jonge hond met problemen
Moderator: Lizzy
Re: jonge hond met problemen
ja dat is nu juist het dubbele,mn intuitie zegt ook gewoon alleen kvv geven,maar mijn dierenarts rade aan om de komende 4 weken hetzelfde te blijven voeren.
vind ik toch wel een beetje vreemd.
stel dat ze heftig reageert op haar voer,dan zou ze dus nog 4 weken zo beroerd rond moeten lopen,stel dat er echt een ziekte rondsluipt bij haar dan maakt het weinig uit wat ik voer,want dan zal je evengoed die verhoogde lever en nierwaarden houden neem ik aan...
welk kvv is het best om te geven in dit geval?tot nu toe kent ze smuldier (is ze gek op) duck en rodi(eet ze wat minder)
is het een idee om misschien energique nr 4 te gaan geven aan haar?dat is toch speciaal voor gevoelige honden?
ik wil haar ook niet nog 4 weken met jeuk rond laten lopen natuurlijk!
vind ik toch wel een beetje vreemd.
stel dat ze heftig reageert op haar voer,dan zou ze dus nog 4 weken zo beroerd rond moeten lopen,stel dat er echt een ziekte rondsluipt bij haar dan maakt het weinig uit wat ik voer,want dan zal je evengoed die verhoogde lever en nierwaarden houden neem ik aan...
welk kvv is het best om te geven in dit geval?tot nu toe kent ze smuldier (is ze gek op) duck en rodi(eet ze wat minder)
is het een idee om misschien energique nr 4 te gaan geven aan haar?dat is toch speciaal voor gevoelige honden?
ik wil haar ook niet nog 4 weken met jeuk rond laten lopen natuurlijk!
nog een vraag;eem tijdje terug is er bij tibby een lintworm uitgekomentoen ze aan het poepen was,ikdenk dat hij iets van 15cm lang was,
ik ben dit gister helemaal vergeten te vragen aan mijn dierenarts,maar eigenlijk zou ze dus volgende week weer ontwormd moeten worden,is het verstandig om dit te doen nu haar waardes zo verhoogd zijn?
en een andere vraag;kan een wormbesmetting ook de oorzaak zijn van de klachten die ze nu heeft?
ik ben dit gister helemaal vergeten te vragen aan mijn dierenarts,maar eigenlijk zou ze dus volgende week weer ontwormd moeten worden,is het verstandig om dit te doen nu haar waardes zo verhoogd zijn?
en een andere vraag;kan een wormbesmetting ook de oorzaak zijn van de klachten die ze nu heeft?
Laatst gewijzigd door JR op ma 22 dec 2008, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou eerst eens stoppen met die brokken. En dan even aankijken hoe het gaat. Geef haar ook geen koekjes, buffelhuidjes en dergelijk. Dus puur en alleen KVV en eventueel wat gedroogde kip (van de C1000 of Proline) als beloning. Ik zou zelf Rodi even achterwegen laten. Als ze dat toch niet lekker vindt. Ja. IK zou persoonlijk op zoek gaan naar een KVV waar zo min mogelijk troep in zit, waar zo min mogelijk onnatuurlijke rommel in zit en waar de calciumbron dus gemalen bot is. Bandit, Bibi werken met gemalen bot en bevatten geen premix en Carnibest en Energique bevatten ook gemalen bot maar bevatten wel een premix. Of nog beter: stel het zelf samen. Je weet hoe het moet, toch?
Ik zou zelf zeker geen ontwormmiddelen geven zolang nier en leverwaardes niet in orde zijn.JR schreef: nog een vraag;eem tijdje terug is er bij tibby een lintworm uitgekomentoen ze aan het poepen was,ikdenk dat hij iets van 15cm lang was,ik heb haar toen ontwormd met milbemax op aanraden van de dierenarts,die rade me aan om na 2 maanden nog een keer te ontwormen.
