Gestikt in eendenrugstuk

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Gestikt in eendenrugstuk

conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

ach wat naar, maar let op, dit kan niet alleen met barf dingen gebeuren, zo heeft een vriendin van mij haar bull terrier bijna moeten afstaan agvv een hoefje, en ook een ander die een hond had die probeerde een eetbare "bot"( je kent het wel die je in de dierenzaak kan kopen waar ze op mogen kluiven.) een hele knobben in te slikken, kwam toch ook vast te zitten :o een ongeluk zit toch in een klein hoekje.... sterkte voor de baas van deze hond. triest hoor :'( :'(
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Verschikkelijk, maar inderdaad het kan ook met andere dingen gebeuren. Een goede vriend van ons is zijn maatje verloren aan een hoefje, een vroegere buurman aan een perzikpit die waarschijnlijk op straat gevonden is. Hoop dat dit mij nooit overkomt.

Veel sterkte voor de baas van deze hond :'( :'(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, ik vind dit soort dingen ook altijd heel erg. Heel verdrietig voor de hond en voor de baasjes. Aan de andere kant heb ik wat moeite met dit soort berichten. Want we moeten nu aannemen dat wat hier gebeurd is gebaseerd is op de waarheid. En nou ben ik niet achterdochtig ingesteld, maar wat mij wel heeft geleerd de afgelopen jaren, is dat bij even doorvragen altijd blijkt dat er meer aan de hand is dan wat er zo in eerste instantie wordt verteld. In dit geval zijn we niet in de gelegenheid het verhaal van de eigenaar te horen. En moeten we dit Internet bericht maar aannemen (ik had het ook wel zo prettig gevonden Bob, wanneer je je eerst even voor zou hebben gesteld). Zonder dat we weten wie je bent en om wie dit gaat. Een waarschuwing bij het eten van vleesbot is altijd op z'n plaats hoor, maar daarvoor zijn wij hier op Barfplaats ook niet zo makkelijk (en dat wordt ons zelfs nog wel eens kwalijk genomen) en bevelen we nog al veel dingen aan. Zoals je honden nooit zonder toezicht vleesbot laten eten. Aan de andere kant is het zo dat ik iedere dag honden langzaam dood zie gaan op zeer ongezonde voeding. Ik hoor met regelmaat dat honden stikken in tennisballen (die in de strot schiet wanneer ze die opvangen tijdens het spelen), buffelhuidjes, tegen bomen lopen en hun nek breken. Ja, het leven is vol risico's. Dus ja, voor mij persoonlijk relativeert dat zo'n vreselijk ongeluk altijd weer een beetje..... (voor de eigenaren is dat natuurlijk een ander verhaal).
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Alhoewel ik het vreselijk vind dat de hond gestikt is in iets simpels als een eendenrug, kan ik me de nuance van Lizzy wel voorstellen. Ook ik waarschuw te allen tijde voor het geschikte vleesbot voor de hond, het onder toezicht laten eten, schrokkers kleine delen spiervlees en pens etc.............en toch gebeurt het weer zo af en toe. Echt vreselijk, maar mijn Whooper is bv. in iets heel simpels als een stuk gedroogde nekspier erin gebleven. Het is dat ik het zag en actie kon ondernemen, maar wat als ik het niet had gezien? Het heeft mij wel een stuk duim gekost, maar liever dat dan mijn hondje kwijt. Er liggen meer gevaren op de loer dan het geven van vleesbotten is mijn ervaring. Het gevaar zit 'm vooral om er niet voor te willen waarschuwen en een masker op te houden dat het allemaal wel losloopt.
Ik wens de eigenaren heel veel sterkte toe.
ellyenrob
4-sterren
4-sterren

Bericht door ellyenrob »

