Wie geeft er kalkoenkarkas?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Wie geeft er kalkoenkarkas?

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Nou moet ik natuurlijk zeggen dat de kalkoenen die ik gaf misschien een halve kilo zwaarder waren dan de gemiddelde kip en die gingen er gewoon zonder moeite in, zonder ongelukken.
Edelgrijsje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Edelgrijsje »

Nou, deze waren behoorlijk zwaarder dan een kip ( 5 kilo ), maar ze waren nog niet op volle grootte, ik weet dat ze nog wel een paar kilo zwaarder kunnen zijn. Ik heb ze gehad van een vriend, het was het proberen zeker waard. Over 2 weken komen er nog een paar  :) Arme  ( kerst ) kalkoenen :-[
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

ik vind het heel jammer dat ik op t moment geen kalkoenkarkassen krijgen kan bij herby want Kito is er dol op.. en komt er heel makkelijk mee weg.. ze zijn weliswaar te groot om in een keer te voeren maar hij heeft er echt geen moeite mee.. ik heb hem met gans wel eens meer moeite zien hebben. Zal inderdaad ook aan leeftijd van het dier liggen en misschien heb ik voorheen geluk gehad met de zachtere karkassen maar ik geef ze graag en Kito heeft mooiere ontlasting op meer kalkoenbot dan op bijv geitrib (en zelfs lamsrib). kito eet niet graag eend/gans meer en kalkoen vindt ie heeeerlijk- heb nu kalkoenvlees van herby is ook giga succes.

ik had laatst kalkoenbout maar daar heb ik wel t vlees alleen vanaf gehaald..
Edelgrijsje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Edelgrijsje »

Ik heb net vernomen dat ze ongeveer 5 a 6 maanden waren, nou, da`s dan nog vrij jong!
Ik hak ze in stukken , de grootte die ik ongeveer per hond nodig heb. Met z`n vieren kunnen ze met 1 karkas 2 keer eten!! :o :)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Hier ook totaal geen problemen met kalkoenkarkassen en/of nekken.

Plaats reactie