriezer niet blijkt te werken  :(
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

milik schreef: Die kleine beetjes, daar hik ik ook tegenaan, maar heb het wel even nodig om het te kunnen snappen :-[  Verder begrijp ik dat je niet alle orgaan voor een hele week moet geven omdat ze dan aan de slinger gaan?
Dat geldt niet voor alle honden hoor, als je er dan bv een niet al te bevleesd vleesbot bij doet heb je bijna zeker nergens last van. En Fedor heeft tijdenlang zijn orgaanvleesmix verdeeld over 2 porties per week samen met groentemix gegeten (zonder vleesbot erbij), dat is volgens sommige berichten die je hier leest geen goed plan, maar hij had nergens last van. Niks geen dunne poep of diarree ;). Dus het is 'gewoon' een kwestie van uitproberen wat voor jouw hond wel of niet werkt
En dat groentes ook weer in een bepaalde combi moeten... Nou ja, voor mij wordt het weer even uitgesteld omdat de tweedehands aangeschafte vriezer niet blijkt te werken  :(
Balen van je vriezer, en over die groentecombi zou ik me ook niet al te druk maken, je moet ergens mee beginnen en zolang je de prei en ui laat liggen kan er bij een groentemix weinig fout gaan hoor ;) (ja, 't kan eens een keer prut worden ;D)
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Bedankt voor je reactie, zodra ik een andere vriezer heb ( hoop dat ik mijn geld terug krijg :-\) ga ik met alle tips aan de slag!
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Even een update EN goed nieuws :) Diegene waar ik de vriezer van had overgenomen had een kennis die "in het vak"zit. We hebben de vriezer bij hem gebracht en 's avonds belde hij al dat hij een relais had vervangen. Kosten 54 euro en die had de verkoopster betaald :D

Er bestaan dus nog betrouwbare mensen ( wist ik ook wel) en daar wordt ik echt blij van!

De vriezer staat dus weer hier, morgen kan hij aan en dan.......gaat mams los: VOL moet-ie :)
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Succes ermee, volle vriezers zijn een genot om naar te kijken  :P
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

[quote="Cathelijn"]
Succes ermee, volle vriezers zijn een genot om naar te kijken  :P
[/quote]

:wiggle: :wiggle: :wiggle:              ;)
Helma
4-sterren
4-sterren

Bericht door Helma »

[quote="milik"]
De Barf rekenhulp heb ik door Lizzy gemaild gekregen en later ook nog van Deesje  een rekenhulp waar je ook KVV in kunt voeren. :-[  "
=========================================================
Zou iemand mij die rekenhulp waar je ook KVV kunt invoeren kunnen toesturen?
Alvast bedankt!
Groetjes Helma.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Geef me je email adres maar, dan stuur ik het je toe.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="Helma"]
[quote="milik"]
De Barf rekenhulp heb ik door Lizzy gemaild gekregen en later ook nog van Deesje  een rekenhulp waar je ook KVV in kunt voeren. :-[  "
=========================================================
Zou iemand mij die rekenhulp waar je ook KVV kunt invoeren kunnen toesturen?
Alvast bedankt!
Groetjes Helma.
[/quote]
Sorry Helma, zag je vraag vanochtend pas maar ik zag ook dat Lizzy al heeft gereageerd. Succes!
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Ik zou die rekenhulp ook wel willen waarop je ook KVV in kan voeren  :-[
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

[quote="*wendy*"]
Ik zou die rekenhulp ook wel willen waarop je ook KVV in kan voeren  :-[
[/quote]
Hoi Wendy,
Zie dit net pas! Heb je die rekenhulp inmiddels al gekregen? Zo nee, pb me dan even je mailadres! :)
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

ben hier wel laat mee, maar je kunt de rekenhulp toch ook downloaden vanaf barfclub?

Plaats reactie