Vlooienspray? Alernatief?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Vlooienspray? Alernatief?

Nyncke

Bericht door Nyncke »

Ik deed er nooit iets aan tot ik opeens wel erg veel vlooien in huis had.

Nu
Geef ik de beestjes allemaal een pilletje waar als ze geprikt worden door een vlo, deze steriel wordt en zich niet meer voor kan planten. Van Beaphar.

Daarnaast doe ik plm 1 x per maand alles heel erg goed schoonmaken en spray de omgeving met spray van beaphar....puur gif maar het werkt prima!
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Ik kom pas anti-vlo in actie als er vlooien zijn (dus feitelijk pas als het te laat is  ::) ) Ik behandel dan de honden met advantage en was kun kleden in de kennelhokken en spuit omgevingspray in de hokken. Binnen stofzuig ik dan (ineens  ::) ) heel veel. Mijn honden komen bijna niet in de huiskamer dus de keuken en bijkeuken zijn vooral aan de beurt voor de dagelijkse zuigbehandeling.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier geen vlooien... Ik ben heel gevoelig voor vlooienbeten, maar kheb hier (in het nieuwe huis dan) nog geen enkele vlo gesignaleerd... Ik behandel alleen de katten tegen vlooien... DeeJay krijgt alleen een pipetje als hij in de zomervakantie naar het pension gaat...
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik spray die van mij altijd in met espree knock out spray voordat we op pad gaan. Toen Stippie nog naar de hondenschool ging gebruikte ik advantage voor haar, omdat ik daar toch banger was voor een vlooienbesmetting.

Ik ga nu Procare spot-on gebruiken als het binnen is. Dat zijn druppels op natuurlijke basis voor in de nek, en die werken tot 4 maand, dus minder werk dan iedereen steeds insprayen.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Eef+doggies schreef: Ik spray die van mij altijd in met espree knock out spray voordat we op pad gaan. Toen xindy nog naar de hondenschool ging gebruikte ik advantage voor haar, omdat ik daar toch banger was voor een vlooienbesmetting.

Ik ga nu Procare spot-on gebruiken als het binnen is. Dat zijn druppels op natuurlijke basis voor in de nek, en die werken tot 4 maand, dus minder werk dan iedereen steeds insprayen.
Zou je willen laten weten of dat goed werkt, die Procare spot-on?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Bernie schreef: Zou je willen laten weten of dat goed werkt, die Procare spot-on?
Ja, zal ik doen!

Plaats reactie