smuldier, diaree en bloed
Moderator: eelke
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: smuldier, diaree en bloed
van Smuldier kunnen ze wel wat zachtere ontlasting krijgen omdat er geen gemalen bot in zit.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

[quote="balou&crystal"]
van Smuldier kunnen ze wel wat zachtere ontlasting krijgen omdat er geen gemalen bot in zit.
[/quote]
Ohw dat wist ik dus helemaal niet! Ik dacht dat het compleet was, dus ook met bot...De ontlasting was trouwens ook zwarter van kleur en dun dus. Gisteren (en vanmorgen) CB-lam gegeven en de ontlasting is weer goed. Twijfel nu wel of ik de Finidair zou geven of niet, ik geef niet zo graag medicijnen als het niet echt nodig is...
Ik heb de andere medicijnen uit de injectie al gevonden via google.
Dexadreson is ontstekingremmend
Buscopan is tegen de buikpijn
en Baytril is een AB
[/quote]
Ohw dat wist ik dus helemaal niet! Ik dacht dat het compleet was, dus ook met bot...De ontlasting was trouwens ook zwarter van kleur en dun dus. Gisteren (en vanmorgen) CB-lam gegeven en de ontlasting is weer goed. Twijfel nu wel of ik de Finidair zou geven of niet, ik geef niet zo graag medicijnen als het niet echt nodig is...
Ik heb de andere medicijnen uit de injectie al gevonden via google.
Dexadreson is ontstekingremmend
Buscopan is tegen de buikpijn
en Baytril is een AB
Das ook gek, een vriendin van me voert ook Smuldier, een van haar cavaliertjes was nu ook erg aan de dunne met bloed erbij. Voor de 2de keer nu, de vorige keer zo'n 8 wkn geleden. Ook de ontlasting is altijd wel wat slapjes bij haar honden.
Ik heb 2 airedale terriers van 21 en 8,5 mnd en die krijgen alle twee de enkelvoudige maaltijden van Smuldier. (ik stel verder zelf samen) Maar daar heb ik geen last mee. De ontlasting is zelfs aan de harde kant. De compleetmaaltijden heb ik wel eens in huis voor als het even snel moet maar dan merk ik wel dat mn de jongste hond dan dunnere tot slijmerige ontlasting heeft. Weet ook niet waar het aan ligt. Maar er zit nooit bloed bij.
Overigens als de ontlasting echt heel zwart is dan heb je kans dat er ook een bloeding hoger in de darmen heeft plaats gevonden. Ik zou meteen naar de DA gaan.
Overigens als de ontlasting echt heel zwart is dan heb je kans dat er ook een bloeding hoger in de darmen heeft plaats gevonden. Ik zou meteen naar de DA gaan.
[quote="balou&crystal"]
[/quote]
In de smuldier compleetvlees zit wel degelijk gemalen bot!
Geef dit regelmatig aan mijn hondjes en zie er echt bot in zitten!
[/quote]
-
Bullmastiff gek
- 4-sterren

- Contacteer:
[quote="**ilse**"]
[/quote]
Volgens mij zit er geen gemalen bot in, ze werken bij Mulder (fabriakant van Smul) met een calcium preparaat.
Of ze moeten sinds kort met gemalen bot werken!
[/quote]
Volgens mij zit er geen gemalen bot in, ze werken bij Mulder (fabriakant van Smul) met een calcium preparaat.
Of ze moeten sinds kort met gemalen bot werken!
-
Do
door omstandigheiden heb ik ook even smuldier gevoerd
en tika aan de diaree
en tika aan de diaree
De heren hebben hier deze week weer vleescompleet gehad. Geen diarree of anderzijds.