Vleesmolen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Vleesmolen

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

[quote="Jel"]
Is zo'n Porkert vleesmolen wel makkelijk schoon te maken? Kan je echt overal bij met een afwasborstel of gaat dit anders?

Heb zelf ook overwogen om er één te kopen maar het vastmaken aan de tafel staat me nog een beetje tegen (heb helaas geen oude tafel die ik kan gebruiken) en het schoonmaken lijkt me zo moeilijk.

[/quote]

Ze kunnen helemala uit elkaar en dan zijn de onderdelen goed schoon te maken. Het huis is ruim genoeg voor de gemiddelde afwasborstel. Minder werk dan een keukenmasjien  :D

Ik zou m. aan een dikke plank vastschroeven als het een schroefmodel is en die dikke plank dan op een werktafel leggen of klemmen. De klemmert moet je idd aan een stevig houten blad vastmaken anders trek je je spaanplaten tafel kapot.  ::)  ik klem 'm aan de Workmate, ideale werkhoogte en blijft goed zitten.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

ik heb nu een schroefmodel waar 4 gaten voor vereist zijn..
die heb ik op de werkbank in de schuur bevestigd..
ideaal is anders.. maar die met een soort van lijmklem idee bleef bij mij niet vastzitten..
en ik had ook niet echt plek om hem goed vast te maken..
mijn aanrechtblad zat altijd los.. dus die trok ik steeds omhoog..
en nu heb ik een nieuw aanrechtblad en vind ik het dus zonde om hem daarop te doen..

dat schroefding zit goed vast..
alleen moet je hem weer loshalen als je hem schoon moet gaan maken..
da's jammer.. want je kunt met de elec. schroevedraaier niet goed bij de schroeven komen ivm de grootte van de vulmond..
dit is wel een nr 12.. en ik moet zeggen dat die eigenlijk veel beter maalt dan de nr 8 die ik voorheen had..
er zit wel een kleine schijf bij.. ben vergeten een grotere bij te bestellen..
maar op zich kan dit ook..
stukjes bot zijn de katten hier toch niet gek op.. en nu is het heel fijn..
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Ik heb afgelopen dagen toch maar eens zitten rondneuzen..Maar voor 4.50 euro en wat verzendkosten ga ik het maar eens proberen..
Ik ben benieuwd of het wat gaat worden en misschien ooit nog eens wat spierballen krijg  ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

[quote="spreeuwtje"]
ik heb nu een schroefmodel waar 4 gaten voor vereist zijn..
die heb ik op de werkbank in de schuur bevestigd..
ideaal is anders.. maar die met een soort van lijmklem idee bleef bij mij niet vastzitten..
en ik had ook niet echt plek om hem goed vast te maken..
mijn aanrechtblad zat altijd los.. dus die trok ik steeds omhoog..
en nu heb ik een nieuw aanrechtblad en vind ik het dus zonde om hem daarop te doen..

dat schroefding zit goed vast..
alleen moet je hem weer loshalen als je hem schoon moet gaan maken..
da's jammer.. want je kunt met de elec. schroevedraaier niet goed bij de schroeven komen ivm de grootte van de vulmond..
dit is wel een nr 12.. en ik moet zeggen dat die eigenlijk veel beter maalt dan de nr 8 die ik voorheen had..
er zit wel een kleine schijf bij.. ben vergeten een grotere bij te bestellen..
maar op zich kan dit ook..
stukjes bot zijn de katten hier toch niet gek op.. en nu is het heel fijn..
[/quote]

Ik maak dat ding schoon terwijl ie vastgeschroefd zit op een plank, ik haal em uit elkaar en het stuk wat dan nog op de plank geschroefd zit maak ik schoon met hygienische wegwerpdoekjes, dat gaat erg goed.
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Ik lees hier verschillende manieren hoe je hem schoon kunt maken..Ik zal alle topics nog eens goed doorlezen..

Ik ben dus ook meest bang voor roest..Maar ik ga het wel zien..Goed schoonmaken, droogmaken en dan even in de olie zetten..
Ik kan niet wachten totdat ik hem binnenkrijg...En ik denk dat ik hier nog wel reactie krijg : je moet echt naar de psychiater met je barf-verslaving  8)
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik maak de mijne alleen met heet water schoon en droog hem dan gelijk af. Ik heb hem nog nooit in de olie gezet, doordat ik geen afwasmiddel gebruik blijft er altijd een vetlaagje achter waardoor het tot nu toe nog niet nodig is geweest. Van roest heb ik ook totaal geen last. Na het afwassen gelijk goed afdrogen en hem niet in elkaar zetten tot je hem weer nodig hebt.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Het enige wat hier neiging heeft tot roesten dat zijn de schuiven, die liggen altijd in een bakje met olijfolie, dan roesten ze niet.

Plaats reactie