Nico heeft verstopping, weer thuis!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Nico heeft verstopping, en is bij de DA

Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

hermine schreef: Neen... Ga zo maar de DA bellen, want dit duurt toch wel erg lang. Meneer is daar al vanaf 14.00 uur.
Ik blijf altijd zitten wachten daar, dan schieten ze tenminste een beetje op  ;)
Henkje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henkje »

Irritant is wachten dan...
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

:whistling: :whistling: :whistling:
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Ik duim hier als een razende dat alles goed is met de katerman. Heel erg dat afwachten. Sterkte!
Henkje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henkje »

En?
hermine
3-sterren
3-sterren

Re: Nico heeft verstopping, weer thuis!

Bericht door hermine »

Poezemannnetje is weer veilig thuis en in redelijke doen. Hij is nog behoorlijk suf van de verdoving en hij stinkt een uur in de wind omdat zijn hele achterkantje onder de poep zat. Het meeste hebben we thuis kunnen wegvegen, maar het zal wel even duren voor meneer weer naar zijn lekkere zelf ruikt.

Gelukkig zat er geen ontsteking, maar was wel er sprake van een geirriteerde endeldarm. Volgens de DA zat er keiharde ontlasting en enkele onverteerde botsplintertjes. En dat vind ik dus heel vreemd. Nico krijgt alleen goed bevleesde botjes te eten, en mocht ik het wat te kaal vinden, dan gaat er sowieso iets van orgaan of spiervlees bij. Onder 'wat kaal' versta ik dan bijvoorbeeld de parelhoenkarkassen van Herby.

Het kan zijn dat hij buiten de deur iets heeft gegeten wat de boel heeft verstopt, ofwel dat hij iets onder de leden heeft gehad wat de vertering even heeft verstoord. De DA had geen idee; behalve dan dat ze vers voeren een beetje heel erg onverstandig vond.

Ik zal hier morgen nog zijn menuutje neerzetten; misschien dat iemand daar nog gedachtes over heeft...

Nico en ik gaan eerst even bekomen van alle schrik en toestanden. En we willen iedereen nog hartelijk danken voor het meedenken en medeleven!

I
Rianne145
5-sterren
5-sterren

Bericht door Rianne145 »

Gelukkig is hij weer thuis!

Succes met zoeken naar de oorzaak, maar de kans is groot dat het gewoon toeval is.....
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

Gelukkig weer thuis, succes verder
Henkje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henkje »

Fijn dat ie weer thuis is. Blijft een raar verhaal.
Geef m maar een knuffel!
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

uiteraard vond de dierenarts vers voeren onverstandig  :-\ ze zal wel worden gesterkt in haar idee  :(
jammer dat ze het hety meteen hier op gooit en niet verder heeft gedacht/gekeken...
als er niks aan het menu is veranderd, en je weet zeker dat nico niet iets heeft gegeten wat niet in een poezenmaag thuishoort (restjes gekookte kipkluifjes? een karbonade uit de prullenbak?)
dan vraag ik me af wat er met zn verteringsgestel aan de hand is..virusje?
in ieder geval iets wat zijn darmstelsel heeft verstoord..

en nu? heb je nog iets mee gekregen?
je zou m probiotica kunnen geven..

beterschap voor je patient :-*
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

fijn dat hij weer thuis is!

is de tuin van nico afgesloten of niet? zo nee, dan zou het wellicht ook kunnen dat hij bij iemand anders een schaaltje kattenbrokken heeft gegeten. dat zn maag dat allemaal net wel kon hebben, maar zn darmen de botjes niet helemaal kon verteren. lijkt me dat je dan theoretisch gezien een botverstopping kan krijgen.
ik vind het verhaal van brie van de verhitte botjes zelf ook wel iets logischer.
hermine
3-sterren
3-sterren

Bericht door hermine »

Nee, meer dan een soort reprimande over vers voeren kwam er niet uit de DA. Ik ben zelf nog begonnen over andere mogelijke oorzaken, zeker ook omdat ik graag wil weten waar dit vandaan komt, maar daar ging ze verder niet op in. Nou ja, dan moest ze eerst een endoscopie doen. Klaar.

