Ierse Wolfshond zonder eetlust

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ierse Wolfshond zonder eetlust

smieszka
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door smieszka »

Beste Antonia

Nergens in mijn hele verhaal, noch in dat van Annabelle staat dat deze ieren brokken eten.
Ik heb het nergens over brokken dus het verbaasd me dat je deze conclusie trekt.

Verder voel ik me altijd ( ik fok  vanaf 1996 honden) verantwoordelijk voor de honden die bij mij vandaan komen en doe wat ik kan voor deze dieren en de mensen die van ze houden.
Dat staat niet altijd overal in fora (ook hier trek je snel je conclusie) , ik heb persoonlijk kontakt met iedereen die van mij een hond heeft.

Ik vind dat jij ontzettend snel je conclusies trekt wat me overingens erg verbaasd.
Ik wens je veel wijsheid toe.
Laatst gewijzigd door smieszka op do 19 mar 2009, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

Blijkbaar zijn wij óf allebei slechte lezers, óf onduidelijke schrijfsters.
Ik trek niet de conclusie dat Phantom en Caiomhe brokken eten, omdat ik heb gelezen dat Annabelle overwegend KVV voert / voerde. Mijn opmerking was een reactie op jouw stelling dat het een bekend gegeven is dat Ierse Wolfshonden slechte eters zijn. Die stelling deel ik niet met je.

Verder heb ik geen mening over de wijze waarop jij jouw verantwoordelijkheid als fokster neemt, daar kan ik geen mening over hebben want ik ken je niet. Ik geef aan wat ik zou doen als ik fokster zou zijn. Wat dat betreft is het misschien maar goed dat ik geen fokster ben, ik zou de eigenaren van de door mij gefokte honden waarschijnlijk veel te veel op de huid zitten, niet omdat ik kritiek heb maar vanwege mijn enorme betrokkenheid bij honden in het algemeen maar bij dit ras in het bijzonder.

Wijsheid is een kwaliteit die ik helaas veel te weinig tegenkom, maar wel een waar ik grote bewondering voor heb. Waarom je juist mij wijsheid toewenst vat ik niet helemaal, maar desondanks toch bedankt daarvoor.

Overigens dwalen we nu helemaal af van het onderwerp in de topic, het probleem dat Annabelle heeft met honden honden en haar vraag om advies. Ik hoop dat mijn advies nu duidelijk is. Het is verder aan Annabelle wat ze met de adviezen van mij en van anderen doet.

Mocht je de behoefte hebben om verder van gedachten te wisselen dan mag dat wat mij betreft via een pb.
smieszka
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door smieszka »

Hoi Antoinia

Waarschijnlijk zijn we allebei slechte lezers dan :D

Ik wenste je veel wijsheid omdat je in mijn idee...in mijn manier van lezen ::), snelle conclusies trok in je geschreven bericht.

Ik snap je punt, ik hoop jij het mijne ook.
Ik ben zeer begaan met het ras en zeker met de door mij gefokte puppies.
Heb er al eens een weggehaald bij mensen....die overigens nu bij Annabelle woont.

We hebben jaren geleden als eens kontakt gehad....ik had toen net Abby en heb je vragen gesteld over Barf en Kvv :)

Groetjes Linda
bionda
1-ster
1-ster

Bericht door bionda »

:D net even de laatste reacties gelezen en wil (ondanks dat het OT begint te geraken) toch even wat rechtzetten/kwijt. Antonia: jij deelt al 20 jaar je huis en je leven met fokproducten van anderen. Ik ga er even vanuit dat je hier door anderen gefokte honden bedoeld (misschien ook nog wel andere dieren, dat wet ik niet). Ik zou de kennis en ervaring missen en heb nu ook hulp nodig?  :o Als jij 20 jaar aanhaalt als een standaard om ervaring en kennis aan te geven, dan kan ik je zeggen dat ik al 45 jaar mijn huis en leven deel met door anderen gefokte dieren (niet alleen honden). Maar ik denk niet dat je tijd als een standaard kunt stellen voor kennis en ervaring. Iemand zonder dieren zou in principe zelfs meer kennis kunnen hebben  :P Ik heb mijn probleem/vraag hier op het forum gesteld, daarmee geef ik al aan dat ik op zoek ben naar suggesties van anderen. Soms kun je alle kennis en ervaring hebben, maar het gevoel moet ook goed zijn. Ieder probleem is uniek en ieder dier is uniek. Daarom zou je ieder probleem, iedere situatie, flexibel en open moeten benaderen. Niet alles over 1 kam scheren. Niet alles is zwart, niet alles is wit. Je schrijft zelf al dat je niet altijd aardig/tactisch bent, maar daarentegen wel duidelijk. Gelukkig heb ik mijn dosis ervaring met soortgelijke karakters en kan ik daar aardig doorheen prikken. Duidelijk zijn en bot zijn...daar is toch wel een verschil tussen  ::) Duidelijk zijn bereikt zijn doel, bot zijn bereikt het averechtse en dat is jammer en ongetwijfeld niet je opzet. Ik twijfel er niet aan dat je de nodige kennis zult hebben en dat je zeker ook bepaalde kwaliteiten zult hebben, maar verlies niet uit het oog dat we hier met mensen te maken die allemaal eenzelfde doel voor ogen hebben, en dat is: het beste voorhebben met onze dieren. ;)
Dat gezegd hebbende kan ik je ook verzekeren dat Linda (de fokster) zeer zeker ook niet de menselijkheid uit het oog verliest. Ik heb contact met haar en kan altijd bij haar aankloppen. Ik zal het je sterker vertellen: zelfs de mensen die een hond van haar hebben, hebben onderling leuk contact. Dat motiveert op een positieve manier  :)

Waar het allemaal mee begonnen is, het slechte eten: gelukkig gaat het dankzij het in eerste instantie toevoegen van blikvoer (excuses dat ik niet direct de correcte hoeveelheden vermeld had  :D)is de klik "desinteresse" weer omgeslagen naar "interesse". En dat is waar het me uiteindelijk om te doen was, Phantom weer aan het eten krijgen. Dat was prioriteit, nu komt de rest en ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :)

Ik ben in ieder geval blij dat er fora zoals deze zijn en ben blij met al het medeleven en goede suggesties, die ga ik zeker filteren en iets nuttigs en concreets mee doen!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dit is inderdaad al een tijdje nogal OT en zoals Antonia al suggereert:
Mocht je de behoefte hebben om verder van gedachten te wisselen dan mag dat wat mij betreft via een pb.
En dat lijkt mij een fijn plan. Hier gaat een slotje op.

Gesloten