In mijn optiek kan de lintworm besmetting nooit voor deze verhoogde nier/leverwaarden zorgen.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
ik zou zeker niet ontwormen als er een verhoogde leverwaarde is, even pas op de plaats, liever geen gif er in nuJR schreef: nog een vraag;eem tijdje terug is er bij tibby een lintworm uitgekomentoen ze aan het poepen was,ikdenk dat hij iets van 15cm lang was,ik heb haar toen ontwormd met milbemax op aanraden van de dierenarts,die rade me aan om na 2 maanden nog een keer te ontwormen.
oke geen wormmiddel dus.Lizzy schreef: Ik zou eerst eens stoppen met die brokken. En dan even aankijken hoe het gaat. Geef haar ook geen koekjes, buffelhuidjes en dergelijk. Dus puur en alleen KVV en eventueel wat gedroogde kip (van de C1000 of Proline) als beloning. Ik zou zelf Rodi even achterwegen laten. Als ze dat toch niet lekker vindt. Ja. IK zou persoonlijk op zoek gaan naar een KVV waar zo min mogelijk troep in zit, waar zo min mogelijk onnatuurlijke rommel in zit en waar de calciumbron dus gemalen bot is. Bandit, Bibi werken met gemalen bot en bevatten geen premix en Carnibest en Energique bevatten ook gemalen bot maar bevatten wel een premix. Of nog beter: stel het zelf samen. Je weet hoe het moet, toch?
ik heb nu energique nr4 voor haar gehaald,en ik heb koolvisfilet en biogarde in huis.
ik dacht om haar even wat gekookte koolvisfilet te geven en te kijken hoe ze er op reageerd.
als dat goed gaat krijgt ze morgen wat energique van me.
barf zou ik wel weer willen doen,maar ik moet eerst mijn vlees enzo bestellen dus dat duurt dan zeker een week of 2 voordat ik het binnen heb,dus voorlopig even kvv.
Wil je haar koolvis geven in verband met het braken dat zij gisteren heeft gedaan? Ik zou het niet koken maar rauw geven. Wel op kamer temperatuur. En eventueel wat warm water erover. Hoe is het vanmorgen met haar, qua overgeven en qua jeuk?
ze heeft vanmorgen even geen eten gehad,ik had namelijk alleen nog brok in huis en dat wilde ik haar nu niet geven.
ze heeft vanmorgen niet meer overgegeven,had nog wel wat jeuk maar dat is nu weg.
ze heeft een half uurtje terug wat koolvisfilet gekregen,heb dit even in gekookt water gelegd om het te laten ontdooien,schepje biogarde erop en ze at het met smaak op.
nu maar hopen dat ze alles binnenhoud.
ze heeft vanmorgen niet meer overgegeven,had nog wel wat jeuk maar dat is nu weg.
ze heeft een half uurtje terug wat koolvisfilet gekregen,heb dit even in gekookt water gelegd om het te laten ontdooien,schepje biogarde erop en ze at het met smaak op.
nu maar hopen dat ze alles binnenhoud.
ze houd haar eten tot nu toe goed binnen gelukkig.
het valt me wel op dat ze vandaag nauwelijks gedronken of geplast heeft,misschien komt dat wel doordat ze nu geen brokken gehad heeft,dat ze minder dorst heeft ofzo....hoe dan ook,ik houd haar goed in de gaten!
het valt me wel op dat ze vandaag nauwelijks gedronken of geplast heeft,misschien komt dat wel doordat ze nu geen brokken gehad heeft,dat ze minder dorst heeft ofzo....hoe dan ook,ik houd haar goed in de gaten!
had de dierenarts gebeld wat ik het beste kon doen,ze had tot een uur of 13 nauwelijks gedronken en maar 1x geplast over de hele dag,dat is voor haar doen abnormaal.
ik moest het even aankijken tot eind van de middag,als het zo bleef vanavond even langskomen,en wat denk je dat ze doet,ze legt voor mn voeten een gigantische plas neer!
heb haar net nog wat koolvisfilet met biogarde en een beetje water gegeven en het smaakt haar best,de vorige maaltijd heeft ze ook goed binnengehouden.
nou maar hopen dat het voorlopig zo blijft gaan met haar,ben al blij dat ze weer eet,drinkt en plast en niet meer gespuugd heeft!
ik moest het even aankijken tot eind van de middag,als het zo bleef vanavond even langskomen,en wat denk je dat ze doet,ze legt voor mn voeten een gigantische plas neer!
heb haar net nog wat koolvisfilet met biogarde en een beetje water gegeven en het smaakt haar best,de vorige maaltijd heeft ze ook goed binnengehouden.
nou maar hopen dat het voorlopig zo blijft gaan met haar,ben al blij dat ze weer eet,drinkt en plast en niet meer gespuugd heeft!
Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan! Hoe is het met de jeuk?
de jeuk is eigenlijk sinds eind van de middag wel weg.
nou maar hopen dat het zo blijft gaan,hoewel dat natuurlijk niet wil zeggen dat er dan niks meer aan de hand is...
nog even iets anders;
we dachten dat ze een allergische reactie gehad had op iets toen ze zo'n opgezet hoofd had,maar wat ik me afvraag he...
kan het ook zo zijn dat ze misschien echt iets giftigs gegeten heeft op straat ofzo,en dat daardoor die lever en nierwaarden zo hoog waren?
nou maar hopen dat het zo blijft gaan,hoewel dat natuurlijk niet wil zeggen dat er dan niks meer aan de hand is...
nog even iets anders;
we dachten dat ze een allergische reactie gehad had op iets toen ze zo'n opgezet hoofd had,maar wat ik me afvraag he...
kan het ook zo zijn dat ze misschien echt iets giftigs gegeten heeft op straat ofzo,en dat daardoor die lever en nierwaarden zo hoog waren?
Ja dat kan natuurlijk altijd. Ik loop nu veel met mijn honden in het donker en hou ze dan aangelijnd. Vooral de oudste die loopt altijd kattenpoep te vreten. En ik weet niet wat die binnenkrijgen. Maar dat ze minder gaat drinken nu ze geen brok meer krijgt is niet vreemd hoor! Brokken zijn superzout.
Ik heb hier 2 honden en een klein bakje water waar ook de poes nog uit drinkt. De honden krijgen dus blijkbaar voldoende vocht uit hun eten.
1 advies: Brokken de deur uit, en weten wat je voert. Dat kan ook een hele goeie kvv zijn hoor, dat ik nou barf wil nog niet zeggen dat jij dat ook moet.
Ik heb hier 2 honden en een klein bakje water waar ook de poes nog uit drinkt. De honden krijgen dus blijkbaar voldoende vocht uit hun eten.
1 advies: Brokken de deur uit, en weten wat je voert. Dat kan ook een hele goeie kvv zijn hoor, dat ik nou barf wil nog niet zeggen dat jij dat ook moet.
het mindere drinken kan dan wel door de kvv komen,maar vind het toch wel vreemd,ze dronk zo dagelijks een bak water van 400ml leeg.
ze plast nu ook een stuk minder.ik geef voor de zekerheid wat water door haar kvv nu,dat slurpt ze dan wel naar binnen.
ze heeft gisteravond en vanmorgen een schijfje energique gekregen en heeft dat met veel smaak gegeten,ze had ook mooie ontlasting vanmorgen en de jeuk lijkt helemaal over te zijn.
op zich zou ik best willen barfen met haar,en dan neem ik chuck daar natuurlijk ook meteen in mee,maar dan moet ik weer even menuutjes gaan berekenen en vlees gaan bestellen,dus dat kan nog wel even duren.
ach ik heb nu 2 weken vakantie en hoop eind van de vakantie een voorraadje barf in huis te hebben.
ze plast nu ook een stuk minder.ik geef voor de zekerheid wat water door haar kvv nu,dat slurpt ze dan wel naar binnen.
ze heeft gisteravond en vanmorgen een schijfje energique gekregen en heeft dat met veel smaak gegeten,ze had ook mooie ontlasting vanmorgen en de jeuk lijkt helemaal over te zijn.
op zich zou ik best willen barfen met haar,en dan neem ik chuck daar natuurlijk ook meteen in mee,maar dan moet ik weer even menuutjes gaan berekenen en vlees gaan bestellen,dus dat kan nog wel even duren.
ach ik heb nu 2 weken vakantie en hoop eind van de vakantie een voorraadje barf in huis te hebben.
Ik ken meer honden die op de brok veel drinken en op vers niet. Dus dat kan best het probleem zijn.
De jeuk en het braken was een nawee van de allergische reactie, dat is normaal.
Een beetje afhankelijk van welke waarden er verhoogd waren en hoe veel ze verhoogd waren, zou ik het bloedonderzoek inderdaad over doen en dan is de kans groot dat er niets meer aan de hand is.
Een vergiftiging geeft andere symptomen, dus ik vermoed niet dat dat het was.
De jeuk en het braken was een nawee van de allergische reactie, dat is normaal.
Een beetje afhankelijk van welke waarden er verhoogd waren en hoe veel ze verhoogd waren, zou ik het bloedonderzoek inderdaad over doen en dan is de kans groot dat er niets meer aan de hand is.
Een vergiftiging geeft andere symptomen, dus ik vermoed niet dat dat het was.