snap er niks van...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: snap er niks van...

joo-tje
3-sterren
3-sterren

Bericht door joo-tje »

Op het moment fiets ik niet want het is gewoon te warm. (of ik moet al heeeel vroeg opstaan) Waar ik net over aan het nadenken was, is het volgende hoe kan het toch dat we niet meer kijken naar de hond en de hoeveelheid die hij nodig heeft, maar een tabel op een verpakking/zak aan houden? Blijkbaar hebben mijn honden (en kat ook) veel minder nodig. Als ik zie wat de kat eet....dat die nog niet op apegapen ligt. Maar ze voelt zich goed en ze kan pakken wat ze wil. De honden zouden doorgaan tot echt alle laatste kruimels op zijn dus daar is meer beleid nodig.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

id die tabelen zijn richtlijnen, daarom zeggen we hier ook vaak dat je moet voeren met je ogen..
ik heb 3 honden en alle 3 krijgen ze verschillende hoeveelheden..
joo-tje
3-sterren
3-sterren

Bericht door joo-tje »

:) Ja zo werkt dat! Vroegah (drie maanden geleden) toen ik br*k gaf, deed ik dat ook met mijn ogen ipv wat er op de zak stond en ook toen was het veel minder als aangegeven, maar blijkbaar ben ik met iets nieuws dan toch onzeker. Nu kan ik zelf weer een beetje inschatten en uitvogelen merk ik. Beetje zoeken.
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

Ik geef aan mijn honden ook 400 gram smuldier,hun gewicht is 15 en 14 kg.
Hun gewicht blijft goed.
Suri&Bohdi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Suri&Bohdi »

je moet inderdaad gewoon met  je ogen kijken..
ik heb twee dalmaten waarvan de één 400 gram pd
met af en toe een karkasje erbij krijgt..en de ander kan ik gerust een kilo
geven en die zet nog niet aan...
terwijl ze in gewicht maar 6 kilo schelen..is volgens mij net als bij de mens
de ene kan iedere dag naar de friture en blijft slank..en de ander hoeft maar aan
een frietje te ruiken en heeft een kilo eraan plakken..
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

bij ons precies hetzelfde.. twee thais (oke de jongste is iets groter) maar de oudste komt ook makkelijk bij.. die weegt 20,75 kilo (streefgewicht) maar als ie iedere dag 400 gram krijgt weegt ie er zo 24..

de jongste kan makkelijk elke dag een kilo wegeten zonder echt dikker te worden.. ze bewegen eigenlijk bijna evenveel, de oudste iets meer dan de jongste.. de jongste is echter wel een 'druktemakertje' is heel enthousiast enzo, de oudste is de rust zelve dus dat zal ook wel meespelen..

ik merkte zelf dat het met om de dag voeren beter ging en hij iets meer kon hebben zonder echt bij te komen.. en dan ben je van de kleine porties af.. vasten gaat hier sowieso eigenlijk lekkerder dan elke dag eten (alleen met de pup heb ik ze allebei dagelijks gevoerd)

Plaats reactie