Magere vleessoorten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Magere vleessoorten

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

*Marga* schreef: Hier krijgt de lichtste hond het mest die verbrandt meer dan de andere hond.

Maar je kan die 50 gram van s'morgens afhalen wat je s'avonds geeft,dus in de avond 150 gram.

Krijgt hij wel eens tussendoortjes?

Succes ermee.
Dit lijkt mij ook een goed plan en idd, geen enkele tussendoortjes geven!
vanaalst schreef: tja 'is wat he, maar ga ik hem meer geven dan kan ik hem rollen!!!!
Als ik dan het eten klaar sta te maken en voor zimba die armzalige 400gr en vince krijgt dan een bak vol!!!!
ach gos 't arme beest  ;D maar hij zit er zelf vast niet mee, volgens mij hebben honden niet zo iets van: "jouw bak is voller dan de mijne", dat is voor mensen weggelegd! Degene die hier het meeste krijgt is doorgaans het eerste klaar. Soms wou ik ook wel dat ik zo'n goedkope kostganger ertussen had  ::)
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

Mijn 2 kooikertjes, Tessa weegt 11 kg, mag nog wel wat af, krijgt afgemeten 150 gr per dag. Rosco weegt ruimt 13,4 kg, is veel beweeglijker en jonger die krijgt 250 tot 300 gram per dag. Ik voer 's avonds. 's Ochtend krijgen ze alleen een eetlepele yoghurt en daar doe ik voor Tessa de gluco doorheen.
Al het vet haal ik van het vlees af, eendenvel, kippenvel of vet wat bij de organen zit en dat gaat naar Rosco. Tessa wordt misselijk van dat vet.
Dus ook uitkijken met lam. En naar vreten zoeken doet Tess altijd al, Rosco is meer geintereseerd in loopse teven dan in eten ::)
Diane77
1-ster
1-ster

Bericht door Diane77 »

De KONG!!!  :D :D :D

Daar had ik nog niet eens aangedacht... misschien wel de beste tip die er tussen staat 8)
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Diane77 schreef: De KONG!!!  :D :D :D

Daar had ik nog niet eens aangedacht... misschien wel de beste tip die er tussen staat 8)
Ja alleen hier niet, Zusje durft zulke lekkere dingen niet aan te nemen door terror Joey die vind dat alles van hem is ::)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Jojo schreef: Ja alleen hier niet, Zusje durft zulke lekkere dingen niet aan te nemen door terror Joey die vind dat alles van hem is ::)
Zet je ze toch apart tijdens t eten.
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

SandRRa schreef: Zet je ze toch apart tijdens t eten.
Neej helaas, dat werkt niet. Ze heeft zo'n diep respect voor hem dat het er denk ik gewoon soort van 'ingebakken' zit dat dat soort dingen niet voor haar weggelegd zijn. Ze zal ook nooit iets doen met bv een pensstaafje, of ander gedroogd knaagding. Al zet je haar helemaal alleen in een kamer..
Nouja, menselijk gezien heel erg zielig voor haar dat ze dat zo voelt maar 'hondtechnisch' gezien wellicht een heel normaal, beleefd iets. Voordeel, nooit geen knokkerij hier om voedsel..
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ach gossie...ja wij vinden dat zielig, maar zij regelen dat zelf...
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Valt springbokvlees ook onder de magerder vleessoorten?? Er zitten iig geen vetkwaddeltjes aan, mooi rood vlees en ze heeft er van gesmult! Ik heb de ochtendhap van 50 gram inmiddels al geschrapt trouwens, ze krijgt ipv dat happie een stukje gedroogde long (echt klein hoor, bulletjesbekkie formaat ongeveer 2x2 cm ;-)) en ze kraait er verder niet naar dus dat scheelt al weer 50 gram op de dag, 350 (!) gram in de week.
hetty2
2-sterren
2-sterren

Bericht door hetty2 »

Jojo schreef: Valt springbokvlees ook onder de magerder vleessoorten?? Er zitten iig geen vetkwaddeltjes aan, mooi rood vlees en ze heeft er van gesmult!
Ik heb hier ook springbokvlees van Herby en je ziet er echt geen draadje vet in lopen, mooi vlees!
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

hetty2 schreef: Ik heb hier ook springbokvlees van Herby en je ziet er echt geen draadje vet in lopen, mooi vlees!
Ja super he! Had het nu voor het eerst! Maar het niet met het oog zien van vet, betekend dat automatisch dat het ook weinig vet bevat op zeg maar, moleculair niveau? ??? Ik dacht namelijk dat lamsvlees ook mager zou zijn omdat het een jong dier is maar dat schijnt dus ook niet zo te zijn! Zit vaak veel vet aan :-\

Plaats reactie