Jeemig wat een drama zeg.
Het is bij ons bijna gebeurt met Gentle met een eendennek, dat bleef vast zitten in haar slokdarm, met alle beschadigingen van dien.
Ik blijf ook voor de benches staan als er gegeten wordt.
Het is echt heel vreselijk, ik wens de baasjes ook ontzettend veel sterkte toe.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Afschuwelijk om je hond zo te vinden, maar ook ontzettend dom om een hond zonder toezicht in de garage te laten eten - overigens ongeacht wat de hond eet!
Verder sluit ik me bij Lizzy aan.
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Afschuwelijk bericht maar het kan inderdaad ook met ander dingen gebeuren dan met botten. Ik heb Bobbie van de verstikkingsdood gered toen hij stikte in een te groot stuk hart. Ik was wel in de buurt maar had toch even niet gezien dat hij stond te kokhalzen. Gelukkig zag ik het op het laatst wel en ook dat hij omviel. Door hem op zijn kop te houden en zo het stuk hart terug te laten schieten, kon ik hem redden. Wat me ook opviel is, dat het voorval geen indruk gemaakt had. Zodra hij weer bij kennis was en ik hem weer neerzette, begon hij direct weer met eten...
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Borke schreef: Afschuwelijk om je hond zo te vinden, maar ook ontzettend dom om een hond zonder toezicht in de garage te laten eten - overigens ongeacht wat de hond eet!
Hier ben ik er ook altijd bij en houd ze strak in de gaten tot alles weer naar binnen is gerost....pffff soms hou ik mijn hart vast met de 2 schrokkende wilde zwijnen...ik zou ze echt nooit zonder toezicht laten.Blijf vreselijk voor de hond en eigenaren natuurlijk.
Boez
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boez »

Borke schreef: Afschuwelijk om je hond zo te vinden, maar ook ontzettend dom om een hond zonder toezicht in de garage te laten eten - overigens ongeacht wat de hond eet!
Verder sluit ik me bij Lizzy aan.
We doen allemaal wel eens iets doms. Meestal loopt dat goed af. Soms niet. En dan betaal je een hoge prijs voor je foutje.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Boez schreef: We doen allemaal wel eens iets doms. Meestal loopt dat goed af. Soms niet. En dan betaal je een hoge prijs voor je foutje.
Vind ik ook hoor. Ik denk dat mensen veel dingen doen die goed gaan totdat ze fout gaan en dan is het achteraf makkelijk gezegd hoe dom dat is geweest.
Nu tellen gewaarschuwde mensen natuurlijk wel voor twee en als je dan weet dat je zozo bezig bent en het gaat fout, dan is dat vreselijk l*llig, niks meer en niks minder. Verdere drama's hoeven dan van mij ook niet gemaakt te worden.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Ik vind het triest voor de eigenaren maar ook een beetje dom om hun honden zonder toezicht te laten eten.
Hier eten ze alle 8 nooit tegelijk want ik wil het overzicht houden en daar zijn ze prima aan gewend.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Oh bah wat een naar bericht  :'(

Hier eten ze tegelijk onder toezicht
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

wat erg!!
maar.. ik vraag me ook af of t niet ook te maken heeft met het type hond..
de bek van een engelse bull is nou niet bepaald zoals een bek zou moeten zijn..
ik denk dat daardoor de kans dat er iets misgaat ook groter is dan bij een hond met een lange sterke bek..
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

spreeuwtje schreef: wat erg!!
maar.. ik vraag me ook af of t niet ook te maken heeft met het type hond..
de bek van een engelse bull is nou niet bepaald zoals een bek zou moeten zijn..
ik denk dat daardoor de kans dat er iets misgaat ook groter is dan bij een hond met een lange sterke bek..

nou mijn bull kan alles eten hoor...
zelfs de moeilijkste dingen...

ik vind het heel erg voor de eigenaren...
zou gek worden. :(

mijn honden eten niet met toezicht.
want ze eten allemaal tegelijk en ik kan ze niet allemaal zien...
ze eten namelijk allemaal gespreid...
bij minx mn bull is mama meestal...
en ik ga af en toe wel kijken hoe ver de honden zijn, maar zit nooit bij ze zeg maar...
nelb
4-sterren
4-sterren

Bericht door nelb »

Dit is echt vreselijk. Die eigenaar moet een verschrikkelijk schuldgevoel hebben.
Maar ik vraag me af, ze waren er niet bij, hoe weten ze nu dat hij gestikt is? Kan het niet gewoon een hartstilstand zijn geweest?
Ik heb hier ook 1 schrokkertje die al veel keren bijna gestikt is. Omdat ik er altijd bij blijf, heb ik hem elke keer kunnen redden. Maar echt, het gaat zo snel. De laatste keer stond ik even met mijn rug er naar toe, het  aanrecht even schoon te poetsen, toen ik weer keek lag ie al omver. Echt…………brrrrrrrr.
Vanwege te veel van deze stik incidenten, heb ik wat hele botten betreft de handdoek in de ring gegooid. Ze krijgen hier botmix, geen botten meer. Gezonder voor het hondje en beter voor mijn hartkleppen.
Nel

Plaats reactie