Uit onze kliko zal hij geen botjes kunnen vissen, want wij eten geen vlees. Poes ruikt overigens nogal sterk naar brokkenpoep. Ik begin inderdaad te vermoeden dat hij ergens brokjes heeft gejat en dat dit in combinatie met een net gegeten karkas voor deze ellende heeft gezorgd. Maar het blijft gissen natuurlijk.

We hebben overigens wel een potje spul meegekregen; een mengsel van MSM, psyllium huskvezels en probiotica. Dat moet dan de komende dagen over zijn eten. Wat ik van vezels weet is dat ze nogal veel vocht opnemen; ik weet eigenlijk niet zo goed of dit nu wel zo verstandig is...
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

er is nu geen (stevige) ontsteking? dan zou ik eigenlijk alleen kvv of gemalen barf geven. eventueel koolhydraatvrij blik als noodoplossing (maar liever gewoon gemalen vers; dus kvv of eigengemalen prak).
ik denk dat je nooit de echte oorzaak zult achterhalen, maar als hij naar brokkenpoep ruikt (en als je alleen barf voert, kan je dat makkelijk herkennen), denk ik dat het niet zo'n gek idee zal zijn.
is er een mogelijkheid om voor in de toekomst het helemaal uit te sluiten dat hij ooit nog eens op eigen gelegenheid bij brokjes kan komen? dan kan je het wellicht voorkomen dat zoiets nog een keer gebeurd.
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

toch vind ik het vreemd...
van 1 portie brokken krijg je geen verstopping...

ik vergelijk het maar met een auto

in een benzine auto kun je wel diesel gooien maar in een dieselauto kun je geen benzine gooien want dan gaat het fout
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

hermine schreef: Poezemannnetje is weer veilig thuis en in redelijke doen. Hij is nog behoorlijk suf van de verdoving en hij stinkt een uur in de wind omdat zijn hele achterkantje onder de poep zat. Het meeste hebben we thuis kunnen wegvegen, maar het zal wel even duren voor meneer weer naar zijn lekkere zelf ruikt.

Gelukkig zat er geen ontsteking, maar was wel er sprake van een geirriteerde endeldarm. Volgens de DA zat er keiharde ontlasting en enkele onverteerde botsplintertjes. En dat vind ik dus heel vreemd. Nico krijgt alleen goed bevleesde botjes te eten, en mocht ik het wat te kaal vinden, dan gaat er sowieso iets van orgaan of spiervlees bij. Onder 'wat kaal' versta ik dan bijvoorbeeld de parelhoenkarkassen van Herby.

Het kan zijn dat hij buiten de deur iets heeft gegeten wat de boel heeft verstopt, ofwel dat hij iets onder de leden heeft gehad wat de vertering even heeft verstoord. De DA had geen idee; behalve dan dat ze vers voeren een beetje heel erg onverstandig vond.

Ik zal hier morgen nog zijn menuutje neerzetten; misschien dat iemand daar nog gedachtes over heeft...

Nico en ik gaan eerst even bekomen van alle schrik en toestanden. En we willen iedereen nog hartelijk danken voor het meedenken en medeleven!

I

jeemig...wat ´n verhaal...!

en schrik en ellende!

´k zou niet weten waar ´t aan ligt, maar normaal zou de spijsbrij, die uit de maag richting dunne darm gaat al heel fijn moeten zijn...
en dan denk ik in stukjes en prutjes  van zo´n 2 mm....

dat zou dan al in de maag niet goed gegaan moeten zijn..als er botsplinters in de ontlasting gevonden zijn

de psyllium/husk zou ´k je welzeker aanraden

http://www.detoxandmore.nl/pr/subpage.p ... husk_vezel

sterkte hoor!

zelf zou ´k nu even helemaal geen bot geven, (gemalen ei-schaal misschien?) tot alles weer rustig is, en dan weer opstarten met makkelijke zachte botjes, van kleine beessies

Plaats reactie